Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-31, 14:30
Medlem
Sandkakas avatar
Jag träffade den här killen för några år sedan. Vi har varit kompisar sedan dess, ibland har vi inte träffats eller hörts av på kanske ett halvår. Ofta har vi bara käkat middag ute när vi träffats, ibland haft sex men vi har aldrig något exklusivt förhållande. Vi är båda över 30.

Vi är ganska olika som personer på ytan. Han är rätt macho, verkar självsäker och ligger runt rätt mycket. Jag är inte intresserad av ons och går inte ut så ofta. Vi delar många intressen, har kul när vi träffas och brukar ha rätt vilda, härliga diskussioner. Han har haft några flickvänner under de här åren och de har varit väldigt olika mig. Jag skulle säga att han och jag är psykiskt jämstarka och att ingen av oss kan dominera den andre.
För några månader sedan kände jag att jag hade fått starka känslor för honom och att det inte funkade för mig att bara vara vänner, så jag skrev till honom och berättade hur jag kände och att jag inte ville träffas mer. Jag var så säker på att han inte ville nåt med mig. Han svarade med att bli arg på mig för att jag ville avsluta vår vänskap. Han skrev att han vill fortsätta träffa mig och vara romantisk med mig ibland.

Så jag gav med mig och träffade honom några gånger till. Det är alltid han som hör av sig till mig och vill träffas. När vi träffas är det som vanligt förutom att det slutar konstigt: Han säger inte hej då längre utan helt plötsligt utan förvarning springer han iväg när vi lämnat restaurangen. Sist var för några veckor sedan. Jag har messat honom men han svarar inte på mina sms, så nu hör jag inte längre av mig.

Känner någon av er igen er? Jag har aldrig träffat någon vuxen man som helt plötsligt springer i väg och lämnar mig på trottoaren som en idiot förut.
Senast redigerad av Sandkaka 2010-12-31 kl. 14:37.
Citera
2010-12-31, 14:37
Medlem
menslutanus avatar
Han fick väl kanske sms av nån het flicka i 20års åldern? Iaf så verkar han ju inte direkt intresserad av en seriös relation med dig, det är ganska uppenbart.

Kan även bero på en annan sak, vägrade du ta den i 2an?
Citera
2010-12-31, 14:40
Medlem
RAAxels avatar
Han kanske faktiskt har fått känslor för dig också, och egentligen skulle vilja ha mer en enstaka träffar och lite romans med dig.

Samtidigt som han kanske vill ha kvar sitt liv som player (?) och sin "frihet"..

Senaste gången ni träffades och han sprang iväg kanske han förstod att det var så och fick panik och bestämde sig för att istället för att bara säga det till dig, att han vill avsluta eran relation, sprang därifrån i brist på macho-ness.
Citera
2010-12-31, 14:41
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu
Han fick väl kanske sms av nån het flicka i 20års åldern? Iaf så verkar han ju inte direkt intresserad av en seriös relation med dig, det är ganska uppenbart.

Han kollade inte sin mobil under hela kvällen så det tror jag inte är skälet.
Citera
2010-12-31, 14:51
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Han kollade inte sin mobil under hela kvällen så det tror jag inte är skälet.
Han kom på nått roligare att göra? Kanske hade planerat in nått annat? Förmodligen för att träffa någon annan, annars borde han ju sagt nått tycker man.
Citera
2010-12-31, 14:56
Medlem
R.B.Scotts avatar
Låter som ett märkligt beteende att springa iväg sådär och det försvarar jag inte men du kanske ska ringa honom istället för att messa så kanske han svarar och då kan du fråga varför han springer.

Du säger att du skrev till honom att du inte ville ses något mer. Alltså, om du känner personen väl och inte vill ses mer är det väl inte så trevligt att göra det i skrift. Han kanske tog illa vid sig av det?
Jag skulle iaf känna mig sviken.Man gör kanske så om man är 15 inte när man är över 30. Å andra sidan är det galet barnsligt och respektlöst att inte svara på dina mess överhuvudtaget och bara stoppa huvudet i sanden.

Lycka till.
Citera
2010-12-31, 16:34
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAAxel
Han kanske faktiskt har fått känslor för dig också, och egentligen skulle vilja ha mer en enstaka träffar och lite romans med dig.

Samtidigt som han kanske vill ha kvar sitt liv som player (?) och sin "frihet"..

Jag har inte funderat över om han kan ha känslor för mig, eftersom jag inte är "hans typ". Han pratar ofta om att han skulle vilja bli kär och ha ett förhållande som sina polare samtidigt som han säger att han är nöjd med sitt liv. Han är en sån kille som håller avstånd och som det är svårt att riktigt lära känna eller läsa av.

Citat:
Senaste gången ni träffades och han sprang iväg kanske han förstod att det var så och fick panik och bestämde sig för att istället för att bara säga det till dig, att han vill avsluta eran relation, sprang därifrån i brist på macho-ness.

