• 1
  • 2
2011-01-15, 05:03
Medlem
Jag går ut gymnasiet nu i år, och jag känner mig verkligen inte sugen på att varken stå på ett studentflak, eller gå på balen. Anledningen är väl mest att jag inte har en baldejt(har dock inte frågat nån), men jag brukar alltid tycka att fester osv blir tråkiga efter en timma, så jag känner att det inte riktigt är värt... Jag kan ju samtidigt känna lite lockelse men....Kan tilläggas att polarna kommer nog bli besviken, för jag tackar alltid nej till saker...

Ni som inte var på studenten/balen, ångrar ni er? Ni som var på studenten/balen, var det så jävla kul?
Citera
2011-01-15, 05:06
Bannlyst
Ge dig för fan du kommer göra det 1 gång i ditt liv, om du gör det och har tråkigt så är det väl ingen större fara? Det är ju bara ett par timmar av ditt liv. Och om du inte gör det så kanske du går miste om en jävla massa skojj?

Vad skulle du annars göra under den tiden? Bättre att ha det gjort än inte gjort, kanske blir den bästa dagen i ditt liv!
Citera
2011-01-15, 05:16
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Satt djupt deprimerad samt fysiskt och psykiskt utbränd och drack Koskenkorva 10 på morgonen dagen jag skulle ta studenten. Endast kallingarna på.
Ångrar det som fan idag, händer bara en gång som sagt.
Citera
2011-01-15, 05:22
Medlem
Phantom042s avatar
Jag struntade i balen. Dyr och ja, vem bryr sig egentligen?
Hade fixat baldejt sen bangade hon ur sista jävla dagen man skulle anmäla sig.
Grejen är att jag inte brydde mig så mycket för jag tog en offerroll hos alla tjejer jag kände och det var jättesynd om mig (fast jag egentligen inte brydde mig). Sen hade jag kunnat fixa en ny och jag behövt och känslan av det gör väl att det blir lättare antar jag.
Hur som helst tror jag bal är tråkigt och att man klarar sig utan det.

Sen själva studentdagen ska du inte strunta i. Den är rolig och du har något att fira med kompisar. Det är ju supa röj och inte en tråkig bal. Det blir bvad du gör det till och kommer definitivt vara kul om du firar med vänner.

Sitta hemma själv kan du göra hela sommaren sen.
Citera
2011-01-15, 05:30
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Ångrar mig inte ett dugg faktiskt.
Den stora anledningen att jag inte gick var för att en olycklig kärlek var där tillsammans med sin nya kille som råkade vara en av mina klasspolare.
Citera
2011-01-15, 05:30
Medlem
Abstruss avatar
Förstår folk som inte vill gå på balen, det var dyrt och helt meningslöst enligt mig. Var i stort sett bara mingel med finkläder på och godmat. Studenten däremot tycker alla ska gå på. Man firar ju trots allt att man är klar med de obligatoriska studierna och ska ge sig ut i vuxenlivet. Studenten är en dag med väldigt mkt emotioner och fylla.
Citera
2011-01-15, 05:44
Medlem
Bob Luntas avatar
Jag var inte på balen. Tråkigt och dyrt att spendera en kväll tillsammans med folk man inte gillar när kvällen ändå kommer sluta utan ragg men med en 100-kronors karatefylla på Sofiero och hembränt.

Det kommer komma så många ROLIGA sittningar när du väl kommer vidare till högskola/universitet. Gå på finsittningarna då istället. Där finns vuxna människor och 500-kronors karatefyllor på TT, valfri mellandyr bag in box, Asti-viner och The famous grouse (för whiskeydrickarna ). En och annnan finsmakare byter ut det ena mot någonting dyrare och tar bort någonting annat. Det handlar ju faktiskt inte baraom att bli så packad som möjligt. Det finns det sexmästerier och sexmästerister som kan hjälpa dig med när du väl kommer så långt.
Senast redigerad av Bob Lunta 2011-01-15 kl. 05:50.
Citera
2011-01-15, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Förstår folk som inte vill gå på balen, det var dyrt och helt meningslöst enligt mig. Var i stort sett bara mingel med finkläder på och godmat. Studenten däremot tycker alla ska gå på. Man firar ju trots allt att man är klar med de obligatoriska studierna och ska ge sig ut i vuxenlivet. Studenten är en dag med väldigt mkt emotioner och fylla.

Du förstår inte folk som gör det?
Antingen är du riktigt jävla dum eller så är du .... nej, ångra mig, du är nog rätt korkad..

Det är klart man ska göra det. Once in a lifetime och det är ju själva upplevelsen och principen samt minnena som du kan titta tillbaka på.
Oavsett om det suger eller ej så är det som sagt något du har att titta tillbaka på.
De som inte gick på balen enligt mig är asociala och osäkra typer som är rädd för att de ska stå själv en balkväll.
Balen är inte som det låter. Man behöver ingen dejt och det är inte så att folket som tar med sig dejter är med dem hela kvällen.
Jag gick på balen men mitt ex, dock så var jag som alla andra tjejer och killar, man umgås med sina vänner och inte med sin "dejt" detta är ingen jävla nobellmiddag utan en rolig grej.
Citera
2011-01-15, 06:43
Medlem
Jag ångrar att jag gick på balen. Våran var totalt kaoz, all öl var slut 30 min efter middagen, världens minsta dansgolv vill valsen, och det värsta var att elevrådet (de som anordnade balen) sa att de sparade in pengar på allt som gick under kvällen, dvs mindre mat osv per person, eftersom det skulle läggas på något roligare under kvällen eller studentveckan. Varav vi aldrig fick, anordnarna körde istället mat och krogrunda på de pengarna. Sen är det säkerligen mycket mer som jag ej minns.

Kul grej förövrigt, med ett riktigt upplägg!
Citera
2011-01-15, 07:40
Medlem
Jag gick inte, men det berodde nog mest på att jag gick i en klass med 8 personer varav knappt någon av de jag umgicks med skulle gå på vare sig bal eller studentfest. Om några polare skall gå, häng på! Det skulle jag ha gjort.
Citera
2011-01-15, 08:06
Medlem
Heladageniskogens avatar
Jag gick inte på balen(ångrar mig inte alls) däremot var själva studentdagen mycket kul och jag rekommenderar att du inte missar den, händer trots allt bara en gång i livet och då kan du nog ta dig tid att gå, vad har du att förlora?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2011-01-15 kl. 08:09.
Citera
2011-01-15, 08:20
Medlem
Hatreds avatar
Jäkligt kul faktiskt. jag missade min egna studentbal, tyckte det var tramsigt osv och brydde mig inte

2 år senare hade jag fast förhållande med en kanon brud. Hon skulle på balen. Som tur ville min lillebror inte dit så vi beställde en biljett i hans namn (folk fick bara gå på bal med andra is in skola, ja jävla sjuk regel!) Så jag åkte dit och hette R**** Hela kvällen Var faktiskt riktigt nice. Blev glatt överraskad

Dock höjer jag ett varnande finger. Ha nån bra att gå dit med. hade jag nu inte gått med henne hade det inte varit samma sak alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in