Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-18, 19:34
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Då var det klart att Schweiz säger nej till Jas Gripen en en folkomröstning som blev väldigt jämn.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5865704

Kraftig påverkan på folkomröstningen fick Ekots "avslöjande" om hur Sveriges ambassad deltog i arbetet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5848508
För säkerhets skull översatt så att budskapet skulle gå fram
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5848509

Reportaget gjort av: Alexander Gagliano, Ivan Garcia.
I inslaget refererades till folkrättsexperten Said Mahmoudi.

Undrar hur ledningen för, och partimedlemmarna i (Industri-)arbetarpartiet Socialdemokraterna uppskattar att SR agerar på ett sätt som stoppar en exportaffär på 22 miljarder? Och att det arbetet utfördes av tre nysvenskar?

Vad säger LO? Invandrare skulle öka exporten genom sina kontakter i hemländerna.

Är detta spiken i kistan för mångkulturvurmet i medierna? Och i politiken?
Eller blir detta starten på ett riktigt krig i medierna om effekterna av mångkulturen?
Det är nu uppenbart att nysvenskar inte är lojala med Sveriges intressen och att det kostar.
I detta fall 22 miljarder.

Kommer SR läggas ner efter valet?

98% av befolkningen kommer aldrig att veta nått om att Jas ens skulle säljas, eller att affären inte blev av. 1% kommer att veta och gotta sig över "att vi inte gör affärer med nazister", 1% kommer att tycka som du skriver.
Citera
2014-05-18, 19:40
Medlem
longbow4ys avatar
Det kan också varit så att mediakriget om mångkulturen är en av orsakerna till att Schweizarna röstade nej till finansiering av JAS.
De hade tidigare röstat för minskad invandring och våra Svenska multikulti företrädare sågade då Schweizarna vid fotknölarna.

Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
Ett axplock av den svenska nedsablingen av Schweiz efter deras nej tlll massinvandring i februari:

Kritiken går igenom hos hela det svenska etablissemanget. I Svenska Dagbladet skriver ledarskribenten Naomi Abramowicz att ”något är ruttet i den schweiziska federationen”. Den folkpartistiska riksdagsledamoten Cecilia Wikström skriver på Twitter: ”Efter resultatet i Schweiz igår: Flaggan på halv stång för Europeiska grundvärderingar. Tråkigt är bara förnamnet.” Sveriges folkpartistiska EU-minister Birgitta Ohlsson skriver ”Djupt besviken över sorgligt resultat i Schweiz. Att stänga gränser/minska invandring kommer slå hårt mot landets öppenhet,tolerans,ekonomi.” Vänsterpartiets Lars Ohly sluter upp bakom EU och talar om rasistlagar.

Förstår mycket väl att Schweiz inte vill lägga sitt försvar i händerna på ett land med en så fientligt inställd "elit".

I dag så är också MP glada.
Citat:
En som välkomnar nej-segern i Schweiz är Miljöpartiets Peter Rådberg.

– Från miljöpartiets sida tycker vi inte att vi behöver JAS-Gripen utan vi vill ju satsa de pengarna på något annat, säger Peter Rådberg (MP).

MP förstod inte ens att det var Schweiz som skulle betala oss 23 miljarder.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5865703

Multikultivurmandet har kostat Sverige en mycket stor exportorder. Det är en realitet som kommer bli bränsle i debatten om mångkulturen.

Edit:
Till och med Bild gör samma koppling men inser kanske inte själv det:
Citat:
– Framför allt innebär detta stora problem för Schweiz. Det såg inte så bra ut för Schweiz internationellt med folkomröstningen om invandring, och det här ser inte så mycket bättre ut heller, säger Carl Bildt till Expressen.se.
Senast redigerad av longbow4y 2014-05-18 kl. 19:45.
Citera
2014-05-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du kan inte mena allvar... tycker du verkligen, att Erik Almqvist borde ha bemött Expressen så här:

Kanske det, eller tycker du verkligen att det gick så bra, så som han nu skötte det hela? Han lät som vilken opportun dussinpolitiker som helst. Vill du bli representerade av sådana?
Citera
2014-05-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du citerar inte ordagrant. Den senare kommentaren ung. visst har vi väl haft en bra natt i alla fall uppfattade jag som ett tappert försök att muntra upp de övriga två ung. Gaska upp er grabbar!
Här kan ni bilda er en egen uppfattning. Efter 4 minuter:

http://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM

Jag hade nog slagit ihop Almqvist och Westlings kommentarer, men killarna framstår ändå som ganska uppmuntrade av kvällens aktiviteter.

Och på ett ställe längre bak, säger Almqvist "det är så kul att göra så där, bara för att jävlas!"
Citera
2014-05-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Ja, jag tycker det är fullt rimligt att kalla någon för hora om situationen är sådan att det är befogat. Det har jag inga problem med alls, på samma sätt som jag inte har problem med att någon kallas för idiot eller något annat nedsättande om det är befogat.

