Sitter här och går igenom 2010 års bankaktivitet, har koll på i stort sett allt som dokumenteras på mina konton nu, har en del mörkertal att gå igenom såsom automatuttag och en massor kvitton jag sparat.
Men har stött på ett litet hinder där jag är lite halvt osäker på vad som gäller.
Jag har en hel del överföringar från mig själv till mig själv, alltså tex från sparkonto till lönekonto och vice versa.
Så om jag tex för över 1000kr från sparkontot till lönekontot och sen går och betalar med kort i en affär för 999kr, då får jag ju följande dokumenterat på min internetbank.
Sparkontot visar överföring... -1000kr
Lönekontot visar överföring... 1000kr
Lönekontot visar onoff 999kr.
Då borde jag väll kunna radera alla mina egna överföringar till mig själv eftersom det i grund och botten är löneinkomsten och sen utgiften för dom 999 jag är ute efter? allt jävla hopp mellan mina egna konton kan jag väl lika gärna ta bort?
Hoppas ni förstår vad jag menar, kanske är en jävligt dum fråga egentligen men jag tänkte likabra att fråga eftersom jag normalt inte är så jävla haj på det här med ekonomi och ja vem vet det kanske finns någon hake jag inte tänkt på.
tack!
Senast redigerad av forung 2011-01-06 kl. 00:43.
Det jag vill uppnå är att ha på papper vad jag spenderar pengarna på, självklart har jag ett hum om vart pengarna går men det är ju betydligt mkt bättre att se det på papper.
ja, om transaktionerna både till och från sparkontot visas, och du aldrig får in pengar på sparkontot från annat håll så. blir ju nån spänn ränta iof på sparkontot, men det kanske du kan bortse ifrån ändå.
varför håller du på och flyttar tusenlappar fram och tillbaka till sparkontot?
ja, om transaktionerna både till och från sparkontot visas, och du aldrig får in pengar på sparkontot från annat håll så. blir ju nån spänn ränta iof på sparkontot, men det kanske du kan bortse ifrån ändå.
varför håller du på och flyttar tusenlappar fram och tillbaka till sparkontot?
vill inte ha stora summor på lönekontot och förflyttningar sker när jag ska handla något i fysiska butiker
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!