Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-10, 15:32
Medlem
Zekiels avatar
r detta fel forumsdel? Urskta isfall men jag kan inte riktigt klassa mitt inlgg till bara en avdelning
Ber om frflyttning i vrsta fall.

r s jvla sur, kan inte ens sitta still d jag lser aftonbladet.
Varfr envisas man med att skriva "hatbrott vid misshandel" ?

Dom f gngerna jag har varit i slagsml (jag kan komma p tv men det var minst 10-15r sen)
S har jag aldrig tnkt p att killen jag slss med r en minoritet.

S fr att jag slr tillbaka mot en invandrare te x s r det automatiskt hatbrott?
Trots att han r en jvla f*tta som kallar mig saker och dessutom har mage att kalla mig svennejvel?
EDIT : Dessutom att jag hade tappat en jdra massa trovrdighet infr lrare osv osv om jag kallat honom fr blatte?

Samma sak med en kompis som r homosexuell som blev nedslagen ute p krogen, klagaren frskte f det till hatbrott trots att slagsmlet var mellan tv homosexuella?

Tror ni verkligen att den hr hat-rubriceringen hjlper folk som rkar illa ut pg a etnicitet?

Varfr vill ingen ta bort hat och diskriminerings delen av brottsbalken fr att den delar upp oss i fack dom - vs - oss ??

Varfr r det bara om svennen vinner slagsmlet det blir rubricerat som hat brott?

Tnker p te x cp som slog ner en Pensionr, en skrplig och bedrvlig jvla pensionr som antagligen redan hade svrt att g med artrit och allt skit man rkar ut fr i den ldern.

Varfr koncentrerar ni er p att det var en invandrare?
Det hade varit minst lika jvla bedrvlig och jag hade inte minst nskat livet ur honom om det var en svensk.

Sen varfr tror ni att tredje-generationens invandrare fortfarande knner sig som invandrare trots att det enda sprk dom kan r svenska?
Varfr gr ni denna generalisering?

Jag tycker det r intressant att debattera saker men nu trttnade jag d jag stllde rtt mnga frgor p aftonbladet men som tack fick jag flera inlgg borttagna.

EDIT : en del typos som skrevs i frustrande aggregation(se jag kan inte ens stava lngre)
fan mste g och lgga mig eller nt.
Senast redigerad av Zekiel 2010-12-10 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in