Jag drömmer ibland att jag är i höga hus, som kommer i obalans när jag närmar mig fönster eller kanterna. Husen(alla sorters hus med mer än 1 våning) vajar fram och tillbaka, och i vissa fall välter dom på ett något elastiskt sätt medan jag försöker rädda mig ut. Svajandet ökar påtaglingt svårigheten att ta sig mot utgången...
Genom hela drömmen känner jag en förkrossande känsla av hjälplöshet och dödsångest.
Är inte speciellt rädd för höjder i verkligheten, när jag känner att jag har kontrollen(tex klättra i berg när jag var mindre). Är däremot rädd att hoppa från höjder(ner i vatten tex från hopptorn).
Vad är detta?
Sen en annan dröm... Den går i princip ut på att jag försöker ta mig upp för en backe med mina bekanta/vänner... Backen utgör ett enormt hinder då den ofta är omänskligt brant eller hal av is. Efter enorma kraftansträngningar så når man nästan upp till toppen.. Där jag alltid hjälplöst , sakta men säkert, halkar ner till botten igen. Efter den meninglösa ansträngningen känner jag en allmän trötthet i både psyke och kropp, under tiden har alla mina vänner nått toppen och tittar ner på mig.
Har haft båda dessa drömmar ett 10 tal gånger totalt skulle jag tro... Som jag kommer ihåg!
Vet inte om jag vågar fråga efter en analys