• 8
  • 9
2024-10-29, 17:46
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ngra frgor som du kanske kan reda ut?

En sadist generellt kan njuta av att inte ge sin hund mat som Kjell ke Johansson.

Men just DL skulle inte gra det? Och andra saker som att misshandla ngon som d fr ont?

Jag frstr inte r sexuell sadism verkligen en allvarlig psykisk strning?

Psykopati r det ju inte vilket du skert vet och Antisocial personlighetsstrning r samma sak som psykopati vad jag vet. Men det r ju med i sjukdomen nd antar jag drfr att dr ligger den bristande impulskontrollen.

Medicineras han ht? Och vad i s fall? Han r ju inte psykotisk

Idag har det blivit mycket svrare att bli dmd till vrd n fr 20 r sedan och innan det. Hade han inte blivit dmd till livstid idag?

Du har rtt: sexuell sadism rknas inte som psykisk strning i lagens mening, men det som gller hr r hans farlighet. Han r lmsk.
Det finns inte s mnga sna tack och lov. Han r inte alls p den nivn att han r intresserad av att plga djur, inte heller att sl ngon p kften och han r ganska intelligent.

Han kan konsten att snrja och manipulera och det gr han hela tiden i olika sammanhang d han r i rttslig prvning i F-domstolen, d han ansker om permission och helst slppas ut. Tycker inte alls att han r p nivn Kjell-ke J r.
Citera
2024-10-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Du har rtt: sexuell sadism rknas inte som psykisk strning i lagens mening, men det som gller hr r hans farlighet. Han r lmsk.
Det finns inte s mnga sna tack och lov. Han r inte alls p den nivn att han r intresserad av att plga djur, inte heller att sl ngon p kften och han r ganska intelligent.

Han kan konsten att snrja och manipulera och det gr han hela tiden i olika sammanhang d han r i rttslig prvning i F-domstolen, d han ansker om permission och helst slppas ut. Tycker inte alls att han r p nivn Kjell-ke J r.

Kjell var en frskalle och alkis s han hade inte klarat av att manipulera. Men kan verkligen DL det s bra? Det enda han stadkommit r att vertala en 20 rig tjej att hjlpa han ut.

Ja det r inte dligt iof....
Citera
2024-10-30, 07:44
Medlem
I podden sger han att han avtjnat delar av livstidsstraffet han frst dmdes till p Kumla och Tidaholm! Och att det var dr som han brjade spela psykiskt sjuk fr att komma undan livstid.

Det kan ju knappast stmma?

Man sitter ju hktad fram till att HD sagt sitt
Citera
2024-10-30, 09:14
Medlem
Hur mnga patienter fr mediciner? Svrt att svara p jag vet.

DL r inte psykotisk s vet inte vad han skulle f?

TR hade nog egentligen rtt? Han r inte psykiskt sjuk och borde ftt livstid.

Nu kan vi vara glada att det inte blev s
Citera
2024-11-03, 03:41
Medlem
vonVettvillings avatar
Citat:
Han var hr illegalt.
I mina ron lter det helt weird att man rnar ngon fr att man inte har pengar och inte fr vara hr. D ker man vl hem till sitt hemland igen, anser jag. Eller vem som helst, ven sna som r svenskar och tycker att rn r ett bra stt att skaffa pengar om man inte har ngra. "Criminal minds".
Nu r det ju inte rndelen i den mannens CV som r det mest utmrkande i hans beteendeprofil.
Citera
2024-11-13, 09:13
Medlem
Som ngon kommenterade s nej han verkar inte alls psykiskt sjuk. Tvrtom lter han rationell.

I sina texter beskriver han sitt fall och vad han upplevt under alla r ocks rationellt.

Videos:
https://www.youtube.com/@rattspsyk-inifran4397

Blogg:
https://rattspsykinifran.wordpress.com/

Sammanfattningsvis fr er som inte orkar g igenom materialet s hlls han kvar pga att han och en och den psykologen han trffat inte kan enas om mlet med samtal. Han anses inte frst att han r sjuk och d kan inte psykologen lgga upp en vrdplan fr han.

Frn ngon som r psykopat och vill manipulera r det rationellt resonemang: Om han gr med p att han r sjuk s mste vrden fortstta och det vill han naturligtvis inte.

Ur samhllets perspektiv r vi allts tillbaka p ruta ett. Han behver i fortsttningen vara inlst fram till dess att han ndrar sig.
Citera
2024-11-13, 16:05
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Han var hr illegalt.

Det var en nyhet fr mig men knappast ngon urskt fr Sverige som nation att slppa in Kreti och Pleti vind fr vg.
Citera
2024-11-14, 08:31
Medlem
Jag vet att det diskuterats i denna eller annan trd om det gr att tvngsmedicinera patienter som r verlmnande till vrd istllet fr fngelse.

DL pstr att han blev det med Neuroleptika. Det r ett preparat mot psykos. Anledningen till det enligt han sjlv var fr att lkaren var frbannad efter rymningen 2005.

Och det ska ha gtt till p det sttet att han blev fasthllen av 4 vrdare och fick en spruta i skinkan.

Om detta stmmer kan man inte veta eftersom det inte r offentliga handlingar men jag lste vad lagen sger och dr str det faktiskt att man kan tvngsmedicinera nr alla andra tgrder inte fungerat.
Citera
2024-12-26, 00:32
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Intressant frga. Svaret r antagligen ett vldigt klart nej.

Fr det finns nog endast verfringar nr det gller fngelsestraff. Har aldrig hrt talas om ngot annat.

Jag r helt sker p att Ledzion inte kostar ngra jttepengar att hlla inlst.. du kostar sannolikt mer de frsta 10 ren n du kostar de sista tio ren, det har med frsk till rehabilitering att gra, samtal och terapi, sen nr det inte gr r han bara dr p frvaring o fr tabletter d och d s han somnar.

Stllet finns ju nd och folk kommer dit arbetar nd, om de behver ta hand om 85 personer eller 86 r ingen extra kostnad i sig.
Citera
2024-12-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Jag r helt sker p att Ledzion inte kostar ngra jttepengar att hlla inlst.. du kostar sannolikt mer de frsta 10 ren n du kostar de sista tio ren, det har med frsk till rehabilitering att gra, samtal och terapi, sen nr det inte gr r han bara dr p frvaring o fr tabletter d och d s han somnar.

Stllet finns ju nd och folk kommer dit arbetar nd, om de behver ta hand om 85 personer eller 86 r ingen extra kostnad i sig.
Flera tusen per dygn r en hel del. Ngon skrev att han kostar 6000 per dygn till och med jag vet inte vad som stmmer.

Nr det gller medicinering fr han inte det enligt han sjlv och om han skulle f det s kostar det inte s mycket utan det som kostar r personalttheten likadant p anstalterna
Citera
2024-12-26, 17:51
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer

Det kostar i rntor p byggnaden. Den var inte gratis.
Hg personaltthet kostar oerhrda summor p skerhetsanstalter.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in