2008-04-16, 16:10
Medlem
Skrt^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
Skrotnisse. Speciellt Bertil. Aldrig varit så rädd för någon som för honom. Tycker han är tjockt jobbig att se på änn idag.

Björk

Rädda Joppe - Död eller levande.
Citera
2008-04-16, 16:45
Medlem
Bambuelos avatar
Måste tillägga att jag alltid varit rädd för Skurt.
Citera
2008-04-16, 17:08
Bannlyst
Av de jag sett är den när pirater ska hitta diamanter i de sju haven kommer ihåg att svart vatten var farligt när någon ramlade i där slukade det svarta vattnet den personen. Kommer inte ihåg namnet på detta programmet skriv så fort ni kommer på detta programmet/serien.
Senast redigerad av 10 J. Cole 2008-04-16 kl. 17:11.
Citera
2008-04-17, 01:26
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10 J. Cole
Av de jag sett är den när pirater ska hitta diamanter i de sju haven kommer ihåg att svart vatten var farligt när någon ramlade i där slukade det svarta vattnet den personen. Kommer inte ihåg namnet på detta programmet skriv så fort ni kommer på detta programmet/serien.
Pirates of Darkwater - 'Pirater i mörka vatten' eller nåt sånt på svenska.
Citera
2008-04-17, 01:54
Bannlyst
Nått som borde ha skrämt mig när jag va liten skulle vart Skrotnisse. äckliga karaktärer läskiga röster osv. men de är nu när ja tittat på youtube och inser att de är fan läskigt program som har vart ett populärt program de e nu de skrämmer mig.
skrattade åt de när jag va liten men nu e de fan scary
Citera
2008-04-17, 02:01
Medlem
+Obi+s avatar
kanske drar iväg lite men det är mest barnfilmer jag tänker på och måste skriva av mig dessa:

1. Asterix och Obelix, bautastensmällen (ingen aning hur man stavar det)
När medecindoktorn blir träffad av huvudet av Obelix sten får han värsta LCD trippen och allting är så fuckat älckligt helt enkelt

2. Pelle svanslös i Amerikatt
Samma sak som ovan, han befinner sig i Amerikatt då allt är mycket större än honom och råtter vill äta upp honom. Får ångest när jag tänker på dom, förstörde en stor del av min barndom :P

Gillade de flesta serier när jag var mindre, kommer inte ihåg så mycket. Kan väl säga Bamse var ju insperationkällan till senare i livet med träning och steroider
Citera
2008-04-17, 08:24
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
2. Pelle svanslös i Amerikatt
Samma sak som ovan, han befinner sig i Amerikatt då allt är mycket större än honom och råtter vill äta upp honom. Får ångest när jag tänker på dom, förstörde en stor del av min barndom :P

Denna filmen e kusligt skum verkligen.
Citera
2008-04-17, 11:44
Medlem
pingvinens avatar
den hårige

Alf, alltså rymdhunden/apan/whatever skrämde skiten ur vår äldsta son när det begav sig. Samma med Steven Spielbergs "phone home" varelse aka ET. Något med rymden som får 4-åringar att flippa ut tydligen ...
Citera
2008-04-17, 11:49
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noble
Skrotnisse, och sen även den där introscenen när ett tåg åker runt i ett miniatyrlandskap, fan vad rädd jag var för den scenen & musiken!

Lennart Jäkhel och hans bröder i fjällen (Pistvakt)? I så fall heter låten Blue and Alone av Weeping Willows. Lyssnar på den just nu och kan tänka mig att små barn som du kan bli skraj av den ...
Senast redigerad av pingvinen 2008-04-17 kl. 11:58.
Citera
2008-04-17, 13:26
Medlem
direktörns avatar
Jag minns inte riktigt vad det hette..

Det gick på TV4 under 90 talet på morgonen eller eftermiddagen. Det handlade om en lerfigur som var rädd för en lucka till källaren. Någon som vet vad heter?
Citera
2008-04-17, 13:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuelo
Måste tillägga att jag alltid varit rädd för Skurt(

Bästa med skurt var när han tappade nån mikrofon i en pappersmassa under ett besök på en fabrik.Blev nog inte billigt..
Citera
2008-04-17, 14:55
Medlem
ergo1024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Jag minns inte riktigt vad det hette..

Det gick på TV4 under 90 talet på morgonen eller eftermiddagen. Det handlade om en lerfigur som var rädd för en lucka till källaren. Någon som vet vad heter?

Jag har för mig det hette Falluckan eller Trapdoor på engelska och hette inte lerklumpen Lurch? Så fort han öppnade luckan kröp det ut en massa maskar och spindlar...

EDIT: http://youtube.com/watch?v=iDs8VMz-cuc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in