Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-10, 01:56
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag drömde att jag var i ett hus. Min mamma, några vänner och lite okänt folk var där. Plötsligt började zombies komma utanför huset. Jag använde mig av ett gevär och en pistol och sköt ner några, men de var för många och vi blev indrivna i huset.

Vid det här laget hade min mamma också blivit förvandlad, och grep tag i mig. Då slog jag till henne med baksidan av geväret, och flydde till övervåningen med en hel hop av zombies efter mig. Där slogs jag i närstrid med geväret tills jag blev övermannad och uppäten levande.

Då "började jag om" och kom till ett annat ställe, och var tvungen att försöka överleva dessa zombies igen. Denna zombie dröm fortsatt ett bra tag i alla fall, men jag kan inte minnas särskilt mycket fler detaljer.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-10-10, 01:59
Medlem
Glada Taskens avatar
jag drömmer jämt coola saker o tänker när jag vaknar det här måste jag komma ihåg.. skriver upp det nånstans så jag inte glömmer... "ska bara gå o pissa först".. sen kan jag komma på flera dagar senare att "fan nu glömde jag att jag inte skulle glömma". de e synd för en del drömmar är rätt roliga =)
Citera
2008-10-10, 02:03
Medlem
Mystiqes avatar
Idag drömde att jag hamnade bråk med en man, slog honom blodig och när han hamnade i backen, hoppade jag på hans käke så att den krossades (hörde hur det knackade till)... Vaknade till senare och fick för mig jag har hamnad i häktet...

Edit...har märkt jag har mer livligare och mer verklighetstrogna drömmar sen jag slutade med insomningstabletterna...
Senast redigerad av Mystiqe 2008-10-10 kl. 02:06.
Citera
2008-10-10, 09:25
Medlem
zelamers avatar
Efter ännu en tripp till bissaroland har jag följande att rapportera;

Dröm ett: Jag och två gamla skolkamrater som jag inte har umgåtts med sen sjätte klass skulle spela ishockey. Rinken, om man nu kan kalla den det, var en högt belägen plattform utan sarg över ett hav. När jag säger "högt" menar jag "jävligt högt".

Hur som helst. Det ena ledde till det andra och plötsligt lyckades jag åka över kanten. Jag visste att det skulle hända redan från början i drömmen. Det räckte med att se rinken. Jag vände mig om i luften så att jag fick ryggen nedåt, knöt armarna hårt över bröstet och blundade. Paniken var total. Det tog åtminstone 10 sekunder innan jag slog i vattnet. Vaknade på en gång när det hände.

Somnade om på en gång och hamnade i dröm två: En tjej som jag inte visste vem det var la till mig på MSN och började jiddra om att hon ville ha hjälp med att sätta upp ett LAN hemma. Till slut kom vi överens om att hon skulle ringa mig dagen efter.

Hon ringde och snackade med lätt brytning och med skånsk dialekt. Efter ett tag frågade jag vem hon var och hon blev nästan arg för att jag frågade. Hon började snacka om en gammal polare och att jag minsann borde känna igen henne. Hade fortfarande ingen aning. Jag försökte förklara hur hon skulle få LAN:et att fungera men märkte att jag inte kunde få fram något vettigt alls. Det jag sa var total smörja. Vaknade därefter med ett ryck.
Citera
2008-10-11, 17:59
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Inatt drömde jag också om zombies. Jag och några familjemedlemmar gick omkring i en korridor, beväpnade med pistoler och annat som kofotar. Till slut lyckades en jävel bita mig. Jag gav pistolerna åt min familj och sa åt dem att skjuta mig om jag blev en zombie. Efter det anföll jag en samling zombies framför mig och började smälla till dem på käften.

Jag har spenderat mycket tid på ett zombiespel, därav alla nyliga drömmer med zombies. Jag kan dock inte säga att jag klagar, med tanke på att det är hyfsat underhållande.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-10-11, 18:29
Medlem
oppositas avatar
Nattens/Morgonens dröm blev rätt uppdelad då jag blev väckt mitt i den av ett telefonsamtal.

Första halvan var väldigt förrvirrande, men det sluta med att jag stod bland en massa karuseller med soffor på en rund platå som snurrade runt, ungefär som Bläckfisken på Grönan... Man kunde dessutom hoppa på i farten.

Var dessutom något om en magisk toalett som fungerade som en teleportör till och från ett hemligt rum..

Andra halvan så var jag i mitt bostadsområde, precis vid den bortglömda lekparken (Den användes i princip senast av min generation, som nu är 18+).
Där var det tydligen så att jag spelade härskarinna över ett rike, och hade hamnat i bråk med några som ville fängsla mig och min tjejkompis, men jag vägrade och började gå därifrån.

På vägen passerar jag en gungställning där en man är fastkedjad. Lossar honom i ren trots och på väg därifrån skjuter de mig med en pil från en pilbåge och medan jag är medvetslös sätter de mig i kedjorna där mannen satt.

När jag vaknar upp kommer en grupp svartklädda, maskerade män emot mig. En av dem krälar dessutom bland ormbunkarna och gräset, i tron om att han inte syntes... De håller en kniv mot min ena kind och hotar att skära mig. Mitt svar blir "Skär du, då blir det ett coolt ärr att visa upp för mina kompisar sen!"

Weird...
Citera
2008-10-12, 15:24
Medlem
Hade en sån där jobbig dröm-natt.. Vi var några stycken som var vid ett badställe som ligger här i närheten. Ingen vågade dock simma över till andra sidan för att det cirkulerade en stor val i vattnet. Jag tog dock modet att hoppa i och simma, och jag minns den äckliga känslan av hur känna valens rygg mot mina ben.

