Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-15, 10:24
Medlem
N!xxos avatar
Jaha det var några månader sedan jag läste om att Need for speed shift 2 var i skapandet och det var inte alls länge sedan 1an kom. Så nu tänkte jag att vi skulle se vad alla andra tycker om 1an samt den kommande 2an av detta spel.

Citat:
It will be the first game in the Need for Speed series to feature more than 100 cars. It is confirmed the game will feature 130+ cars and 100 different tracks.

http://www.gametrailers.com/video/tr...shift-2/709251

Publisher: Electronic Arts
Developer: Slightly Mad Studios
Release Date: 3/29/2011
Platforms: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Jag personligen gillade inte Shift alls, vet inte varför men fick ingen direkt " wow " känsla när man körde bilarna och dom kändes klumpiga och tunga i styrningen.
Citera
2011-01-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Jaha det var några månader sedan jag läste om att Need for speed shift 2 var i skapandet och det var inte alls länge sedan 1an kom. Så nu tänkte jag att vi skulle se vad alla andra tycker om 1an samt den kommande 2an av detta spel.

http://www.gametrailers.com/video/tr...shift-2/709251

Publisher: Electronic Arts
Developer: Slightly Mad Studios
Release Date: 3/29/2011
Platforms: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Jag personligen gillade inte Shift alls, vet inte varför men fick ingen direkt " wow " känsla när man körde bilarna och dom kändes klumpiga och tunga i styrningen.

Gillade faktiskt Shift, bilarna kunde vara lite väl stötiga och däckfysiken var sådär, men det har de sagt ska vara ändrat nu, så jag ser fram emot det ordentligt mycket!
Citera
2011-01-15, 11:48
Medlem
Slipknotjohans avatar
Jag gillade Shift väldigt mycket, tycker att det är det bästa spelet i serien trots att jag tycker att det är roligare med streetracing än banracing men det är väl "ute" nu i spelvärlden antar jag..

Angående som axello sade "bilarna kunde vara lite väl stötiga och däckfysiken var sådär" så håller jag med men någon hade kommit på hur man skulle ändra i options för att det skulle bli bättre har jag för mig.

Sen borde de göra driftingen bättre tycker jag, inte som i ettan där bilarna var kändes alldeles för lätta.

En annan sak som jag störde mig på var hur billigt/dåligt gjorda "voice-overs" var i menyn (när någon britt berättade vad varje pryl gjorde), det lät ju fan som om det hade spelat in det med en dålig mick under tidspress i nått jävla kontor, det lät och grejade i bakrunden och fan vad det var.
Nåja, kanske bara var jag som tog illa vid av det.

Ny trailer till spelet: http://www.gametrailers.com/video/tr...shift-2/709252
Om det verkligen är gameplay i trailern (där det står så) så blev jag imponerad av det iallafall!
Citera
2011-01-16, 11:42
Medlem
Ja!s avatar
Hoppas de har split screen på konsolversionerna. Vem lurar jag...
Citera
2011-03-29, 09:51
Medlem
xurras avatar
Spelat några timmar nu på PC.

Spelet är faktiskt riktigt bra.
Roliga banor, skön tuning och häftiga bilar.

Fin körkänsla också.
Citera
2011-03-29, 12:49
Medlem
N!xxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Spelat några timmar nu på PC.

Spelet är faktiskt riktigt bra.
Roliga banor, skön tuning och häftiga bilar.

Fin körkänsla också.

Jag är ju lite av ett drift freak, hur är drift eventen är det liknande 1an?
Dvs du kör en liten liten slingad väg sen i mål, eller håller man sig på en större yta/banor och driftar?
Citera
2011-03-29, 12:51
Medlem
xurras avatar
Citat:
Dvs du kör en liten liten slingad väg sen i mål, eller håller man sig på en större yta/banor och driftar?

Då jag suger på att drifta har jag inte spelat det så mycket.

Men det är bandrifting, jag antar att det är riktiga banor man kör på.
Man kunde få en inbjudan till en tävling i LA, sen i slutet av drift touren så sa de att
man skulle bli inbjuden till Japan och köra i bergen (tror det var så).
Sen får man träna vid ett ställe i Nevada.
Senast redigerad av xurra 2011-03-29 kl. 12:58.
Citera
2011-03-29, 15:00
Medlem
Citat:

Drift eventen är uppbyggda likadant som i 1:an, men själva "drifttekniken" har blivit mycket mer arkad.
Citera
2011-03-29, 15:32
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axello
Drift eventen är uppbyggda likadant som i 1:an, men själva "drifttekniken" har blivit mycket mer arkad.

Körde inte Shift 1, så man kan säga att racing har blivit mer sim och drift mer arkad?
Konstigt att det gör så.
Citera
2011-03-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Körde inte Shift 1, så man kan säga att racing har blivit mer sim och drift mer arkad?
Konstigt att det gör så.

Ja, det kan man väl säga, men problemet med 1:an är att det var stört omöjligt att överhuvudtaget utföra något liknande drifting utan ratt och extremt tålamod, här kan jag nog ändå tänka mig att det är kul, och känns nog mer som drifting ska kännas i ett spel, så jag föredrar 2:ans drift, även om jag knappt spelat det.
Citera
2011-03-29, 16:43
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag blev så enormt besviken på ettan så jag kommer nog inte ens orka ödsla tid på att ladda ner det. NFS har gått i graven för mig.
Citera
2011-03-29, 16:53
Medlem
Legolennarts avatar
Förstår inte hur dom kan misslyckas så mycket med driftingen när dom la ner så pass mycket tid på det. Om man överhuvudtaget har kört en bakhjulsdriven bil förut så vet man att den inte uppför sig så här när det släpper bak.

Drifting var det ända jag såg fram emot och det är helt odugligt, så fort det släpper så snurrar man för att man countersteerar för sakta eller så svingas bilen åt motsatt riktning då det är omöjligt att hålla en stadig drift i mer än 1 sekund.

Är så jävla besviken och arg på det här, allt jag begär är ett bra drift mode
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in