2011-01-07, 16:52
Medlem
Natural-Highs avatar
Goddag!
Jag vet att det finns mnga liknande trdar, men ingen trd liknar mitt problem..

En dag fick jag hra att man kunde cracka lsta WEP och WPAntverk i ett program som kallas fr KisMac. Detta lt som en toppenid d jag har trttnat extremt mycket p mitt dyra och dliga mobila bredband! Och att det finns minst 15 ntverk som jag kan n, dock lsta!

Jag frsker att helst inte krngla till det fr mycket genom att kpa till prylar, byta ntverkskort m.m S jag kr p mitt inbyggda ntverkskort i operativsystemet "Snow Leopard". Gr detta?

Jag har kollat upp mnga videor angende hur jag ska gra med mitt Airport extreme card. Det ska vara p Passive mode tydligen. Jag har gjort allt som sgs i youtube-videorna.

Frsta problemet!
Nr jag har vljer Airport Extreme Card, Passive Mode i under "Driver" i "Preferences" och trycker p "SCAN" s hnder det ingenting. Den skannar inte, ingen informationsruta angende problemet. Ingenting!
Vad r problemet, fungerar det helt enkelt inte p det sttet som jag gr?
Jag har gjort precis som dom beskriver med att stnga av Airport och jag har ven provat nstan alla olika versioner av KisMac..

Nr jag skannar p Active Mode, ja d skannar den s fint och jag hittar alla ntverk!

Vem br p svaret? kan jag f ngra tips tro?

Tack p frhand
/NaturalHigh
Citera
2011-01-07, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natural-High
Goddag!
Jag vet att det finns mnga liknande trdar, men ingen trd liknar mitt problem..

En dag fick jag hra att man kunde cracka lsta WEP och WPAntverk i ett program som kallas fr KisMac. Detta lt som en toppenid d jag har trttnat extremt mycket p mitt dyra och dliga mobila bredband! Och att det finns minst 15 ntverk som jag kan n, dock lsta!

Jag frsker att helst inte krngla till det fr mycket genom att kpa till prylar, byta ntverkskort m.m S jag kr p mitt inbyggda ntverkskort i operativsystemet "Snow Leopard". Gr detta?

Jag har kollat upp mnga videor angende hur jag ska gra med mitt Airport extreme card. Det ska vara p Passive mode tydligen. Jag har gjort allt som sgs i youtube-videorna.

Frsta problemet!
Nr jag har vljer Airport Extreme Card, Passive Mode i under "Driver" i "Preferences" och trycker p "SCAN" s hnder det ingenting. Den skannar inte, ingen informationsruta angende problemet. Ingenting!
Vad r problemet, fungerar det helt enkelt inte p det sttet som jag gr?
Jag har gjort precis som dom beskriver med att stnga av Airport och jag har ven provat nstan alla olika versioner av KisMac..

Nr jag skannar p Active Mode, ja d skannar den s fint och jag hittar alla ntverk!

Vem br p svaret? kan jag f ngra tips tro?

Tack p frhand
/NaturalHigh

Har du valt vilka kanaler du skall gra p?
Citera
2011-01-07, 17:13
Medlem
Natural-Highs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadko
Har du valt vilka kanaler du skall gra p?

Yes. Vissa tipsade om att vlja alla och ven "spara all information"-rutan. Detta har jag testat.
Har ven testat att lmna hela den sidan orrd vilket vissa tipsade om!
Citera
2011-02-17, 17:42
Bannlyst
Hej!

Jag har en liten macbook pro C2D 2.26 Ghz med 4GB Ram och Nvidia 9400.
Jag frsker kncka min grannes WEP-ntverk. Jag har lyckats fnga in tillrckligt med paket s att jag kan kra en wordlist attack "md5" mot ntverket. Dock tar det ju evigheter!
Vissa personer lyckas ju kra 1miljon lsenord i sekunden/minuten? S snabbt kan inte jag kra en wordlist attack.

S jag undrar om det r ngon som har lust att hjlpa mig frska kncka hans ntverk? Jag har sparat min KisMAC lista som jag kan ladda upp, och s kan jag lnka till min ordlista som jag har laddat ner, den r p 28GB uppackad men endast 70MB rarad, och det r den lilla raren man laddar ner.

r det ngon som har lust? Jag kr vidare med attacken s lnge.
Citera
2011-02-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Hej!

Jag frsker kncka min grannes WEP-ntverk. Jag har lyckats fnga in tillrckligt med paket s att jag kan kra en wordlist attack "md5" mot ntverket. Dock tar det ju evigheter!
Vissa personer lyckas ju kra 1miljon lsenord i sekunden/minuten? S snabbt kan inte jag kra en wordlist attack.

S jag undrar om det r ngon som har lust att hjlpa mig frska kncka hans ntverk? Jag har sparat min KisMAC lista som jag kan ladda upp, och s kan jag lnka till min ordlista som jag har laddat ner, den r p 28GB uppackad men endast 70MB rarad, och det r den lilla raren man laddar ner.

Varfr kr du inte med weak scheduling attack istllet?
Citera
2011-02-17, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Varfr kr du inte med weak scheduling attack istllet?

Jag vet inte, jag r vldigt ny nr det gller snt hr. Jag lt den rulla i ver tre timmar utan resultat (inte weak schedule).
Tack fr tipset dock, jag ska testa att kra med weak scheduling attack! Hoppas att det funkar!!
Citera
2011-02-17, 23:32
Medlem
divinings avatar
Citat:
Hej!

