Den amerikanske negerrapparen Ice-T blir censurerar av ungerska myndigheter. ''Ett stort slag mot pressfriheten'', menar den svenskfientliga tidningen Nyheter 24.
Citat:
I Ungern klubbades en ny lag igenom i december som innebr att en srskild myndighet, NMHH, fr mjlighet att btflla mediehus fr publiceringar som anses vara "obalanserade" eller "krnkande". Ett allvarligt ingrepp i yttrande- och tryckfriheten, enligt kritikerna.
Lagen trdde i kraft den 1 januari 2011 och den frsta som drabbas av den r amerikanske rapparen Ice-T.
Ska de censurera lskiga texter?
haha r i usa nu och kpte eminems recovery fr jag behvde nt i bilen, CD fan har ju censurerat alla svordomar fan vad det suger.
Jag r ingen vn av censur, men om man ska ha sdan, s r vl censur av s.k gansta rap dr man uppmanar mnniskor att skjuta poliser, rna, vldta m.m rtt s befogad!
Det r ju en miljard bttre att man censurerar det n att man inte tillter oss gra snlla teckningar av muhammed.
Mange schmidt
Promoe
Big B
Bubba Sparxx
vanilla ice
Mickey Avalon
Dirt Nasty
Celph titled
necro
ill bill
everlast
Cage
Fat Joe
Det finns otroligt mnga vita rappare, att det bara r svarta som rappar r en dum stereotyp. Bara i Sverige skulle det inte frvna mig om majoriteten av rapparna r vita.
Mange schmidt
Promoe
Big B
Bubba Sparxx
vanilla ice
Mickey Avalon
Dirt Nasty
Celph titled
necro
ill bill
everlast
Cage
Fat Joe
Det finns otroligt mnga vita rappare, att det bara r svarta som rappar r en dum stereotyp. Bara i Sverige skulle det inte frvna mig om majoriteten av rapparna r vita.
Mrkligt, d svenskar faktiskt r vita, inte svarta...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!