• 1
  • 2
2011-01-06, 01:21
Bannlyst
Tja!

Inne på internetbanken så har jag sett att det står fond - 8000 kr. Det är något mina föräldrar satt in som bara har legat kvar. Har dock ingen aning om vad för fond det är men eftersom dom har valt den så är det antagligen nån kass för tror ej pengarna växt ngt, kanske till och med gått back, Går inte heller klicka på fonden.

Är det möjligt att byta fond med dom pengarna i/hur skall jag gå till väga?
Isf vilken fond skulle vara bäst för att få mina 8k att växa?
Citera
2011-01-06, 01:24
Medlem
knullklassons avatar
Hmm.. Låter sjukt märkligt att den inte går att klicka på. Jag har själv fonder i internetbanken på Swedbank, och jag tycker det hela är lättöverskådligt. Att byta/sälja/köpa gör man enkelt med ett par klick.

Logga in och kolla igen!
Citera
2011-01-06, 01:26
Medlem
100gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Tja!

Inne på internetbanken så har jag sett att det står fond - 8000 kr. Det är något mina föräldrar satt in som bara har legat kvar. Har dock ingen aning om vad för fond det är men eftersom dom har valt den så är det antagligen nån kass för tror ej pengarna växt ngt, kanske till och med gått back, Går inte heller klicka på fonden.

Är det möjligt att byta fond med dom pengarna i/hur skall jag gå till väga?
Isf vilken fond skulle vara bäst för att få mina 8k att växa?

Är du inloggad via säkerhetsdosan eller via privatlösenord?
Om det inte är via säkerhetsdosan förklarar det varför du inte kan klicka på den.
Citera
2011-01-06, 01:26
Medlem
ettanportions avatar
Kan det inte vara att du inte får röra pengarna efter en viss tid eller så?
Typ att dina päron satt in pengarna och du får inte röra dem förens du fyller 30 eller något?
Citera
2011-01-06, 01:29
Bannlyst
Är via lösenord, det vet jag inte. Har frågat mina föräldrar ang fonden men dom vet ju knappt själva vafan det är för fond eller hur mycket dom satt in. Ska testa att logga in igen.
Citera
2011-01-06, 01:35
Medlem
100gs avatar
Citat:
Är via lösenord, det vet jag inte. Har frågat mina föräldrar ang fonden men dom vet ju knappt själva vafan det är för fond eller hur mycket dom satt in. Ska testa att logga in igen.

Då lär du inte kunna göra mycket..
Har du ingen säkerhetsdos? Isåfall kan du enkelt över internet både sälja fonden, och sedan sätta dem i en annan.
Citera
2011-01-06, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 100g
Då lär du inte kunna göra mycket..
Har du ingen säkerhetsdos? Isåfall kan du enkelt över internet både sälja fonden, och sedan sätta dem i en annan.

Har en hemma ja, fonden står i 8000, får jag 8000 när jag säljer den då?
Vilka fonder är bäst/ vad skulle mina 8k kunna bli på tex ett halvår i en bra fond?
Citera
2011-01-06, 01:41
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanportion
Kan det inte vara att du inte får röra pengarna efter en viss tid eller så?
Typ att dina päron satt in pengarna och du får inte röra dem förens du fyller 30 eller något?

Pssst... Vi har 18 år som myndighetsålder i Sverige.
Visst hans föräldrar kan ha egna pengar/fonder etc som de vill ge TS i 30-årspresent. Men nu rörde det TS' eget konto.

Skulle se lite tokigt ut om en fullvuxen karlakarl kliver in på banken och får svaret "Neeeej, tyvärr unge man, din mamma och pappa har sagt att du inte får ta ut de pengarna ännu", av en snorkig kassörska med hög stämma.

//Brute
Citera
2011-01-06, 01:41
Medlem
CMasters avatar
Vänta tills banken öppnar, ring och prata med dom =)
Citera
2011-01-06, 01:43
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
vad skulle mina 8k kunna bli på tex ett halvår i en bra fond?
10k kanske om du prickar rätt.
Citera
2011-01-06, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Pssst... Vi har 18 år som myndighetsålder i Sverige.
Visst hans föräldrar kan ha egna pengar/fonder etc som de vill ge TS i 30-årspresent. Men nu rörde det TS' eget konto.

Skulle se lite tokigt ut om en fullvuxen karlakarl kliver in på banken och får svaret "Neeeej, tyvärr unge man, din mamma och pappa har sagt att du inte får ta ut de pengarna ännu", av en snorkig kassörska med hög stämma.

//Brute

Jag har ett undomskonto kan vara därför som jag inte kan köpa/sälja fonder, går häller inte handla på internet med det. Men för snål för att vilja betala för ett.
Citera
2011-01-06, 01:44
Medlem
100gs avatar
Citat:
Har en hemma ja, fonden står i 8000, får jag 8000 när jag säljer den då?
Vilka fonder är bäst/ vad skulle mina 8k kunna bli på tex ett halvår i en bra fond?

Yes, du får ut så mycket som fonden är värd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in