Du kncker inte WEP med en wordlist (du kan , men det r ju ljligt). WEP kncker du enklast med en FMS attack (aircrack-ng r baserad p denna, tillsammans med koreks opti). Googla "aircrack-ng" och ls vidare.
Citera
2011-02-17, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divining
Du kncker inte WEP med en wordlist (du kan , men det r ju ljligt). WEP kncker du enklast med en FMS attack (aircrack-ng r baserad p denna, tillsammans med koreks opti). Googla "aircrack-ng" och ls vidare.

Jag lste att jag kncker den med en wordlist-attack.
Aircrack-ng har jag precis lst och det tnker jag inte ge mig in p, oerhrt jobbigt att installera.
Ska se om det finns andra stt att kra en FMS-attack.

Just nu frsker jag kncka den med hjlp av weak scheduling attack.
Jag undrar dock, kan jag inte ppna filen i wireshark och drigenom frska kncka den?
Citera
2011-02-18, 02:19
Medlem
divinings avatar
r en terminalnrd, men jag tror fortfarande att aircrack-ng r det lttaste sttet fr gemene man att kncka en WEP-nyckel p. Dra hem BackTrack (linux dist) och kasta in den p en USB-sticka, sen r det bara att google "backtrack wep crack" och leka scriptkiddie
Citera
2011-02-21, 05:28
Bannlyst
Hej!

Tack fr tipsen jag fick av er!
Jag ville bara sga att jag knckte WEP nyckeln! Sedan tog det mig ett tag innan jag frstod hur jag konnektade med nyckeln. Det var en HEX nyckeln som sg ut s hr: AB:AB:BA:BA:AA, s jag tog bara bort alla ":" och d fungerade det som lsenord!

Nu undrar jag om ni vet ifall det gr att f mitt ntverkskort osynlig?
Han kr en D-Link router. S lnge tnkte jag dpa om min dator till ngot som har att gra med D-LINK s han inte misstnker ngot, ven fast han kanske gr det nd.

Man kan ju tunnla trafiken osv, men blir jag osynlig fr hans router d?
Det skulle vara guld vrt om ni satt p en lnk till en trd p FB eller till en sida dr jag kan lsa lite. Jag har nmnligen skt p google men google tror att jag efterfrgar hur jag gr mitt ntverk osynligt, men det r ju ntverkskortet jag vill f osynlig.
Citera
2011-02-22, 01:17
Medlem
divinings avatar
Citat:
Hej!

Tack fr tipsen jag fick av er!
Jag ville bara sga att jag knckte WEP nyckeln! Sedan tog det mig ett tag innan jag frstod hur jag konnektade med nyckeln. Det var en HEX nyckeln som sg ut s hr: AB:AB:BA:BA:AA, s jag tog bara bort alla ":" och d fungerade det som lsenord!

Nu undrar jag om ni vet ifall det gr att f mitt ntverkskort osynlig?
Han kr en D-Link router. S lnge tnkte jag dpa om min dator till ngot som har att gra med D-LINK s han inte misstnker ngot, ven fast han kanske gr det nd.

Man kan ju tunnla trafiken osv, men blir jag osynlig fr hans router d?
Det skulle vara guld vrt om ni satt p en lnk till en trd p FB eller till en sida dr jag kan lsa lite. Jag har nmnligen skt p google men google tror att jag efterfrgar hur jag gr mitt ntverk osynligt, men det r ju ntverkskortet jag vill f osynlig.

Grattis till ditt frsta knck!

1. Nja det gr inte, p ett enkelt stt, att dlja din uppkoppling (registrering) till routern.
2. En tunnel krypterar din trafik genom ntverket (fram till tunnels slutserver), vilket gr att personen som ger router inte kan sniffa och se vad du gr genom din uppkoppling.
Citera
2011-02-22, 03:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divining
Grattis till ditt frsta knck!

1. Nja det gr inte, p ett enkelt stt, att dlja din uppkoppling (registrering) till routern.
2. En tunnel krypterar din trafik genom ntverket (fram till tunnels slutserver), vilket gr att personen som ger router inte kan sniffa och se vad du gr genom din uppkoppling.

Tack! Det tog sjukt lng tid d jag gjorde det med det vanliga ntverkskortet som finns i min macbook. Den stdjer ju inte "packet injections" s jag kunde inte kra en "authentication flood" och "reinject packets" eller vad det nu hette. S jag fick gott vnta tills jag hade runt 400,000 packets samlade, och det tog dagar (eftersom jag inte hade tid att scanna alla p en o samma gng, s fick scanna och sedan spara och sedan scanna mer, osv).

Det frsta felet jag gjorde var att jag frskte kncka wep-lsenordet s fort jag hade tillrckligt mnga paket, vilket var 120,000 plus mina hela 30 unika IS's vad det nu n r
Jag insg att det inte fungerade efter en timmes "wordlist attack" (som jag trodde fungerade) s jag brjade googla mer.

Fan att man aldrig lr sig, att man alltid ska frska sjlv innan man lser en guide/manual (fr ikea mblerna).
Men nu knckte jag skiten! Knns riktigt sknt! Jag lter hans ntverk vara, det r bara att mitt ntverk stngs av i en halvtimme varje jvla natt (jag r en nattmnniska s det str ju mig) s d gr jag ver till hans ntverk.

Tack fr info om tunnlarna, jag trodde dom flesta var gratis men sg att det var en tjnst man kper. Ngot jag inte kan gra fr tillfllet, s jag tror jag hittade ngra "gratis versioner", men r inte sker n. Fr se om jag hittar ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in