Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-13, 22:57
  #1
Avstängd
Mamutis avatar
Kan man äta hasch som det är ? Måste man hålla på och värma och så ?

Hur äter man hasch på bästa sätt ?
Citera
2011-01-13, 22:59
  #2
Medlem
kimp4hs avatar
tja ja du kan smälta fett i stekpanna och sedan smula ner de med ett ägg vips du har en hasch omelett =) funkar fint oxå ta cirka 2gram bra röka eller 5 gram dåligt röka
Citera
2011-01-13, 23:00
  #3
Avstängd
Mamutis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimp4h
tja ja du kan smälta fett i stekpanna och sedan smula ner de med ett ägg vips du har en hasch omelett =) funkar fint oxå ta cirka 2gram bra röka eller 5 gram dåligt röka

Jag orkar inte det så jag undrar hur det är att käka som det är bara.

Jag har bara en liten bit bara.
__________________
Senast redigerad av Mamuti 2011-01-13 kl. 23:03.
Citera
2011-01-13, 23:04
  #4
Medlem
scroshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Jag orkar inte det så jag undrar hur det är att käka som det är bara.

Det ger en långvarig effekt, men kvaliteten är viktigt. Om du äter det rakt uppochner så kommer det slå, men om du smälter ner det ger det desto bättre effekt. Rekommenderar alltså att du smälter ner det med matlagningsfett och tillagar något. Du kan även göra kaffe/oboy på det men det lär smaka som det låter.

Här finns en rad olika recept, tillvägagångssätt etc.

Lycka till!


Edit: Såg nu att du skrev att du bara hade en liten bit kvar, då är det värdelöst att äta det. Slöseri skulle jag kalla det. När du intar det oralt, d.v.s. genom att äta det, behövs det dubbla räknat från hur mycket du brukar ha.
Citera
2011-01-13, 23:06
  #5
Medlem
Owers avatar
Då haschet tas upp utav fett så måste man nästan alltid smälta det med smör för att få önskad effekt.
Och som sagts så behövs det dubbelt så stor mängd för att bli flummig jämfört vad det behövs när man röker det som vanligt.
Den bit du har nu kommer du inte känna av om du äter den som den är.
Citera
2011-01-13, 23:06
  #6
Avstängd
Mamutis avatar
Får väl köra ihop något senare då, hoppas inte att det är farligare än att röka bara för jag har aldrig käkat det tidigare.
Citera
2011-01-13, 23:07
  #7
Medlem
scroshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Får väl köra ihop något senare då, hoppas inte att det är farligare än att röka bara för jag har aldrig käkat det tidigare.

Farligare? Nej, verkligen inte. Det ger ett långvarigt rus, jämfört med att inhalera det. Men som sagt, med den bit du har tjänar du bäst på att röka det.
Citera
2011-01-13, 23:09
  #8
Avstängd
Mamutis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrosh
Farligare? Nej, verkligen inte. Det ger ett långvarigt rus, jämfört med att inhalera det. Men som sagt, med den bit du har tjänar du bäst på att röka det.

Vafan då måste jag försöka få tag på en pipa eller något, har inga röktillbehör i närheten just nu. xD
Citera
2011-01-13, 23:11
  #9
Medlem
Black&Whites avatar
ja det är mycket bättre att smälta och äta med smör, minns en gång för många år sedan då jag och en kompis fick för oss att följa detta recept:


Hashcoffe

1 port, Tillagningstid ca 5 min
1 kopp kaffe
0,5-1 gram hash (finsmulat)


Koka kaffe

Häll i det finfördelade hashet i kaffekoppen med kaffet

Rör om tills hashet är upplöst

Drick o njut

Bidragsgivare:Sir Smoke


Från haschkokboken

men vi valde att skita i kaffet så vi tog bara varmt vatten och smulade ner hasch, blev skitdålig effekt och vi var tvungna att röka ett par joints för att bli höga ändå...
Citera
2011-01-13, 23:15
  #10
Avstängd
Mamutis avatar
Den där kaffegrejen låter ju god alltså men det kanske inte är någon idé att göra det på typ 0,4.
Citera
2011-01-13, 23:27
  #11
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Den där kaffegrejen låter ju god alltså men det kanske inte är någon idé att göra det på typ 0,4.
Nej det är väl klart det inte är, trodde du det när du startade tråden? Varför ska det vara sånt problem att bara röka skiten?
Citera
2011-01-13, 23:29
  #12
Avstängd
Mamutis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Nej det är väl klart det inte är, trodde du det när du startade tråden? Varför ska det vara sånt problem att bara röka skiten?

Svårt att förstå att jag inte har några röktillbehör eller ?

Jag hade ingen jävla aning när jag startade tråden eftersom att jag aldrig käkat brunt förut..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback