Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Vad är det för fundamentalistiska hippie kommunister som argumenterar. Varför ska en 2åring ta smällen för sina föräldrars fundamentalistiska idéer?

För att de har en föreställning om att världen går under och alla som äter kött är skyldiga. Så de vill hellre offra sin dotters hälsa och våra skattepengar för deras egna galna korståg.
Citera
2010-12-09, 22:51
Medlem
Jack.Dogs avatar
Vad är detta för jävla hippiefasoner? Låt ungen få äta vad den tycker är gott och låt honom/henne ta beslutet om sin egen kost när denne har ålder nog att uttala sig. Det var någon som nämnde något om körkort för att få bli förälder...
Citera
2010-12-09, 22:52
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Dog
Vad är detta för jävla hippiefasoner? Låt ungen få äta vad den tycker är gott och låt honom/henne ta beslutet om sin egen kost när denne har ålder nog att uttala sig. Det var någon som nämnde något om körkort för att få bli förälder...

Då blir det gelehallon och cola för hela slanten. klart ungen ska äta vad den vill.
Citera
2010-12-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Då blir det gelehallon och cola för hela slanten. klart ungen ska äta vad den vill.

Veganerna är de värsta moraltanterna som finns. Vi ska leva som i sovjetunionen där staten bestämmer att vi ska äta havre och gryn varje dag. Ett påhittat klimathot som ska få oss på knä och försämra vår livssituation och livskvalité. Och om nu världen håller på att gå under då vill jag göra det med en stor cigarr i ena mungipan och en fet köttbit i andra. Hellre det än att lida för att jorden ska hålla i 5 år längre.
Citera
Medlem
Jack.Dogs avatar
Citat:

Jag hoppas innerligt att du var ironisk. Självklart syftade jag på mat som omfattas av kostcirkeln, alltså det som skolor/dagis brukar ha att erbjuda.
Citera
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:

Nej, för gelatin kommer från grisar, så det går inte heller hem hos de gnälliga veganerna/vegetarianerna
Citera
2010-12-09, 23:02
Medlem
lurven599s avatar
hmm, det ända dom ville var väl bara att det ska finnas lite alternativ för veganer också. Om du äter kött så får du väl göra det....
Citera
2010-12-09, 23:05
Medlem
SnowInformers avatar
Ja, det ska ungen få. Om föräldrarna betalar, samma sak med muslimer. Om muslimens föräldrar vill betala deras mat utan fläsk, så låt dem göra det. Men de skall betala själva.
Citera
2010-12-09, 23:06
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Veganerna är de värsta moraltanterna som finns. Vi ska leva som i sovjetunionen där staten bestämmer att vi ska äta havre och gryn varje dag. Ett påhittat klimathot som ska få oss på knä och försämra vår livssituation och livskvalité. Och om nu världen håller på att gå under då vill jag göra det med en stor cigarr i ena mungipan och en fet köttbit i andra. Hellre det än att lida för att jorden ska hålla i 5 år längre.

jaså det tycker du. jag vet i fan var länge sedan jag träffa någon vegan faktiskt.
Citera
2010-12-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurven599
hmm, det ända dom ville var väl bara att det ska finnas lite alternativ för veganer också. Om du äter kött så får du väl göra det....

Precis. Sundaste inlägget i tråden. Är inte vegan men blir rädd när jag läser den här tråden. Ser framför mig ett gäng fulla inavlade bönder som sitter och spottar snus av ilska över tjockskärmarna.

T.om debatten i tv- hade högre nivå (där slapp man konspirtionsteorierna om klimathot, blattar, judar osv)

+ poäng till den dementa gubben som yrade. "arga kocken" var fan hög. Skulle vilja säga 1-0 till veganarna faktiskt. Veganerna hade till skillnad från dem andra random-inbjuda gästerna någon form av argument, hurvida dem har rätt eller inte är vad tråden borde handla om.

Tappar hoppet

edit: Tältpinne, bra inlägg
Senast redigerad av Kent-Herbert 2010-12-09 kl. 23:13.
Citera
2010-12-09, 23:10
Medlem
Citat:
Men pracka på dom kött går bra ?

det är en sak att inte äta kött och att äta det.
en helt annan att vara vegan. jag tror inte det är bra för en tvååring att äta veganmat. dock är jag lite osäker när det gäller vegetarisk mat..
Citera
2010-12-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Den moderna medicinen och barnavården är baserad på en kost där kött ingår. Det handlar helt enkelt om att ta det säkra före det osäkra. Jag är för övrigt veg sedan snart 14 år, ett beslut som jag tog efter att ha mognat till adekvat nivå.

bra sagt! håller med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in