2004-08-01, 23:55
Medlem
okej, jag och en kompis satt ikväll och mindes barnprogram från sent 80-tal tidigt 90-tal och mindes plötsligt med fasa Ika i rutan som än idag framkallar kalla kårar hos oss. det var något med det psykedeliska introt, och den surrealistiska stämningen som var direkt förlamande läskigt. någon mer som minns detta program, eller har ni vet annat barnprogram som skrämt er?

let's get nostalgic
Citera
2004-08-02, 00:49
Medlem
ljungbackas avatar
Ika var skrämmande.
Men jag tyckte Fragglarna var ren skräck.
Dessa förbannade gorger! +o(
Citera
2004-08-02, 01:52
Bannlyst
Jag såg i dagens Aftonblad att Ika (numera 44 år gammal) hade skaffat sig en mongounge vid namn Nemo ( ). Fast, det är klart... Med Ika Nord som mor så hur ska knodden bli? Han är väl neurosedynskadad vid födseln på grund av moderns överdrivna bruk av svettiga svarta trikåer och baskrar.

Länk:
http://www.aftonbladet.se/vss/forald...512092,00.html

Fan vad kymig hon ser ut, nu när jag tänker på det. Hon har nästan asiatiska drag...

// Roger P.
Citera
2004-08-02, 01:55
Moderator
Ruskigbusss avatar
Världens läskigaste barnprogram utan konkurrens är givetvis Teletubbies.

Ett gäng mongoloida förkrympta vanskapta dvärgar från yttre rymden valsar omkring på en äng med en gravt sadistisk sol som stirrar ner på de.
Allt under att en menlös och svårt störd melodi repeteras i det oändliga.

Detta beteende upprepas ett antal gånger tills det sitter fastbränt i hjärnbarken på de stackars försvarslösa småbarnen. Det lömska sättet att börja sin perverterade propaganda på barn i den åldern - gör att det måste vara människohatande rymdvarelser som startat detta.

Alternativet är för horribelt att begrunda.
Citera
2004-08-02, 02:09
Medlem
pickopungs avatar
Håller med om att Teletubbies är rena hjärntvätten, det fick/får inte mina ungar se på.

Det ligger nära till hands att jag förbjuder dom att se Sommarkåken på mornarna, men jag sover då (förmodligen pga att man sitter på FB mitt i natten ).
Citera
2004-08-02, 02:27
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickopung
Håller med om att Teletubbies är rena hjärntvätten, det fick/får inte mina ungar se på.

Det ligger nära till hands att jag förbjuder dom att se Sommarkåken på mornarna, men jag sover då (förmodligen pga att man sitter på FB mitt i natten ).

Skulle jag ha barn skulle jag nog vara mer orolig över att de tittade på Sommartorpet.

Är jag ensam om att tycka att den sk signaturmelodin till Saltkråkan är riktigt otäck? Det låter mer som en skräckfilm än som svensk sommar.
*brr*
Citera
2004-08-02, 02:30
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Barnjournalen ,vänstervriden indoktrineringssmörja. Bullen var rätt vidrigt det med. Värst av alla var ändå de där jävla programmen med gaggiga snorungar som skulle sjunga visor. Dagens solstrålar eller nåt. Urk!

/CW
Citera
2004-08-02, 03:05
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Barnjournalen ,vänstervriden indoktrineringssmörja.
Sant, men den kan möjligtvis endast kvalificera för en andra plats.

Min kandidat är:
Vilse i pannkakan av Staffan Westerberg - mannen som förstörde en hel generation.

Edit:
Jag gjorde misstaget att googla efter "Vilse i pannkakan".
Råkade snubbla in på http://www.algonet.se/~zyron/barn/vilse.html (VARNING för otäck sida!).

Sajten väckte sådan ångest att jag kommer få svårt att kunna somna nu
Citera
2004-08-02, 03:29
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Sant, men den kan möjligtvis endast kvalificera för en andra plats.

Min kandidat är:
Vilse i pannkakan av Staffan Westerberg - mannen som förstörde en hel generation.

Edit:
Jag gjorde misstaget att googla efter "Vilse i pannkakan".
Råkade snubbla in på http://www.algonet.se/~zyron/barn/vilse.html (VARNING för otäck sida!).

Sajten väckte sådan ångest att jag kommer få svårt att kunna somna
nu

Sorry, men att nominera ett program av Staffan Westerberg till "värsta barnprogrammet någonsin" är ungefär lika orginellet som att snorta kola för att man är rik. Lillstrumpa & Syster Yster hör förvisso helt klart till kategorin pedagogiska analvåldtäkter men som sagt, alldeles för öppet mål. Tyvärr.

/CW
Citera
2004-08-02, 03:41
Medlem
ksvs avatar
Knappast originellt - men inte desto mindre en given kandidat.
Citera
2004-08-02, 04:10
Medlem
a4swes avatar
Jag röstar på den där äckliga bokstunden med den läskiga flygande mattan och konstiga musiken som intro.
Ryser bara jag tänker på det.
Citera
2004-08-02, 04:12
Medlem
Simpor och Grodfötter eller vafan det hette tyckte jag var läskigt när jag var liten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in