Helt klart var det någon kortslutning som fick honom att springa. Som att han inte klarade av att vara i situationen eller visste vad han skulle göra. Det var komiskt första gången,eftersom han i vanliga fall alltid är så übercool.

Citat:
Ursprungligen postat av R.B.Scott
Låter som ett märkligt beteende att springa iväg sådär och det försvarar jag inte men du kanske ska ringa honom istället för att messa så kanske han svarar och då kan du fråga varför han springer.

Du säger att du skrev till honom att du inte ville ses något mer. Alltså, om du känner personen väl och inte vill ses mer är det väl inte så trevligt att göra det i skrift. Han kanske tog illa vid sig av det?
Jag skulle iaf känna mig sviken.Man gör kanske så om man är 15 inte när man är över 30. Å andra sidan är det galet barnsligt och respektlöst att inte svara på dina mess överhuvudtaget och bara stoppa huvudet i sanden.

Lycka till.

Du har rätt, det var fult av mig att skriva och jag vet att han tog illa vid sig av det. Men jag tänkte att det var ok att göra så eftersom han nån gång för länge sedan messade till mig att han inte ville ses mer. Jag har försökt att ringa, men han svarar inte.
Senast redigerad av Sandkaka 2010-12-31 kl. 16:46.
Citera
2010-12-31, 16:43
Medlem
R.B.Scotts avatar
Citat:
Jag har inte funderat över om han kan ha känslor för mig, eftersom jag inte är "hans typ". Han pratar ofta om att han skulle vilja bli kär och ha ett förhållande som sina polare samtidigt som han säger att han är nöjd med sitt liv. Han är en sån kille som håller avstånd och som det är svårt att riktigt lära känna eller läsa av.

Du har rätt, det var fult av mig att skriva och jag vet att han tog illa vid sig av det. Men jag tänkte att det var ok att göra så eftersom han nån gång för länge sedan messade till mig att han inte ville ses mer. Jag har försökt att ringa, men han svarar inte.

Ok, hoppas han har någon skam i kroppen och hör av sig någon dag. Det här med att messa fram och tillbaka skapar bara massa förvirring,frågor och feltolkningar som man kan vara utan. Been there. Bra att du ringt, det visar att du är en större person än han. Fortsätt vara det och var rak i din kommunikation.
Lycka till och Gott nytt år.
Citera
2010-12-31, 16:49
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.B.Scott
Ok, hoppas han har någon skam i kroppen och hör av sig någon dag. Det här med att messa fram och tillbaka skapar bara massa förvirring,frågor och feltolkningar som man kan vara utan. Been there. Bra att du ringt, det visar att du är en större person än han. Fortsätt vara det och var rak i din kommunikation.
Lycka till och Gott nytt år.

Tack! Jag hoppas att du har rätt. Hittills har han vägrat släppa taget om mig av någon anledning.
Jag vet inte ens vad jag känner för honom längre, men hans beteende och tystnad gnager i mig.

Gott Nytt År till dig också!
Citera
2011-01-01, 13:40
Medlem
R.B.Scotts avatar
Citat:
Tack! Jag hoppas att du har rätt. Hittills har han vägrat släppa taget om mig av någon anledning.
Jag vet inte ens vad jag känner för honom längre, men hans beteende och tystnad gnager i mig.

Gott Nytt År till dig också!

Ahhh..vad skönt att va bakis,haha.

Det är nästan otäckt att läsa dina ord då jag befinner mig i exakt samma läge med det här med tystnad som äter upp en från insidan. Jobbigt att inte bli behandlad med den respekten man förtjänar.
Oavsett om hon/han hatar,gillar,inte bryr sig eller vilken känsla som helst så vill jag höra det irl så blir det lättare att gå vidare. Sorgligt nog väljer många att bara vara tysta istället och det gör förbannat ont då.
Uppdatera gärna hur det går.
God fortsättning önskas.
Citera
2011-01-02, 12:52
Medlem
Citat:

Känner någon av er igen er? Jag har aldrig träffat någon vuxen man som helt plötsligt springer i väg och lämnar mig på trottoaren som en idiot förut.

Jag har sprungit i väg sådär!

I mitt fall var det ingen date utan en person jag visste att jag INTE borde umgås med.
Jag hade blivit varnad av andra för att umgås med denna person då denne flera gånger suttit i finkan.

Det som hände var att vi var inne på ett ställe och hade kul (dagtid och helt lagligt) och sen när vi gick ut så såg jag vad jag trodde var civilpoliser. Då sprang jag!

I efterhand har jag fått veta att denna person greps senare samma dag och att de jag trodde var civilpoliser inte var det.

I ditt fall kan jag tänka mig att han såg någon han inte ville träffa. Antingen för att det slumpat sig så eller för att han inte borde synas tillsammans med dig då han har något mer seriöst på gång på annat håll.
Citera
2011-01-02, 14:10
Medlem
Om ni båda är i 30-årsåldern bör ni också vara tillräckligt gamla för att du ska kunna fråga honom direkt om varför han springer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in