Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-15, 15:15
Medlem
sjpatriks avatar
Läste på Wikipedia att spelet inte släpps till pc?? Silent Hill: Homecoming släpptes ju till pc någon vecka efter konsolversionen, om jag minns rätt.

Någon som vet om företaget planerar att släppa spelet till pc?

http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Hill:_Downpour
Senast redigerad av sjpatrik 2011-01-15 kl. 15:27.
Citera
2011-01-15, 15:18
Medlem
skrudiss avatar
Kan tänka mig att företaget bakom Silent Hill minskar sina ambitioner lite efter de senaste spelens uteblivna succé, både försäljnings- och kritikermässigt. Att utveckla en PC-version lär vara sekundärt, särskilt då en stor del av marknaden för datorspel inte handlar om att köpa sina spel.
Citera
2011-01-15, 15:22
Medlem
BenAsslicks avatar
PC-gaming börjar dö ut, konsollen har ätit upp hela marknaden.

Mycket pga att det är en mycket större procent av spelarna som faktiskt betalar för sig när dom spelar på konsoll.
(Men sen är det ju självklart enklare att utveckla ett spel om man vet att alla sitter på exakt samma hårdvara också)
Citera
2011-01-15, 15:24
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
särskilt då en stor del av marknaden för datorspel inte handlar om att köpa sina spel.

Piratkopiering kan nog vara anledningen varför företaget väljer att släppa spelet till konsol. Får dock hoppas att spelet blir tillgängligt till pc på något sätt.. Typ en nedladdning från steam eller liknande.
Citera
2011-01-16, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Piratkopiering kan nog vara anledningen varför företaget väljer att släppa spelet till konsol. Får dock hoppas att spelet blir tillgängligt till pc på något sätt.. Typ en nedladdning från steam eller liknande.

Varför skulle spelet hipps vipps finnas på steam när företaget valt att inte släppa det till PC överhuvudtaget? o0
Citera
2011-01-18, 16:43
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCE ♫
Varför skulle spelet hipps vipps finnas på steam när företaget valt att inte släppa det till PC överhuvudtaget? o0

Jag syftade på en period efter att spelet släppts på konsol.
Citera
2011-01-19, 09:53
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Blir spelet en succé på konsoll är nog det inte otroligt att pc-versionen kommer tror jag. Men fördröjd ett tag då.
Citera
2011-01-19, 11:26
Medlem
N!xxos avatar
Tror dock att spelet inte kommer bli en succé någonstans nu får dom fan ta och lägga ner den här serien blir bara värre och värre för varje som kommer..

Så länge det inte är Team Silent som är bakom så floppar det nog, för mig det stod i Trailern nere i något hörn " Team Silent " att dom är med lite men är nog bara PR och vad jag vet så finns inte ens Team Silent kvar.
Citera
2011-01-19, 11:32
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Den här spelserien är ju sedan länge förstörd, mycket sorgligt att dom fortfarande försöker att blåsa liv i den istället för att skapa någonting nytt
Citera
2011-01-19, 19:47
Medlem
Flrbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Den här spelserien är ju sedan länge förstörd, mycket sorgligt att dom fortfarande försöker att blåsa liv i den istället för att skapa någonting nytt

Den har aldrig varit bra, bara jävligt obehaglig stämning att vara i.

Story är ju så sjukt mongo-aktig tack vare kulten och förklaringen till dimman.
Senast redigerad av Flrb 2011-01-19 kl. 19:47. Anledning: Stavade fel.
Citera
2011-01-19, 22:13
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flrb
Den har aldrig varit bra, bara jävligt obehaglig stämning att vara i.

Story är ju så sjukt mongo-aktig tack vare kulten och förklaringen till dimman.

Ettan och tvåan är bra enligt mig, sen vet jag inte vad som hände :/
Citera
2011-08-09, 00:00
Medlem
[complex]s avatar
Stort silent hill fan.
Och detta spel längtar jag redan till. Såg att det kommer ut i oktober.
Soft soft. Spelat igenom de flesta silent hil. Men 2:an är nog det bästa i serien...
KONAMI.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in