2010-12-29, 17:56
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minutz3
Denna siffra tyckte jag var mest intressant VitruvianskeMannens resonemang.
Hftar han till siffran eller kan det verkligen stmma?
Det lter vldigt extremt i mina ron och jag frstr inte varfr man som etnisk svensk skulle vilja verge Sverige.

Om det stmmer s tar ju svenskarna och utrotar sig sjlva (inget nytt frvisso...) men r det verkligen s mnga etniska svenskar som flyr Sverige fr att - troligen - bli medborgare i andra lnder och frneka sin svenskhet?

Finns det ngot alternativ till utvandring?

Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Jag har sjlv vxt upp i omrden s som Rosengrd. Varav det fick mig helt att vnda min politiska stndpunkt p den massiva invandringen och de nstan obefintliga kraven p medborgarskap. Frn att varit tokvnster r ju numer FP och SD:are. Jo jag gillar bda partierna faktiskt. Rstade p FP sist. Blir nog SD nsta gng.

Varfr ska du bruka vld p personer med annan sikt. Helt ondigt.

Minns att jag lste om en kille som var hemkommen frn lumpen. Han hade rakat hr. Ngra invandrare p en sprvagn fick fr sig att han var nazist och dom uttryckligen slog nstan ihjl han.

Jvligt skrmmande.
FP?
Senast redigerad av brutusmaximus 2010-12-29 kl. 18:00.
Citera
2010-12-29, 18:31
Medlem
Freyathres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag r en svensk frn en av STHLMS strsta invandrar-frorter. Som ung pojk var jag skinhead i denna frort och kte ALDRIG p sp av ngon av invandrarna. Aldrig aldrig aldrig!

Svensken r vad jag sjlv sttt p den folkgrupp som har svrast att anpassa sig (som grupp).

Jag har bott i USA, Spanien och delvis i Kina. Dem svenskar som jag bodde ihop med i Kina hade bott dr i 6 r, dem var en grupp dr EN av de 6 kunde lite kinesiska. Resten sket fullstndigt i att ens frska lra sig sprket, de tyckte engelska borde fungera (vilket det ofta INTE gr) De levde som svenskar och importerade mat ifrn sverige via slkt och vnner. Dem sp och betedde sig som skit ute bland folk.

I USA r det lttare att anpassa sig d det r s multi-kulturellt, speciellt i den bransch jag r i. Indier, Kineser och Europer.

Dock har det inte alltid varit s i USA. Svenskarna som emigrerade hade svrt att tvtta bort Sverige frn sina rtter. Dem skapade egna kristna kyrkor, dem levde i egna grupper och samhllen och gifta sig sllan utanfr dem skandinaviska kretsarna. Blev ofta kallade Squareheads pga sitt inrutade stt att leva, ungefr samma logik som SD och "Jag r inte rasist.. MEN"-svenskarna har idag hade amerikanarna om oss i USA. Dom vgrar komma ur boxen och bli Amerikaner, dem lever sitt eget liv i sina egna samhllen.

Spanien har jag bott och jobbat i under 2 r. Dr r svenskarna nstan lika vl ansedda som zigienarna. Det finns stora grupper svenskar som bor p heltid i Spanien som VGRAR anpassa sig till det spanska. Dem har svenska affrer, svenska skolor och svenska kyrkor. Dem lr sig inte sprket utan anvnder sig av sv-anska / engelska och svenska.

Undra hur mnga gnger dessa debatter ska komma upp p flashback dr alla anser att svensken vore ngon form av vermnniska. Vi r blandras egoister precis som alla andra jvla mnniskor i alla andra jvla lnder.. Fan

Vilken sten kom du ut frn?
Svenskar boende utomland jobbar till 99,9% och frsrjer sig sjlva.
Man BETALAR fr sitt uppehlle/eller gr p annat stt RTT fr sig.
S klart att dom fr gra va faan dom vill,s lnge det inte strider mot det landets lagar/regler.
S gmfr inte pron med gurkor!!
Citera
2010-12-29, 18:32
Medlem
colibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spottet
I Man kan vara svensk ven om man r brun.

Svensk medborgare Ja.
Men en somalier kan aldrig kalla sig svensk.
Citera
2010-12-29, 18:45
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Det lter vldigt extremt i mina ron och jag frstr inte varfr man som etnisk svensk skulle vilja verge Sverige.

Om det stmmer s tar ju svenskarna och utrotar sig sjlva (inget nytt frvisso...) men r det verkligen s mnga etniska svenskar som flyr Sverige fr att - troligen - bli medborgare i andra lnder och frneka sin svenskhet?
Vad r det som sger att man frnekar sin svenskhet om man flyttar utomlands? De flesta flyttar fr arbete ngra r. Mnga tervnder.
Citera
2010-12-29, 18:48
Medlem
Freyathres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik76
Jag har bra koll p snt faktist och det r helt ofrivilligt eftersom jag bor mitt i smeten.
Joo attutyden finns i vissa falla kvar, ven jag kan ha den ibland trots att jag r 35 r men den r bra att ha med sig i vissa situationer tex i mten med sna som straybullet mfl

Ett djvla muppande med din lder.Vi behver inte veta det i var och varannat inlgg.
Du r inte ldst hr och inte heller invandrad som levt lngst hr ocks.

