• 3
  • 4
2014-01-15, 14:51
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archangelo
Om SD t.ex fr mer att sga till om i Sverige, s kan alla cannabisfresprkare sga hej d till alla ider om legalisering. De vill ka polis-insatserna, mer pengar till polis, vgrar bolla med tanken p sprut-utbytesprogram osv. De har INTE en liberal syn p droger, vilket jag kan tycka r rtt bra, men cannabis hr inte till resten av substanserna dr ute.. Det r ju inte bara SD sklart, men de har en rtt hrd sikt angende detta. Precis som moderater, KD osv. Tror vl Vnstern r mest liberal till dessa ider. Kanske ntt jag ftt fr mig bara.

Tnkte sjlv rsta p SD, men nu lutar det mer mot Vnstern, s lngt ifrn Moderaternas politik man kan komma. Synd att inte de kan vara kritiska till invandringen dock..

Tror det blir svrt med legalisering i Sverige.. Om man iaf kunde stta en grns fr avkriminalisering. T.ex 5 gram fr eget bruk, ger inga konsekvenser..

I en perfekt vrld antar jag..
De som jag skulle tro r mest liberala i drogfrgan r Piratpartiet eftersom de vill avkriminalisera allt eget bruk.
Citera
2014-01-15, 16:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
De som jag skulle tro r mest liberala i drogfrgan r Piratpartiet eftersom de vill avkriminalisera allt eget bruk.
Japp, s r det. Ytterligare en anledning till att jag kommer att fortstta rsta p dom. Folk fr kalla dom fr pajasparti bst dom vill, jag kan i alla fall st bakom deras politik vilket r mer man kan sga om dom flesta partier.
Citera
2014-01-15, 16:41
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Japp, s r det. Ytterligare en anledning till att jag kommer att fortstta rsta p dom. Folk fr kalla dom fr pajasparti bst dom vill, jag kan i alla fall st bakom deras politik vilket r mer man kan sga om dom flesta partier.

En partikamrat, angenmt det r inte ofta man stter p en sdan

Lser man PPs partiprogram s upptcker man snart att det inte r ett snt pajasparti som mnga vill ge sken av eller s r jag helt enkelt en pajas.

PP partiprogram

Dremot r det vldigt sorgligt att det inte lyckats gra mer vsen av sig efter Edward Snowdens
avsljanden och hela NSA-skandalen.
Citera
2014-01-15, 17:19
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
En partikamrat, angenmt det r inte ofta man stter p en sdan

Lser man PPs partiprogram s upptcker man snart att det inte r ett snt pajasparti som mnga vill ge sken av eller s r jag helt enkelt en pajas.

PP partiprogram

Dremot r det vldigt sorgligt att det inte lyckats gra mer vsen av sig efter Edward Snowdens
avsljanden och hela NSA-skandalen.
Hr har ni ytterligare en pajas. Inte illa att stta p tv stycken till i samma trd p det hr viset.

Jag skulle dock vilja g lngre och legalisera, bl a p grund av att jag inte anser att organiserad brottslighet ska ta hand om och profitera p drogmarknaden. Men det r ju inte drogfrgan som frmst fr mig att rsta PP.
Citera
2014-01-15, 17:32
Medlem
Lime-Islets avatar
Citat:
Hr har ni ytterligare en pajas. Inte illa att stta p tv stycken till i samma trd p det hr viset.

Jag skulle dock vilja g lngre och legalisera, bl a p grund av att jag inte anser att organiserad brottslighet ska ta hand om och profitera p drogmarknaden. Men det r ju inte drogfrgan som frmst fr mig att rsta PP.

OT men ar det inte markligt att PP inte gor mer vasen av sig med Snowdenavslojandena i ryggen ett valar?
Citera
2014-01-15, 17:41
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
Hur menar du? Vrldsdebatten har ju tagit sig in i Sverige ordentligt. Opinionen r mycket strre nu. Politiskt kanske det r i stort sett likadant, men sdant kan vnda fort.
Politiskt r det exakt likadant och rent konkret har det inte hnt ett skit sedan 2011.
Mjligen har cannabis blivit lite vanligare inom MSM, vilket inte pverkar mig ngonting.
Senast redigerad av 420anonym 2014-01-15 kl. 17:45.
Citera
2014-01-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Mjligen har cannabis blivit lite vanligare inom MSM, vilket inte pverkar mig ngonting.

P sikt kommer det att gra det, eftersom majoriteten av alla rstberttigade i Sverige lser och till stor det litar p det som str i mainstreammedia. Ge det ngra r, man kan inte anta att decennier av indoktrinering av ett helt folk ska upplsas ver en natt.
Citera
2014-01-15, 17:54
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Islet
OT men ar det inte markligt att PP inte gor mer vasen av sig med Snowdenavslojandena i ryggen ett valar?
Vldigt OT, men om debatten inte kommer igng rejlt snart blir jag orolig. Dessutom verkar det som att gemene man tyvrr inte verkar tycka att vervakningen av dem r ngot problem (rent mjl-argumentationen).
Nu lgger jag ner denna sidodiskution hr med tanke p OT.
Citera
2014-01-15, 17:54
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
P sikt kommer det att gra det, eftersom majoriteten av alla rstberttigade i Sverige lser och till stor det litar p det som str i mainstreammedia. Ge det ngra r, man kan inte anta att decennier av indoktrinering av ett helt folk ska upplsas ver en natt.
Sjlvklart kan det gra skillnad p sikt, men just nu, idag, r det 0 skillnad fr mig som cannabisrkare mot hur det var 2010-2011.
Citera
2014-01-16, 07:06
Medlem
klybans avatar
Jag tror piratpartiets namn r avskrckande fr mnga.
Skulle gissa just "pirat" inte knns vidare serist fr mnga, och av den anledningen missar rster.

Vad jag gillar med just PP, r att de inte lst fast sig i en politisk frg riktigt.
Att det tar lite frn bgge lgren och frsker gra det till ntt eget.

Man kan hoppas de raderar SD frn jordens yta, genom ta alla deras rster.
Har knslan att det inte r mnga procent som fattar ens vad SD skulle vilja gra mer.
n d slnga ut/stoppa invandrare.
Narkotikafrgan r ntt de verkligen vill strama upp och verkligen brja stta "hrt mot hrt".
Sen vad r en bra frga.
Citera
2014-01-16, 14:50
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:

+1

Tnker lgga min rst hos piraterna ven denna gngen.

Legalisering tror jag inte det blir tal om n p lnge, tror att vi rimligtvis fr sikta p en avkriminalisering frst.

Rstar inte heller p PP fr just denna frgan, frmst r det stora vakande gat som har jrnkoll p allt man gr som ska vck. Drogfrgan r bara en bonus.
Citera
2014-01-16, 16:29
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Skulle sga att inte ett skit r annorlunda nu n 2011.

Jag kan hlla med om att det inte r ngon enorm skillnad mot 2011, men man ska absolut inte underskatta den allmnna cannabisopinionen utomlands. Vidare s pverkas faktiskt svenskar av vad som sgs om oss utomlands, och vi vet ju alla hur Beatrice Ask portrtterades i utlndsk media.

Centers ungdomsfrbund r fr en legalisering.

Det kan vnda igen, men just nu tror jag att vinden blser t rtt hll. Ngot som skulle ge ordentligt momentum hade varit om en amerikansk presidentkandidat haft en positiv syn. Det var faktiskt inte s lnge sedan samknade ktenskap var allmnt tabu, men s fort opinionen klev ver 50% s var det mnga demokrater som ndrade uppfattning. Nu r opinionen fr en legalisering i majoritet!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in