Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-16, 17:07
Medlem
kajiss avatar
Hejsan!

Jag är mitt uppe i mitt projektarbete i skolan som har med Indonesien att göra. Vi har lyckats samlat ihop ett gäng gamla bärbara datorer som vi ska fylla med nödvändiga program och ge till en skola i Indonesien.

Eftersom det är barn som ska ha dom i skolan som ska få dom är det ju en fördel om det finns lite mer allmännyttiga spel än cs, så det vi behöver är ett gäng lärande spel. Typ mattespel, lära sig engelskaspel osv.

Skulle vara jättebra om någon råkar ha ett hum om det finns lärande spel på indonesiska, har googlat som en tok utan framgång.
Citera
2011-01-16, 17:14
Medlem
Mojo-Jojos avatar
Vad vill du att de ska lära sig?
Citera
2011-01-16, 17:53
Medlem
Glengarnocks avatar
Kommer ihåg att på min skola spelades chefrens pyramid. Det går ut på att ta sig runt/ut(?) pyramiden och i de olika rummen finns det olika uppgifter. Vad jag kommer ihåg var det både lärorikt och kul.

Fast det kanske bara finns på Svenska?
Citera
2011-01-16, 18:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajis
Hejsan!

Jag är mitt uppe i mitt projektarbete i skolan som har med Indonesien att göra. Vi har lyckats samlat ihop ett gäng gamla bärbara datorer som vi ska fylla med nödvändiga program och ge till en skola i Indonesien.

Eftersom det är barn som ska ha dom i skolan som ska få dom är det ju en fördel om det finns lite mer allmännyttiga spel än cs, så det vi behöver är ett gäng lärande spel. Typ mattespel, lära sig engelskaspel osv.

Skulle vara jättebra om någon råkar ha ett hum om det finns lärande spel på indonesiska, har googlat som en tok utan framgång.

Klart det finns.. Men är det inte bättre de installerar det där?? Det går beställa från nätaffär från indonesien, om ni nu vill tvunget installera.
Indonesien är ingen u land precis. De har stora tillgång av olja... Har själv varit där ett otaliga gånger.
Citera
2011-01-17, 06:15
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Klart det finns.. Men är det inte bättre de installerar det där?? Det går beställa från nätaffär från indonesien, om ni nu vill tvunget installera.
Indonesien är ingen u land precis. De har stora tillgång av olja... Har själv varit där ett otaliga gånger.
Nu är ju Indonesien inget litet land, dom har nog sin beskärda del av fattigdom. Tror inte det är nån på Bali dom tänkt skicka iväg det till.
Citera
2011-01-17, 18:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Nu är ju Indonesien inget litet land, dom har nog sin beskärda del av fattigdom. Tror inte det är nån på Bali dom tänkt skicka iväg det till.
Har huvudsaken varit på jakarta, bandung,cibinong,bogor,yogyakarta på java... Visst finns det fattigdom liksom i sverige finns fattigdom. Men skola är obligtoriskt, de har en rejäl utvecklad skolsystem . De satsar enorma summor på utbildning, vilket kommer säkert ge stor genomslagskraft om några år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in