2011-01-16, 19:46
Bannlyst
Någon som kan svara på hur man enklast och bäst tvättar bort stämpeln på ett frimärke?
Utan att själva frimärket skadas förstås.
Citera
2011-01-16, 19:57
Medlem
Vad jag hört så blir de en omöjlighet då stämpeln är av mer fästande bläck än frimärket. Är du så snål att du inte kan köpa frimärken så finns det faktiskt stämplar man kan köpa som är smått olagliga.
Citera
2011-01-16, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Vad jag hört så blir de en omöjlighet då stämpeln är av mer fästande bläck än frimärket. Är du så snål att du inte kan köpa frimärken så finns det faktiskt stämplar man kan köpa som är smått olagliga.

Njae, omöjligt är det inte. Vad är det för stämplar du nämner?
Citera
2011-01-16, 21:32
Medlem
https://www.flashback.org/t664712
Citera
2011-01-20, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
https://www.flashback.org/t664712

Jag har testat det. Får det inte att funka, inget händer. Vad använde du för alkohol? Har du tvättat fler än det frimärket?
Citera
2011-01-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futurella
Jag har testat det. Får det inte att funka, inget händer. Vad använde du för alkohol? Har du tvättat fler än det frimärket?

Jag minns inte, eftersom jag är försupen. Men det är genom uteslutningsmetoden antingen 40 % sprit, 96 % hembränd sprit eller t-röd som jag använde.

Jag har inte tvättat något annat frimärke, eftersom det var ett ganska besvärligt hantverk att inte skada frimärket.
Citera
2011-01-22, 13:30
Jag vet inte, men.... En på apoteket hade beställt en liter eter som han skulle ha till frimärken. Fast iof. tog jag den flaskan o sniffade upp den... Så de fick beställa en ny! Men om han skulle ha det till att tvätta bort stämplar med vet jag inte.

Vad mer skulle man kunna göra med eter o frimärken?
Citera
2011-01-22, 15:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Vad mer skulle man kunna göra med eter o frimärken?

Han kanske skulle ta av frimärken från breven?
Det är det andra tänkbara som poppade upp i mitt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in