Att svenskar ska gå omkring och vara några väluppfostrade mähän som aldrig ger utlopp för sina inre känslor eller mörkare sidor har jag dock problem med, eftersom det är just precis en sådan kollektiv folktämjning som har bidragit till situationen som den är idag, där folk på grund av den kollektiva slavmoralen låter sig sig tyglas och tystas med sociala stigmatiseringsmetoder. Och det är just precis den kollektiva låsningen som man hjälper till att upprätthålla när man framhåller etablissemangets analys och agerar efter DN och Aftonbladets pekpinnar.

Och mer därtill, det är samma masspsykosociala mekanismer som under 2-3 generationer har fostrat fram dagens politiska ledare. Minsta lilla sociala misstag och karriären är över. Över tid sorteras just precis den sortens lättledda politiker fram, Ullenhagar, Reinfeldtar, Borgar, m.fl. Politiker som i första hand bryr sig om sin karriär, och att vara media till lags. Om Sverige överhuvudtaget skall överleva som nation som måste vi bryta denna genomruttna politiska kultur och den politiska ursållningsprocessen som resulterar i att helt fel personligheter hamnar på de viktigaste posterna samhället.
Det tycker jag låter riktigt pantat. Du kan ju gå runt och kalla kvinnor för hora om du så önskar, men som representant för ett parti är det naturligtvis inte förekomma. Som Jimmie har visat, och inte minst Farage, så går budskapet bättre fram om man låter bil att kalla opponenter på gatan för hora. Att man går hårt, men språkligt juste, mot politiker ser jag naturligtvis som en självklarhet.

För övrigt har din variant redan prövats, med klent resultat, av tex skinnskallar och andra liknande organisationer.
Citera
2014-05-18, 21:00
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Edit:
Till och med Bild gör samma koppling men inser kanske inte själv det:

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Bildt
– Framför allt innebär detta stora problem för Schweiz. Det såg inte så bra ut för Schweiz internationellt med folkomröstningen om invandring, och det här ser inte så mycket bättre ut heller, säger Carl Bildt till Expressen.se.

Skulle vara väldigt intressant att få veta exakt vad han menar med internationellt. Min fingertoppskänsla säger mig att han inte syftar på gemene mans åsikt precis. Gissar på att det är hans låtsaskompisar i "makteliten" som han syftar på. Det är äckligt hur han slickar uppåt och man kan vara rätt så säker på att hans "internationella kontakter" i illustra sällskap föraktar honom som den nolla han faktiskt är.
Citera
2014-05-18, 21:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Här kan ni bilda er en egen uppfattning. Efter 4 minuter:

http://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM

Jag hade nog slagit ihop Almqvist och Westlings kommentarer, men killarna framstår ändå som ganska uppmuntrade av kvällens aktiviteter.

Och på ett ställe längre bak, säger Almqvist "det är så kul att göra så där, bara för att jävlas!"

Expressen lade ut hela filmen i samband med sitt scoop och skrev ung. "Se hela filmen" (oredigerad), vilket jag gjorde. Den slutade inte alls så uppsluppet, som den här redigerade videon.
Senast redigerad av Meiji 2014-05-18 kl. 21:11.
Citera
2014-05-18, 21:12
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hade det inte varit för fulla och rasistiska skinhead på 80-talet så hade vi förmodligen sluppit PK-sverige, Man tänkte att om enda alternativet är skinnskallarna så stannar jag nog hos sossarna. Det är ytterligt tragiskt att det då inte fanns (eller ens finns ännu) en Farage-liknande politisk figur i Sverige. De få nazisterna i Sverige har verkligen, tvärtemot sina intentioner, lyckas driva in oss i ett multikulturellt helvete. De har varit kommunisternas och liberalernas (självklart falska) alibi tyvärr.

Mhm, och de som tror på "judemaktordningen" anser att judarna är en nödvändig och tillräcklig orsak för att förklara massinvandring och mångkulturell ideologi. Det är många som tror saker.

För det kan ju inte vara så att dessa skinnskallar var ett slags reaktion på konsekvenserna av den förda politiken? För konsekvenser av invandringen fanns sannerligen redan tidigt, särskilt i vissa områden vilka blev de första att utsättas för den berikning som nästan alla idag upplever. Sedan kan man fråga sig varför det s.k. "Luciabeslutet" togs, trots alla "fulla och rasistiska skinhead på 80-talet"? Eller kanske var det istället p.g.a. skinnskallarna som "Luciabeslutet" revs upp?

Men visst, du kan ha rätt, det finns ju också en del som känner som så att om människor bara hade accepterat sovjetkommunismen utan att protestera det allra minsta så hade Gulag aldrig behövt införas.

Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79
Nigel är ju som en brittisk Ian. Hade Ny Demokrati bara sett till att rensa ut dom värsta galningarna så hade nog svensk politik sett annorlunda ut idag.