Jag minns att jag kollar ner i vattnets djup och ser valen simma uppåt mot mig. Panikslagen och jagad av en stor val simmar jag in mot land, där mina kompisar självklart försvunnit. En snabb titt över axeln och jag ser en stor jävla björn hoppa i vattnet från andra sidan och simma mot mig. Panik! Jag börjar springa bort från badplatsen, men benen vill inte ta mig nånstans. Jag kutar och kutar, men det är som att springa i luft. Ser hur björnen kommit i land och kommer i full fart mot mig, sen vaknar jag. Puh.

Kan berätta om en annan skum grej jag "drömde" för nåt år sen. Jag sov hos min dåvarande flickvän, som vi kan kalla Sara, då jag vaknar upp med ett ryck mitt i natten och undrar vart fan Sara har tagit vägen. Jag väcker hon som ligger bredvid mig (Sara) och frågar vart fan min flickvän tagit vägen. Hon stirrar på mig med rädda ögon och jag får för mig att det är hon som ligger bredvid mig som gömt undan Sara (det är ju Sara som ligger bredvid mig, men på nåt sätt förstår jag inte det).

Jag blir stressad som fan och ställer mig upp i rummet, lägger mig på golvet och börjar leta under sängen. Går ut i köket och tittar under köksbordet, ingen där. Sara står nu i dörröppningen och bara stirrar på mig, jag blir skitförbannad och säger åt henne att hjälpa till och leta. Jag öppnar mikron, men ingen där. Ger upp hoppet och går och lägger mig igen, Sara kommer och lägger sig och bara stirrar på mig. Säger åt henne att sluta stirra på mig som om jag hade gjort nåt fel, sen somnar jag om.

Helt sjukt var det, och jag minns ju allting dessutom. Dagen efter pratade vi om det, men hon ville typ inte prata om det. Var väl lite skraj. Men vad fan var det som hände egentligen?
Senast redigerad av Kalotten 2008-10-12 kl. 16:02.
Citera
2008-10-12, 15:28
Bannlyst
Jag hade en erotisk dröm natten till idag.
Citera
2008-10-12, 16:06
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag drömde att jag och två kompisar skulle ta upp en lastbil på en skyskrapa och sen flyga ner därifrån. Vi stod först där uppe, kollade ner och tänkte "fan, vad kul det skulle vara att flyga ner härifrån!", haha. Tur att mina odödlighetskänslor förblir i drömmarnas värld, för annars hade jag nog varit död för länge sen.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-10-12, 21:16
Medlem
DarkPrincesss avatar
Jag drömde inatt att jag var med min man och son i ett stort varuhus med en kundvagn som vi fyllde. Från ingenstans plockade jag fram en dunk med bensin (eller nåt liknande) och hällde över vagnen och oss tre. Sedan tände jag på.

Jag vaknade helt kallsvettig och trodde i ca 20 sekunder att jag faktiskt gjort detta.

Drömmer för närvarande mycket mardrömmar, ofta väldigt dramatiska.
Citera
2008-10-15, 06:43
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag hade en rätt så galen dröm inatt. Jag drömde att jag och en nära kompis till mig hade två st tjejer som vi delade på. Det var ungefär som om vi ägde dem. Vi höll på att ha sex med dem i samma rum på samma gång. Sen helt plötsligt blev min kompis aggressiv och anföll mig, vilket ledde till att jag brutalt dräpte honom. Efter det blev de två tjejerna oroliga, varpå jag tröstade dem.

Jag och denna kompis i fråga nära band till varandra, samt en bra relation, så det var lite konstigt att händelseförloppet gick till så där, men i drömmarnas värld är man något av en primitiv best trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av DarkPrincess
Jag drömde inatt att jag var med min man och son i ett stort varuhus med en kundvagn som vi fyllde. Från ingenstans plockade jag fram en dunk med bensin (eller nåt liknande) och hällde över vagnen och oss tre. Sedan tände jag på.

Jag vaknade helt kallsvettig och trodde i ca 20 sekunder att jag faktiskt gjort detta.

Drömmer för närvarande mycket mardrömmar, ofta väldigt dramatiska.

Man bör inte överanalysera drömmar. Tänk på att något du bara tänker på under ett kort ögonblick gör du betydligt snabbare i drömmarna. Om du tänker tanken under 5 sekunder att hoppa ner från ett stup i verkligheten så gör du inte det; om du tänker på det under 5 sekunder i en dröm så gör du det. Drömmar är i stort sett tankar som består av bildspel.

/Teutonic Warrior
Senast redigerad av TeutonicWarrior 2008-10-15 kl. 06:46.
Citera
2008-10-15, 13:16
Bannlyst
Mardröm

Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi beskriver vad vi drömt under natten. Jag själv har tränat upp mitt drömminne genom att varje dag skriva ner vad jag drömt under natten. Det är extremt roligt att läsa senare, eller låta andra läsa dem. Ivarje fall får det alltid någon att börja storgarva

Inatt drömde jag om kvinnor, men tyvärr var det diffust så jag kan inte gå in på detaljer. Och det handlade inte om sex om någon nu skulle tro det

Så berätta nu vad har du drömt inatt?

Drömde att jag gick gymnasiet och inte fått godkänt på kurserna. Förstår ingenting. Mitt undermedvetna sticker upp sitt fula tryne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in