• 1
  • 2
2011-01-03, 19:54
Medlem
Sverige är ju inget typiskt kristet land, men vi förändras hela tiden mot islam. För att förhindra att sverige ska bli som norra sudan eller annat kamelland så skulle vi kunna förbjuda religons utövning. Jag vet att det låter grymt och att det kanske är fel, men ni kristna som vill bli kvitt muslimerna får helt enkelt prioritera kex i kyrkan och våldtäkt på stan eller inget av de.

Jag är så trött på att alla invandrare som vill ändra sverige till sitt eget land. Om det var såhimla bra varför lämnade dom i det i första hand?

Jag är inte rasist, men har kollat runt väldigt mycket nu på senare tid (efter "terrordådet") och mycket om muslimer som vill ändra sverige. Jag kan bara inte förstå varför dom inte kan acceptera sverige som det är. Passar det inte, så kan dom dra.
Citera
2011-01-03, 19:56
Bannlyst
Muslimerna vill göra Sverige till sitt hemland och en vacker dag kommer dom lyckas om ingenting händer snart...
Citera
2011-01-03, 19:56
Medlem
Giorgis avatar
Begränsing av rättigheter är aldrig bra, oavsett vad det gäller. Om man först tillåter detta, vem vet vad de sedan kan ta från dig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_grundlagar
Citera
2011-01-03, 19:57
Medlem
agaetisbyrjuns avatar
Wow, din förmåga att se konsekvenser av handlingar verkar vara 0. Hur tror du muslimer, kristna, hinduer, buddhister, judar, you name the religion, skulle reagera när det blir förbjudet? Att reta upp ett redan uppretat folkslag är ju smart.

Sen tycker jag du överdriver hotet, chilla ner några hekton, det kommer lösa sig i slutändan.
Citera
2011-01-03, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Untouched
Sverige är ju inget typiskt kristet land, men vi förändras hela tiden mot islam. För att förhindra att sverige ska bli som norra sudan eller annat kamelland så skulle vi kunna förbjuda religons utövning. Jag vet att det låter grymt och att det kanske är fel, men ni kristna som vill bli kvitt muslimerna får helt enkelt prioritera kex i kyrkan och våldtäkt på stan eller inget av de.

Jag är så trött på att alla invandrare som vill ändra sverige till sitt eget land. Om det var såhimla bra varför lämnade dom i det i första hand?

Jag är inte rasist, men har kollat runt väldigt mycket nu på senare tid (efter "terrordådet") och mycket om muslimer som vill ändra sverige. Jag kan bara inte förstå varför dom inte kan acceptera sverige som det är. Passar det inte, så kan dom dra.
vad är det för fel med att vilja ändra på sverige? jag vill ändra på sverige på många punkter. så gör det mej till en dålig person,eller en ambitiös person som vill göra samhället bättre? tänk på saken.
är INTE religiös.
Citera
2011-01-03, 20:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Religiösa ska inte ha några särrätigheter i religionens, i deras trons namn.
Ingen särskild respekt, inga exklusiva rättigheter eller statliga subventioner.

En av särrättigheterna är beskattningsrätten, att myndigheterna dra skatt på människors lön för deras räkning. Ännu värre är att ALLA får betala begravningsavgift till Svenska kyrkan som har monopol.
Avreglera begravningarna men de som vill får gärna ha sin egna akter kring det, sådant ska inte förbjudas, det är privat.

Att giftermål i svenska kyrkan är juridiskt bindande är också fel. Det borde räcka men att man skickar in erforderliga dokument till myndigheterna som prövar hinder för giftermål. Vill de ha en religiös akt i sin kyrka är det var och ens ensak men den ska inta vara juridisk.
Citera
2011-01-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Begränsing av rättigheter är aldrig bra, oavsett vad det gäller. Om man först tillåter detta, vem vet vad de sedan kan ta från dig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_grundlagar
Jo, visst är det fel men finns det någon annan lösning till att minska massinvandringen, moské, kvinnoförtycket när politikerna bara tar in mer och mer folk varje år. Jag har ingenting emot invandrare men jag blir trött på de muslimer som kräver att sverige ska ändras på deras vilkor. Visst en moske här eller där får dom väll ha men inget som påverkar oss andra i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av agaetisbyrjun
Wow, din förmåga att se konsekvenser av handlingar verkar vara 0. Hur tror du muslimer, kristna, hinduer, buddhister, judar, you name the religion, skulle reagera när det blir förbjudet? Att reta upp ett redan uppretat folkslag är ju smart.

Sen tycker jag du överdriver hotet, chilla ner några hekton, det kommer lösa sig i slutändan.
Jag förstår att det är en grym åtgärd men vad ska vi annars göra?
Citat:
Ursprungligen postat av randomdude.com
vad är det för fel med att vilja ändra på sverige? jag vill ändra på sverige på många punkter. så gör det mej till en dålig person,eller en ambitiös person som vill göra samhället bättre? tänk på saken.
är INTE religiös.
Och jag vill inte ändra på sverige menar du?????
Det jag menar är att dom vill ändra det till det landet dom kom ifrån, och då undrar jag, vaför kom dom hit egentligen?
Citera
2011-01-03, 21:00
Medlem
CMasters avatar
Vi skulle kunna satsa på en ordentlig utbildning. Att i ämnet religion i skolan både berätta om vad alla de stora religionerna tror samt vad som motsäger dom sen så får man välja att ( väl informerad ) tro på islam, kristendom eller inget alls.
Citera
2011-01-03, 21:00
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Jo, visst är det fel men finns det någon annan lösning till att minska massinvandringen, moské, kvinnoförtycket när politikerna bara tar in mer och mer folk varje år. Jag har ingenting emot invandrare men jag blir trött på de muslimer som kräver att sverige ska ändras på deras vilkor. Visst en moske här eller där får dom väll ha men inget som påverkar oss andra i landet.

Det jag menar är att dom vill ändra det till det landet dom kom ifrån, och då undrar jag, vaför kom dom hit egentligen?

Utbildning. Varför tror du Västeuropa inte är så religiöst längre?
Citera
2011-01-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Utbildning. Varför tror du Västeuropa inte är så religiöst längre?
Problemet är ju att många av invandrarna oftast inte är barn/ungdommar som kommer gå i skolan utan många är ju även fullt vuxna som kommer hit och ska leva. Hur ska vi sprida informationen till dom? Skicka hem lite lappar med barnen? Då kommer dom bli lacka och slå dom för att dom påstår sig att det finns motbevis mot deras religion.

Men ja utbildning är en bra lösning på hur vi ska lösa nästa generations "invandrare"
Citera
2011-01-03, 21:18
Bannlyst
Citat:

vad menar du med att "dom" vill ändra sverige till det land dom kom ifrån,några exempel?
och "dom" kom väl hit för att levnadsvillkoren här är bättre.
Citera
2011-01-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdude.com
vad menar du med att "dom" vill ändra sverige till det land dom kom ifrån,några exempel?
och "dom" kom väl hit för att levnadsvillkoren här är bättre.
Listan är lång, kan börja med speciella bassänger i badhus enbart för kvinnor, bönestunder och specialkost i skolan.
Det finns mycket trådar om detta här i flashback, säker på att en gosse som du kan söka reda på någon om du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in