2007-09-19, 16:36
Medlem
Krafses avatar
Drömde bl.a att jag krossade en grävlings huvud med min fot, den försökte döda min katt.
Sen drömde jag om fula hästar och åsnor.
Citera
2007-09-19, 22:42
Medlem
zTeNs avatar
Det lustigaste jag drömt på länge.

Var ute och gick på en cykelväg mitt i vintern med en söt tjej ur en f.d paralellklass. Kolsvart ute, bara ett par ljus i fjärran lyste.
Helt plötsligt kommer det som ett demonstrationståg med facklor som lyser upp hela cykelbanan. Mellan raderna med folk så svävade det som stora djupa skålar med varm nyponsoppa och vaniljglass i.

Försökte nå ut till nyponsoppan, men den var så varm att handsken smälte när jag kom i närheten av den.

Inte druckit nyponsoppa sedan dagisperioden, förrän idag då jag var och inhandlade mig två liter, allt tack vare min dröm.

Just ja, bör tilläggas att jag aldrig har brukat narkotika...
Citera
2007-09-19, 23:30
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygvinkel
Sexdrömmar, en finfin gammal klasskamrat...
Det är klassikern..

Ska försöka komma ihåg mina drömmar och skriva här i tråden om jag lyckas.
Citera
2007-09-20, 00:59
Medlem
Jag drömmer ibland att jag är i höga hus, som kommer i obalans när jag närmar mig fönster eller kanterna. Husen(alla sorters hus med mer än 1 våning) vajar fram och tillbaka, och i vissa fall välter dom på ett något elastiskt sätt medan jag försöker rädda mig ut. Svajandet ökar påtaglingt svårigheten att ta sig mot utgången...

Genom hela drömmen känner jag en förkrossande känsla av hjälplöshet och dödsångest.

Är inte speciellt rädd för höjder i verkligheten, när jag känner att jag har kontrollen(tex klättra i berg när jag var mindre). Är däremot rädd att hoppa från höjder(ner i vatten tex från hopptorn).

Vad är detta?

Sen en annan dröm... Den går i princip ut på att jag försöker ta mig upp för en backe med mina bekanta/vänner... Backen utgör ett enormt hinder då den ofta är omänskligt brant eller hal av is. Efter enorma kraftansträngningar så når man nästan upp till toppen.. Där jag alltid hjälplöst , sakta men säkert, halkar ner till botten igen. Efter den meninglösa ansträngningen känner jag en allmän trötthet i både psyke och kropp, under tiden har alla mina vänner nått toppen och tittar ner på mig.

Har haft båda dessa drömmar ett 10 tal gånger totalt skulle jag tro... Som jag kommer ihåg!

Vet inte om jag vågar fråga efter en analys
Citera
2007-09-21, 12:01
Bannlyst
Jag sprang runt på gatan nedanför farsan och vinkade åt bilar att de skulle stanna och såg helt hysterisk ut som om det hänt något och när de stannade så öppnade jag dörrarna och dödade alla i bilarna med mina bara händer. Kanske 5-6 bilar. Sedan gick jag och skulle träffa min kille och jag gick runt i flera timmar och gick fel hela tiden och till sist träffade jag honom och han hade massa tjejer efter sig som var typ groupies till honom men han ville inte ha dem så jag dödade dem också. Sedan gick vi på Hells Angels-möte och då fick jag en ring som bevis på min anknytning till Hells Angels och jag fick en likadan av min kille som förlovningsring. Sedan gick vi in i ett hus som jag trodde var mitt och skulle knulla och så gjorde vi det ett tag till husets rättmätiga ägare kom och då hoppade vi ut genom ett fönster och stal alla hans fiskar han hade som husdjur i trädgården, stora stora fiskar, och vi matade dem med mackor så att de skulle gilla oss istllet för honom. Sedan kom en polis och ville förhöra mig om morden där på vägen och då ringde jobbet så jag vaknade. Just det, när jag letade efter min kille blev jag biten av en vithaj också när jag letade efter honom i Göta Kanal. Fyfan vad mina drömmar är förutsägbara. Död död död. Jag ska fan kolla vad det betyder.
Citera
2007-09-21, 13:18
Medlem
Rizados avatar
Drömde en klassisk kalsongdröm senast. Var ute å sprang i skogen eller nån annanstans, kommer inte riktigt ihåg. Nån fysisk aktivitet var det. Sen så pratade jag med någon, en bekant antagligen, och så vipps så hade jag glömt byxorna.

