Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-09, 22:35
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Det finns ju inget att diskutera angående priserna för vegmat kontra köttmat.
Eftersom varken du eller jag vet hur mycket det kostar.
Förövrigt vet jag att många dagis får sin varm-mat lagad central i ett storkök och sedan skeppas ut till varje dagis. du kan ju ringa o ta reda på vad det skulle kosta för dom att byta ut ett gäng portioner mot veganmat.

Jag har bland annat länkat till ett veganforum där andra veganer gnäller på priser på hel-/halvfabrikat, så innan du säger att det inte finns några källor så kanske du ska läsa källorna som har postats?

Ny uppdatering om vad som händer i programmet; Alexander Nilsson sparkar veganernas röv...
Citera
2010-12-09, 22:37
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christofferz
Jag har bland annat länkat till ett veganforum där andra veganer gnäller på priser på hel-/halvfabrikat, så innan du säger att det inte finns några källor så kanske du ska läsa källorna som har postats?

Ny uppdatering om vad som händer i programmet; Alexander Nilsson sparkar veganernas röv...
så lata veganer tycker det är dyrt med mat. jobbigt för dom.
Citera
2010-12-09, 22:38
Medlem
Rascits avatar
Hahaha, Jöran med J kunde varit en hipphipp-karaktär
Citera
2010-12-09, 22:38
Medlem
Moderaten är den som har mest sunt förnuft. Pratar kostnad, tid och kunskap. Glad att man rösta på de.

Argumenten att det är dyrare, tar extra tid för personalen och behövs mer utbildning och kunnande på de ansvariga är oslagbara.

Sen att veganer inte bryr sig om popularitet vet vi alla om, ingen som gillar de.
Citera
2010-12-09, 22:39
Medlem
Frank Friendlys avatar
Nu har jag trollat nog för idag.

Vegan Power pojkar och flickor.

Nu ska jag gå och äta korv (87% kötthalt) från den lokala halalslaktarn.

Puss och kram

P.s klart grabben ska käka veganskt.
Citera
2010-12-09, 22:39
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:
så lata veganer tycker det är dyrt med mat. jobbigt för dom.

Alltså, driver du med mig eller är du helt immun mot kunskap? Vi har väl aldrig pratat om privatpersoner? Men slutsatsen bör väl vara att om hel-/halvfabrikat är dyrare för privatpersoner som är veganer jämfört med köttätare så bör det rimligtvis även vara dyrare för skolor, right?
Citera
2010-12-09, 22:41
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christofferz
Alltså, driver du med mig eller är du helt immun mot kunskap? Vi har väl aldrig pratat om privatpersoner? Men slutsatsen bör väl vara att om hel-/halvfabrikat är dyrare för privatpersoner som är veganer jämfört med köttätare så bör det rimligtvis även vara dyrare för skolor, right?

Förstår fortfarande inte varför dom måste köpa halvfabrikat.
Citera
2010-12-09, 22:42
Medlem
Odi-et-amos avatar
Klart man ska servera veganmat och man nu har specialkost till människor som inte äter vissa saker (läs fläskkött). Så ja föräldrarna kan kräva det och ska banne mig få den kosten till ungen. Annars är det bara att springa till DO , men man kan väl tyvärr inte räkna med att få någon hjälp.
Citera
2010-12-09, 22:42
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:
Förstår fortfarande inte varför dom måste köpa halvfabrikat.

Finns det någon skola som inte gör det?
Citera
2010-12-09, 22:43
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
Klart man ska servera veganmat och man nu har specialkost till människor som inte äter vissa saker (läs fläskkött). Så ja föräldrarna kan kräva det och ska banne mig få den kosten till ungen. Annars är det bara att springa till DO , men man kan väl tyvärr inte räkna med att få någon hjälp.

Men då har dom inte råd med fotbollar !!!
Citera
2010-12-09, 22:43
Medlem
saftad_burks avatar
Jävla miljöpartister... Har de kommit fram till någonting vettigt under programmet?
Citera
2010-12-09, 22:45
Medlem
pocahontas väns avatar
Vad är det för fundamentalistiska hippie kommunister som argumenterar. Varför ska en 2åring ta smällen för sina föräldrars fundamentalistiska idéer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in