Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Förstår folk som inte vill gå på balen, det var dyrt och helt meningslöst enligt mig. Var i stort sett bara mingel med finkläder på och godmat. Studenten däremot tycker alla ska gå på. Man firar ju trots allt att man är klar med de obligatoriska studierna och ska ge sig ut i vuxenlivet. Studenten är en dag med väldigt mkt emotioner och fylla.
Du förstår inte folk som gör det?
Antingen är du riktigt jävla dum eller så är du .... nej, ångra mig, du är nog rätt korkad..
Det är klart man ska göra det. Once in a lifetime och det är ju själva upplevelsen och principen samt minnena som du kan titta tillbaka på.
Oavsett om det suger eller ej så är det som sagt något du har att titta tillbaka på.
De som inte gick på balen enligt mig är asociala och osäkra typer som är rädd för att de ska stå själv en balkväll.
Balen är inte som det låter. Man behöver ingen dejt och det är inte så att folket som tar med sig dejter är med dem hela kvällen.
Jag gick på balen men mitt ex, dock så var jag som alla andra tjejer och killar, man umgås med sina vänner och inte med sin "dejt" detta är ingen jävla nobellmiddag utan en rolig grej.