Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2004-08-11, 20:34
  #61
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Det värsta är ju att man inte ens ges möjlighet att läsa sidorna. Bedrövligt är bara förnamnet.
Har de bestämt sig för att hålla sig till ickestandarder och begränsa sig till en webbläsare som tappar mark, så är det väl ok om de påpekar det - men jag kanske ändå vill se innehållet och avgöra om det är genuina stolpskott som gjort koden eller om det kanske trots allt fungerar.

Undrar om man ska starta en anti-bookmarksida - ungefär som Autarks Webbplatskritik fast med lite kortare beskrivningar, eller kanske hjälpa till att utöka hans utomordentliga tjänst, som för övrigt betygsätter Stockholmsbörsen:
http://www.autark.se/v_kritik/stockholmsborsen

Intressant sida, och som Ove Propp påpekar så är det lustigt att de lagt ner extra energi på att bara sabba för andra läsare än IE.
Nåja, får kolla mina ericssonare på min lokala dagstidnings hemsida istället.
Citera
2004-08-20, 23:55
  #62
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten Previn
Dom på W3 önskar att dom satte standarden men eftersom 95% av av alla som surfar och kodar använder IE så är det i praktiken MS som sätter standarden... Varför skulle MS bry sig om vad W3 säger Det är ju mycket enklare att justera W3 "standarden" så att den uppfyller vad IE klarar av än att ändra IE som ändå alla använder...


Om 95% av alla bilar bara gick på bensin från Shell så skulle det bara finnas Shell bensin stationer

Öhh, Microsoft sitter med i W3C vilket gör deras hemsnickrade standarder ännu mer idiotiska.
Citera
2004-08-21, 00:32
  #63
Medlem
Son of Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
Funkar den inte, eller är det bara så att de spärrar för mozilla? Någon som testat med fejkad webbläsaridentifikation, antingen med mozilla (vet inte om det finns plugin för det) eller opera?

Öppnar fint med Opera 7.54. (Identify as MSIE 6.0)

Stockholmsbörsen
alltså...

/Son of Fox
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback