Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-22, 08:25
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Berusade polismän som skrattande säger att de har som affärsidé att "rövknulla" en rad kända brottslingar.
Poliser som leker med vapen i hand under en skjutövning i polishuset.
En drogad tonårsflicka som smygfilmas när hon redlös tagits till akuten för att få hjälp.
Allt filmas av en kriminalinspektör i Stockholmspolisens elitsatsning Nova.
- Skamligt, opassande och i enstaka fall synnerligen olämpligt, säger Margareta Linderoth, chef för länskriminalen.

Filmerna är tagna med mobilkamera av en kriminalinspektör inom den så kallade Nova-enheten under 2008.
Nova har förutom att bekämpa grov organiserad brottslighet som en av sina viktigaste uppgifter att förhindra att ungdomar går med i kriminella nätverk.
På timtals med filmer och på mängder av stillbilder i polismannens tjänstemobil skildras närgånget hans och hans poliskollegors liv i tjänsten och privat.
En förundersökning pågår just nu på avdelningen för internutredningar vid Stockholmspolisen. Detta efter att polisen fått tips om att filmerna spritts i kriminella kretsar.

Någon som vet mer eller har filmen?

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...as-polismannen
Senast redigerad av KnutteKragballe 2010-12-22 kl. 08:29.
Citera
2010-12-22, 08:30
Medlem
Vet inget om den... men man börjar ju nästan bli mer rädd för poliser än man känner sig trygg av dom.
Citera
2010-12-22, 08:37
Medlem
snefyllas avatar
vad fan händer med kåren, jag tycker att det dyker upp en skandal var och varannan dag nu för tiden. Roligt dock att asen får stå i skit upp till knäna för en gångs skull.
Citera
2010-12-22, 08:40
Medlem
Ni kanske ska se filmen innan ni uttalar er. En riktig ickenyhet enligt mig. Bara fjantigt av expressen att ta upp det.
Citera
2010-12-22, 08:47
Medlem
Formsvackas avatar
Vafan ska inte polismän få fjanta sig lite ibland. Man är inte en sämre polis för att man tramsar och dricker bärs! Folk här i Sverige är så innihelvete puttinuttiga ibland alltså.
Citera
2010-12-22, 09:06
Medlem
Mr Andersons avatar
Jag såg filmen på Expressen och inte blev jag särskilt upprörd. Det är väl sådana barnsligheter som många yrkesgrupper kan ägna sig åt på fritiden. Inte agerade poliserna särskilt moget, men så farligt var det väl ändå inte. Jerzy "Bagdad-Bob" Sarnecki blev enligt Expressen "chockad" av bilderna. Det krävs betydligt mer för att chocka mig – och då är jag inte ens en tuff kriminolog.
Citera
2010-12-22, 09:21
Medlem
Alfonzos avatar
Jag såg också filmen på expressen och såg fram emot att få ondgöra mig över polisens tölpaktiga beteende ännu en gång, men vafan! den här gången måste jag tycka att polisen är oskyldigt anklagade. Jag ser fram mot nästa skandal och hoppas den har lite mer smaskig substans.
Senast redigerad av Alfonzo 2010-12-22 kl. 09:22. Anledning: stavfel
Citera
2010-12-22, 09:22
Medlem
MikeTheBikes avatar
Någon som har en länk till filmen?
Citera
2010-12-22, 09:24
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Ni kanske ska se filmen innan ni uttalar er. En riktig ickenyhet enligt mig. Bara fjantigt av expressen att ta upp det.

En icke nyhet?

Du måste vara polis så dum som du är.

jag har sett filmen.
Citera
2010-12-22, 09:24
Medlem
Och detta chockar er att dom gör och beter sig så? Vart har ni ert huvud, Långt upp i röven eller?
Citera
2010-12-22, 09:39
Medlem
Mantarays avatar
En sådan här film har ett stort underrättelsevärde för de kriminella, för de bedriver inhämtning mot poliser dock kanske inte av samma mangitud som polisen, men fortfarande genomförs det.

De personerna som jobbar på NOVA-enheten vet detta och borde därför vara lite mer proffessionella och inte hålla på att ta bilder och filma varandra på jobbet och på fritiden, för att förvara detta på en mobiltelefon.

Så det är kanske därför det kan ses som en "kvällstidning-skandal".
Citera
2010-12-22, 09:39
Bannlyst
http://tv.expressen.se/nyheter/inrik...an-hos-polisen

Ett litet klipp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in