Jag har aldrig i hela mitt liv glömt att ta på mig byxorna, va e de för skum dröm egentligen? Det verkar ju som om de flesta har haft den.
Citera
2007-09-21, 23:44
Medlem
AngryDwarfs avatar
Drömde att jag skar av mig dasen och gömde den under ett bord, gick och åt middag och glömde totalt bort händelsen för att sedan hitta den svårt sargad under mitt datorbord. vaknade upp kort därefter i smått paniktillstånd och kollade om den satt kvar.

Där har vi en sjuhelvetes mardröm...
Citera
2007-09-22, 21:12
Medlem
Rizados avatar
Hade en lite skum dröm i natt, det ligger nog nåt i att för mycket socker gör att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Drömmen handlade om mig, en flicka och två punkter. Så var det något suddigt mellan punkterna. Sov lite halvkass i natt så jag tror jag låg halvvaken hela tiden, iaf så var suddigheten och punkterna helt självklara och kändes som ett minne som verkligen hänt. Det var något vi verkligen gjort. Men när jag vaknade så blev jag inte vettig på det.

Idag så mår jag lite kass, kanske bara var en feberdröm eller något, vore kul om någon kunde analysera det

Feberdrömmar öh tycker jag är intressanta, när jag var liten drömde jag alltid om något stort som var med mig. Har för mig det kändes som två potatisar (???), en rosa och riktigt gnällig och den andra brun och mycket stor. Finns även en lukt inblandad, också potatis. Denna återkom varje gång jag var sjuk!
Det var inte färgerna rosa och brun och det var inga potatisar men det gav mig den känslan
Citera
2007-09-23, 17:32
Medlem
Boofs avatar
Hade en riktigt cool dröm inatt.
Jag brukar alltid ha tråkiga drömmer, utan överraskningar och spänning. Men denna gång drömde jag att jag kunde flyga, eller snarare hoppa och sväva genom luften. Genom att springa eller ta skutt kom jag högre upp i luften och om jag stod stilla så sjönk jag sakta ner mot marken. Riktigt skön känsla var det iaf när jag sprang upp hundra meter upp i luften över en sjö och dök ner mot vattnet.
Citera
2007-09-23, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boof
Hade en riktigt cool dröm inatt.
Jag brukar alltid ha tråkiga drömmer, utan överraskningar och spänning. Men denna gång drömde jag att jag kunde flyga, eller snarare hoppa och sväva genom luften. Genom att springa eller ta skutt kom jag högre upp i luften och om jag stod stilla så sjönk jag sakta ner mot marken. Riktigt skön känsla var det iaf när jag sprang upp hundra meter upp i luften över en sjö och dök ner mot vattnet.
sånt drömmer jag med. Exakt likadant
Citera
2007-09-24, 15:49
Medlem
Bitmasters avatar
Första drömmen jag kommit ihåg på aslänge. Jag var ute och gick, så kom polisen och arresterade mig och gick med mig genom hela stan, men jag trackade dem så intensivt att de blev helt förtvivlade och övervägde att släppa mig för att slippa mig. Så gick vi förbi ett bibliotek, och där låg en polare på marken och läste serier.

Justja, drömmen var i färg men serierna han läste var svartvita.
Citera
2007-09-24, 16:07
Medlem
Pokkass avatar
Inatt var drömmen mest luddig, jag brukar ha så klara och verklighetstrogna drömmar, men inatt var jag på ett ställe först, sen helt plötsligt på ett annat.

Drömmen innehöll mest om skolan, jag har extremt mycket att göra, och så var det i drömmen med. Jag var arg på folk omkring mig för att dom helt enkelt inte förstod vilken stress jag kände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in