Citat:
Ursprungligen postat av john-doe.
Jag går ut gymnasiet nu i år, och jag känner mig verkligen inte sugen på att varken stå på ett studentflak, eller gå på balen. Anledningen är väl mest att jag inte har en baldejt(har dock inte frågat nån), men jag brukar alltid tycka att fester osv blir tråkiga efter en timma, så jag känner att det inte riktigt är värt... Jag kan ju samtidigt känna lite lockelse men....Kan tilläggas att polarna kommer nog bli besviken, för jag tackar alltid nej till saker...
Ni som inte var på studenten/balen, ångrar ni er? Ni som var på studenten/balen, var det så jävla kul?
Alltså hade jag missat mitt flak o det hade jag ångrat mig som fan, resten av traditionerna var rätt meningslösa... betydde mer för farsan att se mig springa ut än det betydde för mig.
För mig som pluggar högskola är vilken fredag här som helst bättre än något gymnasielivet någonsin kunde komma i närheten; med ett enda undantag; flaket.
Jag var inte alls pepp på att stå på något dumt jävla flak...sista månaden innan satt jag o tänkte på olika ursäker att slippa dessa traditioner, men när vi väl var iväg kommer jag ihåg flaket som en av de roligaste saker jag gjort faktist.
Det ligger någonstans där mellan första målet i ishockey, tappa oskulden och sånna grejer.