2007-05-30, 20:35
Medlem
Lollo_s avatar
Teletubbies är tydligen läskiga i Polen. Karaktären Tinky Winky är bögmisstänkt och katolikerna i Polen är tydligen rädda att han(?) inspirerar barnen till homosexualitet.

Mer finns att läsa på aftonhoran, typ här http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...081594,00.html
Och här
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...082328,00.html
Citera
2007-05-30, 20:56
Medlem
deletedsmacks avatar
Jag var asrädd för björnes magasin...
Citera
2007-05-30, 21:19
Medlem
suomiboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollo_
Teletubbies är tydligen läskiga i Polen. Karaktären Tinky Winky är bögmisstänkt och katolikerna i Polen är tydligen rädda att han(?) inspirerar barnen till homosexualitet.

Mer finns att läsa på aftonhoran, typ här http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...081594,00.html
Och här
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...082328,00.html

haha fan vad kul detta var!

Citat:
Polska myndigheter påbörjade nyligen en rad åtgärder för att förbjuda spridning av homosexualitet bland barn. Bland annat vill utbildningsdepartementet att lärare som uttrycker sig positivt om homosexuella ska kunna sparkas.
nått som andra länder borde ta efter?
Citera
2007-05-30, 21:26
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomiboy
haha fan vad kul detta var!

nått som andra länder borde ta efter?
Det är väl Polen/Aftonbladet som är långsamma?
"Monday, 15 February, 1999"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/276677.stm
Citera
2007-05-30, 22:29
Medlem
suomiboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Det är väl Polen/Aftonbladet som är långsamma?
"Monday, 15 February, 1999"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/276677.stm

hehe, ännu roligare då att Polen har låtit denna barn-into-gay-serien fortsätta så länge utan uppmärksamhet
Citera
2007-06-02, 16:49
Medlem
Cineastens avatar
En tv-film jag som barn tyckte var riktigt obehaglig men ändock intressant var Mark Halls dockfilm The Pied Piper of Hamelin, baserad på Bröderna Grimms klassiska berättelse.

Den utspelar sig i slutet av 1200-talet (om jag inte minns fel) och handlar som bekant om den lilla staden Hameln som blir fullkomligt invaderad av råttor som förstör, äter upp allt av värde, attackerar småbarn osv.

Befolkningen tröttnar till slut på eländet och kräver att borgmästaren ska lösa problemet å det snaraste men han står lika handfallen som alla andra ända till den dagen då en mystisk figur dyker upp i staden. Han presenterar sig som råttfångare och efter att ha erbjudit folket sina tjänster tar han fram sin flöjt, spelar en trudelutt och lyckas på så sätt fånga alla äckliga rådisars uppmärksamhet. De följer honom som i trance ända ned till en närbelägen flod där de går en blöt död till mötes.

När råttfångaren ska hämta sin rättmätiga belöning vägrar borgmästaren ge honom några pengar och full av vrede lämnar råttfångaren Hameln. En tid senare när alla vuxa är i kyrkan, kommer råttfångaren tillbaka. Återigen tar han upp sin flöjt och spelar en märklig melodi och den här gången är det barnen som är målet. De följer råttfångaren som i trance likt råttorna gjorde innan dem och lockas såsmåningom till en grotta utanför staden där de försvinner spårlöst.

Är det nån mer här som minns den och vad tycker ni isåfall om den?

Jag lyckades faktiskt hitta några klipp från filmen på nätet idag och blev förvånad över att den fortfarande fick mig att känna samma obehag som när jag var liten glutt.
Citera
2007-06-02, 16:53
Medlem
Brooklyns avatar
drömde alltid mardrömmar med psykoser som följd efter att jag hade sett "ika i rutan"
Citera
2007-06-02, 19:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det enda jag var rädd för var att barnprogrammen skulle ta slut.
Däremot såg jag Monte Python's Flying Circus ca 1978. Mina föräldrar trodde det var OK för det var ju humor. De där jävla bissarra animationerna gav mig overklighetskänslor och känsla av jagupplösning i ett helt år.
Citera
2007-06-02, 23:16
Medlem
robomans avatar
Usch vilka hemska minnen som väkts till liv!

Det finns så fruktansvärt många barnprogram som var hemskt jobbiga att genomlida, men som man ändå såg på eftersom det ju var barnprogram!
Dock minns jag att jag alltid stoppade näsan under tröjan när struten började. Jag ville till varje pris undvika att andas samma luft som den där hemska dockan.
Skrotnisse är ett annat hatobjekt. Brr, det är något med de där dockorna.
Citera
2007-06-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
En tv-film jag som barn tyckte var riktigt obehaglig men ändock intressant var Mark Halls dockfilm The Pied Piper of Hamelin, baserad på Bröderna Grimms klassiska berättelse.

Den utspelar sig i slutet av 1200-talet (om jag inte minns fel) och handlar som bekant om den lilla staden Hameln som blir fullkomligt invaderad av råttor som förstör, äter upp allt av värde, attackerar småbarn osv.

Befolkningen tröttnar till slut på eländet och kräver att borgmästaren ska lösa problemet å det snaraste men han står lika handfallen som alla andra ända till den dagen då en mystisk figur dyker upp i staden. Han presenterar sig som råttfångare och efter att ha erbjudit folket sina tjänster tar han fram sin flöjt, spelar en trudelutt och lyckas på så sätt fånga alla äckliga rådisars uppmärksamhet. De följer honom som i trance ända ned till en närbelägen flod där de går en blöt död till mötes.

När råttfångaren ska hämta sin rättmätiga belöning vägrar borgmästaren ge honom några pengar och full av vrede lämnar råttfångaren Hameln. En tid senare när alla vuxa är i kyrkan, kommer råttfångaren tillbaka. Återigen tar han upp sin flöjt och spelar en märklig melodi och den här gången är det barnen som är målet. De följer råttfångaren som i trance likt råttorna gjorde innan dem och lockas såsmåningom till en grotta utanför staden där de försvinner spårlöst.

Är det nån mer här som minns den och vad tycker ni isåfall om den?

Jag lyckades faktiskt hitta några klipp från filmen på nätet idag och blev förvånad över att den fortfarande fick mig att känna samma obehag som när jag var liten glutt.

Känner verkligen igen mig, dock så var det nog bara en disney-kortfilm som återberättade historien. Iallafall, då han får alla barnen i trance och dom följer med honom in i en grotta och man får se en skymt av insidan (nåt som liknar ett paradis med gungor och godis), som sedan försvinner då borgmästaren och folket i staden försöker förgäves att hämta sina ungar, ja då, då mådde jag illa som barn.
Citera
2007-06-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarkalvar
Känner verkligen igen mig, dock så var det nog bara en disney-kortfilm som återberättade historien. Iallafall, då han får alla barnen i trance och dom följer med honom in i en grotta och man får se en skymt av insidan (nåt som liknar ett paradis med gungor och godis), som sedan försvinner då borgmästaren och folket i staden försöker förgäves att hämta sina ungar, ja då, då mådde jag illa som barn.

Känner också igen den tecknade disneyfilmen. Dock inte dockfilmen.
Hade helt förträngt den tills det togs upp nu. Minns att jag tyckte att det var obehagligt både när råttorna och barnen försvann. Försvann inte råttorna in en stor ost som inte fanns?
Citera
2007-09-04, 18:55
Medlem
Mazeppas avatar
USCH, FY, GULP!
Vilse i Pannkakan släpps på DVD!

http://www.expressen.se/noje/1.82584...fan-westerberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto