Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Haha tror du på allt du hör eller? Rensa fisk är ett jävla slavgöra som endast invandrare och svenskar tar för att dom nöjer sig med lönen. 18000 NOK efter skatt tjänar jag ifall jag bara jobbar 37,5 timme per vecka. Blir mer ifall man får jobba övertid eller helg men då måste man ha tur.

gosse du är lurad!

jag tjänade 25,000 i sverige!
man tjänar minst lika mycket i Norge...
Citera
2011-01-24, 12:53
Medlem
flå minkar i danmark! bra pröjs!
Citera
2011-01-24, 18:46
Medlem
miaroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcccc
gosse du är lurad!

jag tjänade 25,000 i sverige!
man tjänar minst lika mycket i Norge...

Haha 25000 efter skatt i Sverige? Hur många timmar jobbade du då om man får fråga? Min polare jobbar på en fiskefabrik i Sverige och han har 105 kr/h. Jag har 132 NOK /h.
Citera
2011-01-26, 11:54
Medlem
Hej

Vi har intervjuat en tjej som heter Malin som har rensat fisk i Norge. Hon kommer med många bra tips för den som vill jobba inom fiskrensning. Se: http://www.cribsnorge.se/blogg/rensa...jobbat-i-norge Hennes 3 kollegor kommenterar vad de tyckte om lönen i blogginlägget.

Annars har vi länkat till olika företag som behöver sesongsarbetare på: http://www.cribsnorge.se/rensa-fisk-i-norge

Hoppas detta kan hjälpa till.

Cribs Norge
Citera
2011-03-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Haha 25000 efter skatt i Sverige? Hur många timmar jobbade du då om man får fråga? Min polare jobbar på en fiskefabrik i Sverige och han har 105 kr/h. Jag har 132 NOK /h.

132NOK/h = Sluta jobba via bemanningsföretagen, du missar minimum 60kr timmen på det!
Citera
2011-03-20, 05:00
Medlem
miaroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferringo
132NOK/h = Sluta jobba via bemanningsföretagen, du missar minimum 60kr timmen på det!

Har du jobbat på ett fiskrens för 192 kr /h?
Citera
2012-01-02, 04:16
Medlem
Jobbade en gång på en av marineharvest fabriker hade 156 svenska kronor timmen och 310 kronor vid över tid och det var övertid nästan varje dag dock så var jag anställd via ett företag som heter DB-PARTNER och dom strula med mina löner så mkt så jag var tvungen att sluta har inte varit till Norge och jobba sen dess !! men tycker folk som har varit på bra lager-industri-fiskefabriker och jobbat ska sluta suga på namnen på fabrikerna och langa ut telefon nummer genast
Citera
2012-07-24, 10:43
Medlem
Hittade denna sida.
http://www.svenskrekrytering.no/index/43/NorgeINFO/
Citera
2012-07-26, 22:36
Medlem
Erikons avatar
jag fick 24 500:- sek för att rensa fisk.
Citera
2017-09-01, 12:39
Medlem
Är det fortfarande några svenskar som åker och rensar fisk i Norge eller är det bara ryssar och polacker nuförtiden?
Citera
2017-09-01, 18:23
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Är det fortfarande några svenskar som åker och rensar fisk i Norge eller är det bara ryssar och polacker nuförtiden?

Vad jag vet så rensas det knappt någon fisk alls i Norge, utan (nästan) allt skeppas till Kina, Vietnam och Tahiland och rensas där innan den skickas tillbaka hit.
Citera
2017-09-02, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennehue
Hej!

Det är så att jag nu varit arbetslös i över ett halvår och jag börjar bli less på detta.
Så jag tänker nu gå över till utomlandsjobb, t.ex. Norge.

Men tänkte då fråga om det finns någon som har erfarenhet av var man kan hitta dessa företagen där man kan jobba med att rensa fisk t.ex.? Hade tänkt ringa runt/skicka in CV. Hoppas bara dom förstår svenska

Skulle verkligen uppskatta svar!

Visst förstår jag att du är sugen på att jobba, men finns det verkligen inga bättre alternativ till att rensa fisk??
Fan det verkar ju vara ett riktigt jävla slavgöra, säkert ett jävla tempo, iskall lokal, löjlig plastmössa på huvudet, sedan att det skulle vara ett välbetalt jobb?? Varför i helvete skulle det vara det???

Dom har säkert massa billiga slavar att välja på i världen så försök hitta något annat, bor du på landsbygd eller varför skulle du inte kunna hitta ett vanligt jobb i en vanlig stad??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in