2011-04-22, 15:44
Medlem
ShogunAssasins avatar
I denna tråden ställer vi alla frågor och funderingar vi har huruvida en hemsida säljer äkta varor eller inte.

I dagsläget svämmar forumet över av nya trådstarter där användare undrar huruvida en hemsida säljer äkta kläder eller om det rör sig om scam/plagiat. Dessa trådar har generellt sett väldigt litet- till obefintligt debattunderlag och kräver därför inte separata trådar, därför startar jag denna samlingstråden.

/Mod.
Senast redigerad av ShogunAssasin 2012-12-03 kl. 20:38.
Citera
2011-07-31, 18:28
Medlem
Har köpt lite kläder från deras butik. Slutade när dom började sälja dolce&gabbana Martini skjortor som verifierats av kontrollant nummer 123456789....
Finns inte många i Jönköping som tror att dom säljer äkta grejer.
Citera
2011-10-18, 21:45
Medlem
Har beställt ett par saker från dem vi hemsidan, helt nöjd. Har även besökt butiken i jönköping och det var värt resan. Köper endast märkeskläder från Dolce & Gabbana hos bla ABCD och jag tror inte jönköpingsborna känner till den typen av märkeskläder med tanken på vad som skrivs här. Varorna är äkta och en märkes outlet är inget konstigt för de som vart utanför Sveriges gränser vet att de finns i nästan varje stad i Italien. Ser fram mot min nästa resa till Jönköping, skulle älska att ha en sån butik i Stockholm det skulle bli en hel del besparingar för min plånbok.
Citera
2011-10-19, 09:25
Medlem
Har själv vart inne i butiken och det va inte mycket som va äkta, Vissa av jackorna dem hade speciellt en modell dem hade inne hade jag testat på abcd och det va bra skillnad på dem (passform,kvalitén). Kändes som kläderna vart använda innan lite second hand känsla speciellt skorna som hade veck i fram.

Jag är ingen expert på området men det va känslan jag fick.
Citera
2011-10-20, 03:29
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
http://www.modemani.se/

känns lite "för bra för att vara sant"

Edit: hemsidan är väldigt seg, som de flesta scam hemsidorna, fast de har riktiga modeller och en butik i jönköping

Armanijeans för 1.200kr och jackor för 3.999-6.500kr , what about it ?
Citera
2011-11-09, 21:36
Medlem
hittade ett par jackor från dessa på Tradera som jag är sugen på inför vintern. Nästan alla som lämnat omdömen var övervägande positiva. Dock vet man ju inte om dessa personers klädkännedom. Är ganska kräsen med märken och sånt och har handlat förr på outlets och varit nöjd men tyckte deras traderapriser var väl bra. Tittar man på märkena och vad dessa gick för så blev jag fundersam, därav sökte jag på modemani här.

Någon som köpt från dom på tradera och kan säga hur ni upplevde kvaliteten på jackorna?
Citera
2012-09-16, 23:17
Medlem
Någon som handlat där på senaste? Skumt att vissa skriver fake och andra är hur nöjda som helst?
Citera
2012-09-16, 23:24
Medlem
Aquaracers avatar
Äkta saker, Modemani handlar upp restlager och andrahandssorteringar.
Citera
2012-10-18, 13:53
Medlem
roflmaooos avatar
Falsk eller äcka Canada Goose?

Det är nämligen så här att jag har hittat en hem said, dock inte ny, där de säljer hur mycket som helst. bland annat Canada Goose jacker.
http://www.cheapgrandtrade.com/cheap...ts-p39300.html

Och det är en hemsida från china och innan ni säger något så är det faktskt så det är vanligt att de prodocerar fler exemplar än vad de blivit tillsagda att göra.
så säljer de resten vid sidan av.

och det hände för inte alls länge sen att en ny motercykel prodocerades och det var då bara ett X antal stycken och en månad senare fanns det helt plötsligt reservdelar som ännu inte skulle ha gjorts.

så tillbaka till ämnet, är det en äkta eller en falsk?
Citera
2012-10-18, 13:57
Medlem
Danj3Ls avatar
På min äkta gåsjacka står det made in Canada.

Svaret på din fråga är,nej dom är falska.
Citera
2012-10-18, 14:08
Medlem
Fake. Bilden på jackan är också fake, den är tagen ifrån canadagoose hemsida

Vill du ha en äkta goose så kan du köpa ifrån noos.se, köpte min därifrån förra året.
Senast redigerad av Swollenmember 2012-10-18 kl. 14:10.
Citera
2012-10-18, 15:18
Medlem
Den är fejk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här