OnT:
Jag kom till Sverige 1971=inte etnisk svensk.
Johan=Etnisk svensk
Dock kan alla bli svenska medborgare(men det r en djvla skillnad).
Som etnisk svensk anser jag att om frldrarna r fdda i Sverige, r personen som fds etnisk svensk.
Frvrigt hller jag med SD politik till 100%.
Invandring till Sverige var nyttig fram till slutet p 1980 talet.
Sen tog dom dumknullade 68:a revoltisterna(googla) makten i Sverige,och hr r vi nu.
Sen bara en djvla PK smrja som kostar svenskarna(ven dom icke etniska) inte bara skjortan,utan ven brallorna.
Senast redigerad av Freyathre 2010-12-29 kl. 18:51.
Citera
2010-12-29, 19:56
Bannlyst
Citat:

Ls och begrunda och vi svenskar kar.http://www.migrationsinfo.se/demogra...ningstillvaxt/
Citera
2010-12-29, 20:55
Medlem
minutz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01lirpa
Ls och begrunda och vi svenskar kar.http://www.migrationsinfo.se/demogra...ningstillvaxt/
Att man blir svensk medborgare innebr inte att man blir etnisk svensk..
Citera
2010-12-29, 21:37
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Gr dom? Inget jag sett, klla p det. Dremot str dom fr hrdare tag, jmfrt med andra partier i sjuklvern. Och ven slja-frbud i Skolan.

Eftersom de r med i alliansen, skulle de varit emot invandring s skulle de sagt det rakt ut och samt avskaffa samarbetet med vriga allianspartier.

Alliansen slpper in mer invandrare n ngonsin.

Inget bevis p papper, med dock ganska logiskt.

Tror du serist invandrare vervger en flytt till bidragsparadiset Sverige pga sljafrbud i vissa miljer?
Citera
2010-12-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutusmaximus
Eftersom de r med i alliansen, skulle de varit emot invandring s skulle de sagt det rakt ut och samt avskaffa samarbetet med vriga allianspartier.

Fast det r inte relevant. Bara fr att dom r med i alliansen s delar dom inte all politik. FP r nog inte mot invandring, men dom r nrmare den frgan n ngot annat parti.
Citat:
Alliansen slpper in mer invandrare n ngonsin.
ter igen, sant. Men det finns inget som tyder p att dom fr en politik fr mer Mena-folk.

Citat:
Tror du serist invandrare vervger en flytt till bidragsparadiset Sverige pga sljafrbud i vissa miljer?
Det r mer en princip fr mig. Dock lockas dom vl knappast hit av ett sljfrbud. Iaf inte radikala muslimer.

Men planerade att rsta p SD innan valet men ndrade mig i sista stund. D jag gick p det hr med SD's frflutna. Nsta val kommer jag garanterat lgga en rst p SD.
Citera
2010-12-29, 22:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det finns platser i USA dr svenskar fortfarande bor ihop.

Den strsta anledningen till att svensken inte har platser i storstderna som China Town, Little italy osv beror ju p att vra ttlingar drog sig vidare frn storstder till mindre samhllen som idag har kvar starka svenska traditioner. Visst kan de skyllas p att det r ngon form av turistflla men bakom de midsommar-dansande svenskttlingarna bort i stolt svensk som inte vill slppa sitt moderland till 100.

S i helvete dom gjorde. De flesta svenskarna som utvandrade till USA hamnade i storstder, typ Chicago. I dag r de i stort stt helt amerikaniserade och mrks knappt. Jmfr grna utvecklingen fr vriga invandrargrupper, typ afroamerikaner, asiater, italienare etc.

Och vilka r de platser i USA dr svenskar "bor ihop"? Talar du om enskilda hushll nu?
Citera
2010-12-29, 23:06
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01lirpa

Fler folk fr ett svensk medborgarskap, det stmmer. Men att vi etniska svenskar skulle ka har jag extremt svrt att frst d ddstalen i samtliga kommuner (frutom i storstadsomrden) r strre n fdelsetalen. Br nmnas att de som fds i Sverige har i ~1/3 av fallen utom europeiska frldrar.
Citera
2010-12-29, 23:41
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Siffran kan stmma men r troligtvis inget det frs statistik p.

Jo det gr det.
Siffrorna ndrar sig lite hit och dit frn r till r. 2010 s r utvandringen frhllandevis stor. Liks var den det 2008. Men frhllandet svenskar/vriga som utvandrar hller sig i storleksordningen 75%.
Dom flesta icke-svenskar som flyttar r studenter, folk som skickats till Sverige genom sitt arbete och s. Vldigt f av dom som landet skule bra att bli av med flyttar ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in