Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det här är ett antal radikala påståenden. Ägarstyrt? Agenda? Skjuta upp? Inget av detta förefaller sant. Jag ser inga argument för dessa påståenden.
Du konstaterade att det tog 20 år innan sd fick någon relevans, trots att deras huvudfråga hade uppenbar relevans redan 2002. Att sd inte bemöttes i sakfrågan utan ad hominem, övertydligt i media ser jag ingen anledning att försöka "bevisa". Rasism och människors värdighet är irrelevanta omständigheter för en migrationspolitik, ändå fokuserades på det i medierna.
Citat:
Jag skulle uppskatta ett enda argument för det här påståendet. Tre personer nyligen ställer sig bakom det. Antal argument för det hitills: noll.
Jag har enbart det anekdotiska argumentet att relevanta omständigheter och argument i migrationsfrågan lyste med sin frånvaro i media under den tiden. Istället konstruerades en önskefiende, som var lätt att angripa, inte minst ad hominem.
I alla strider som inte kan vinnas är Plan B en fördröjningsstrid. Och det blev under alla omständigheter utfallet. Chansen till an ounce of prevention var borta, och den som anser att mångkultur och utopiska jättekliv är dåliga idéer fick plötsligt valet mellan mångkultur och jätteklivet återvandring. A pound of cure.
Nu är det inget ovanligt att jag upplever brister i den offentliga debatten. Att jag upplever det som ett avsiktligt tystande av relevanta argument och ett framhållande av motståndares dåliga argument och ett val av personer med passande bristande vandel som framförde dem kan ju bero på mig som allmänt annorlundatänkande.
Men det måste inte bero på det. Kanske är det något allvarligt systemfel när de som (självutnämnt) skulle stå för mångfald i debatten istället ägnar sig åt att skapa fiendebilder som är lätta att avfärda som ondska/galenskap?
Kaske man kan säga att det var Wolodarskis förbannade skyldighet att själv göra upp en pro ett contra-lista för mångkultur, där han bortsåg från utopistiska argument, sin egen kulturella bakgrund och att han instinktivt ogillade de som tyckte annorlunda?
Jag anser att det var Wolodarskis förbannade skyldighet, med den opinionsbildande position han hade. Om han hade haft någon heder, vilket han alltså med facit i hand visade sig sakna.