Nja, "Ny Demokrati" saknade organisatorisk struktur och en genomtänkt politik. Alla sådana ad-hoc-projekt som mer eller mindre är beroende av en eller ett par (karismatiska) personer brukar haverera.
Citera
2014-05-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Skulle vara väldigt intressant att få veta exakt vad han menar med internationellt. Min fingertoppskänsla säger mig att han inte syftar på gemene mans åsikt precis. Gissar på att det är hans låtsaskompisar i "makteliten" som han syftar på. Det är äckligt hur han slickar uppåt och man kan vara rätt så säker på att hans "internationella kontakter" i illustra sällskap föraktar honom som den nolla han faktiskt är.
Det är exakt det han menar, men jag är inte så säker på att hans kollegor föraktar honom. Jag tror att Carl Bildt kommer att bli den förste svenske politiker som blir miljardär på att jobba för oligarker och USA. Ingen föraktar en miljardär, och i synnerhet inte de korrupta personer han umgås med på sina resor.

Man kan nog utgå ifrån att Bildt kommer att få många fina "konsultuppdrag" när han slutar som utrikesminister om några månader; Sveriges utan tvekan mest korrupta politiker någonsin.
Citera
2014-05-18, 21:22
Moderator
Meijis avatar
Maciej Zaremba har besökt Ukraina och kryddar sin artikel med sina vanliga käpphästar:

De vita europeernas kollektiva skuld:

Citat:
Den ukrainske historiken Jaroslav Hrycak skrev år 2009 att EU var en förening av nationer som erkänt sitt medansvar för Förintelsen.

Politiska ställningstaganden patologiseras och beskrivs som "smitta":

Citat:
Det heter att en våg av högerextremism sveper över Europa. Det är en dålig metafor. Det vore klokare att tala om smitta, eftersom den drabbar så ojämnt, så man kan undra om några har svagare immunförsvar än andra. Varför anfäktas Ungern, Österrike och Frankrike, men inte Portugal och Spanien? Gängse sociologi ger ingen upplysning, i de senare länderna är arbetslösheten dubbelt så hög som i de förra.

Inte heller invandringen duger som förklaring. Ty i så fall skulle Sverige, som sedan 60-talet tagit emot flest främlingar per capita, leda missnöjesligan. I själva verket är det tvärtom, visar statsvetaren Marie Demker i en nyutkommen bok. Ju fler främlingar som kommer hit, desto färre svenskar ser dem som ett problem. Vilket antyder att Jimmie Åkessons parti kanske lever på flera sorters missnöjen.

De vita europeernas inneboende, konstitutionella ondska:

Citat:
Det man vill förstå är varför benägenheten att följa charlataner och leta syndabockar är så ojämnt fördelad. Jag menar att det har med historien att göra. Med det som varit, men ännu mer vad efterkommande gjort av det som varit. Det finns psykoanalytiskt sinnade forskare som menar att nationer fungerar som personer. Om de inte klarar av att se sanningen om sig själva, och försonas med den, vilket är en svår process, kommer de att styras av krafter de inte begriper. Alltsammans börjar med att erkänna det onda man gjort andra.

http://www.dn.se/kultur-noje/staden-...som-tydligast/
Citera
2014-05-18, 21:26
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
För det kan ju inte vara så att dessa skinnskallar var ett slags reaktion på konsekvenserna av den förda politiken? För konsekvenser av invandringen fanns sannerligen redan tidigt, särskilt i vissa områden vilka blev de första att utsättas för den berikning som nästan alla idag upplever.
Man kan ha vilka teorier som helst för att förklara vad som hänt, men att skinnskallarna skulle vara en reaktion mot den förda politiken tror jag inte på som huvudförklaring. Jag var nämligen med på den tiden och det handlade uteslutande om en önskan att äga gatorna och sätta skräck i medelsvensson. Visst var skinnskallarna "rasmedvetna" men inte alls på det sättet vi diskuterar idag, var man skinnskalle bekände man sig till One Drop-regeln och vidare diskussioner var överflödiga. Det var kul att jaga niggers och tråkigt att grotta ner sig i tunga politiska teorier, ingen idé att försöka romantisera den tiden nu. De skinnskallar som överlevde den perioden är idag vanliga svenssons som klippt sig och skaffat sig ett jobb, alternativt rena människospillror som det är jävligt synd om.

Fnysington har en god poäng i det han skriver, medelsvensson är en så konflikträdd ynkrygg att skinnskallevågen mycket väl kan ha varit en bidragande orsak till att nationalismen inte vann något gehör i de breda folklagren.
Citera
2014-05-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Ni som diskuterar Almqvist, glöm inte hans repliker "det lönar sig alltid att vara ögontjänare" och "grabbar, va kul vi har haft i natt"!
Han erkänner alltså indirekt att han själv inte varit oskyldig i sammanhanget och förminskar bilden om att han skulle varit speciellt hotad av killen på gatan, vilket han senare, i sitt försvar hävdat.
Han framstår ju som allt annat än statsmannamässig.
Sen kan man fråga sig varför puckot Ekeroth inte raderade alternativt editerade denna film omedelbart, Ett under att han får vara kvar i partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in