Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-14, 19:10
  #13
Medlem
jag upptäckte för ett gäng år sedan att jag hade en femma röka i fickan typ 2 min innan jag skulle gå igenom tulle, tuggade sönder den och svalde och jag blev bäng och illamående. tog ett riktigt bra tag dock.
Citera
2011-01-14, 19:27
  #14
Medlem
Gambinas avatar
Rök i glas, spetsa fast haschet på en nål eller nåt annat vasst och tänd på skiten, sätt ett glas över och när glaset är fyllt med rök så lyfter du lite på det och andas in.
Citera
2011-01-15, 16:10
  #15
Medlem
Diablesss avatar
Du har alltså ingen möjlghet att skaffa fram tobak,rizla och dylikt?
Citera
2011-01-17, 09:30
  #16
Medlem
funkermanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambina
Rök i glas, spetsa fast haschet på en nål eller nåt annat vasst och tänd på skiten, sätt ett glas över och när glaset är fyllt med rök så lyfter du lite på det och andas in.

bästa sättet att röka på.
ingen tobak, bara thc. smakar mycket bättre.
Citera
2011-01-17, 09:46
  #17
Medlem
Psykotons avatar
Ett tips: tänk på att det blir bäst om man använder RIKTIGT smör, och inte kemikalieblandningar som margarin mm när man smälter CB i fett.

Ta några matskedar Smör, smält på låg värme i kastrull, smula ner CB och låt det puttra LITE så att smöret får en jämnt brun färg. Häll i en mugg (eller vadsomhelst) och ställ i kylen.

Funkar suveränt bra att baka på, eller bara att ha på mackan. Blir riktigt gott med en klick CB-smör på en nybakad kanelbulle, så smöret smälter över bullen

Men som någon annan sa, så funkar nog metoden med nål & glas bäst till den mängd cb du har. (en klart underskattad metod att röka faktiskt. Får fixa till lite marknadsföring )

Lycka till !
Citera
2011-05-13, 18:49
  #18
Medlem
Koffeinlarssons avatar
Hej!
har en snabb fråga i detta ämnet

om man aldrig brukat hasch/cannabis innan och te.x smular ner det i kaffe eller lagar omelett på haschet kommer man då få någon effekt eller måste man vänta tills nästa gång?

Tacksam för svar!
Citera
2011-05-13, 19:01
  #19
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Får väl köra ihop något senare då, hoppas inte att det är farligare än att röka bara för jag har aldrig käkat det tidigare.

Om nånting så är det ju nyttigare eftersom du slipper andas in massa rök från pappret/tobaken/haschet.

Hur mycket röka är det du sitter på för övrigt?
Citera
2011-05-13, 19:10
  #20
Medlem
Du kan göra rökdon av en läsk/ölburk eller en s.k waterfall bong, gravity bong, bucket bong och allt vad det nu heter. Allt som krävs för samtliga är typ burk/flaska, nål, något att röka, tändare, aluminumfolie ifall du kör med flaska
Citera
2011-05-13, 19:24
  #21
Avstängd
Beställ en pizza strö över massa brajj på den = win.
Citera
2011-05-13, 19:30
  #22
Medlem
tombas avatar
Hash och smör shots
Citera
2011-05-13, 19:43
  #23
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Om man inte har några röktillbehör så fixar man det MCgyver stil om man är true stoner. När man vill ha sista nattisen och inte har någon tobak papper eller pipa, nog fan lyckas man alltid röka ändå¨!
Citera
2011-05-13, 20:09
  #24
Medlem
Dr. Löhks avatar
Jag tar och citerar mig själv från ett inlägg jag gjorde någon gång 2007:

Citat:
Tog en gång en REJÄL tugga haschisch och satte mig i tv-soffan för att invänta effekten. Jag väntade en timme och jag väntade två timmar, men inget hände. Förbannad över att jag slösat med riktigt bra röka gick jag och lade mig.

Plötsligt vaknar jag av att jag är såinihelvete påtänd. Rummet, tiden och jag själv gick i vågor om tre och allt kändes fullständigt uppochned.
Jag testade att ta en liten promenad i lägenheten och lade märke till att jag hade ett extremt tunnelseende och att varje rörelse kändes som om den upprepades tre gånger. Så när jag satte mig ned kändes det som om jag gjorde det tre gånger. Dessutom kändes det som om alla mina tankar fokuserats till en punkt mellan mina ögon.

När jag konstaterat att jag var mer påtänd än vad jag någonsin varit tidigare, kröp jag tillbaka till sängen och satte Dark Side of the Moon på repeat och hade den trevligaste natten någonsin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback