Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-17, 17:47
  #1
Medlem
UmadYeaUmads avatar
Som topic lyder..
Till alla som inte gillar såna här trådar:http://www.hatersgoingtohate.com/wp-...e-flutekid.jpg
Citera
2011-01-17, 17:54
  #2
Medlem
Mr Hectors avatar
Vad jagar du i för kläder? Vad tycker du om Tweeed och tofsar?
Citera
2011-01-17, 17:57
  #3
Medlem
UmadYeaUmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Vad jagar du i för kläder? Vad tycker du om Tweeed och tofsar?
Jag har normala jakt kläder dvs gröna eller vita då det är snö.
Tweed och tofsar får engelsmännen hålla på med
Citera
2011-01-17, 17:57
  #4
Medlem
oestergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UmadYeaUmad
Som topic lyder..
Till alla som inte gillar såna här trådar:http://www.hatersgoingtohate.com/wp-...e-flutekid.jpg
Vad får du utav att döda?


Inget emot jägare eller så, just asking
Citera
2011-01-17, 17:58
  #5
Avstängd
northixs avatar
Äntligen en "fråga-tråd" som är vettig.

Vad har du skjutit?

Blir passen långtråkiga?

Bra gemenskap i jaktlaget?

Hur känns det att få in en fullträff?


// N

.
Citera
2011-01-17, 17:59
  #6
Medlem
UmadYeaUmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oestergren
Vad får du utav att döda?


Inget emot jägare eller så, just asking
Det är inte just att döda djuret utan utmaningen om man säger så.
Citera
2011-01-17, 18:02
  #7
Medlem
Sparv88s avatar
Jag är lite nyfiken på hur ofta du siktar på den delen av kroppen, dvs bröstkorgen (antar jag), som ni lärde er under utbildningen för att få jaktlicens?

Min andra frågar lyder om du och de andra jägare du känner ibland sikar på andra kroppsdelar exempelvis huvudet för att det ska spruta mer blod? Lite mer som på film så att säga. Samt att ni inte behöver leta i magen efter kulan innan ni äter upp köttet.
Citera
2011-01-17, 18:04
  #8
Medlem
UmadYeaUmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Äntligen en "fråga-tråd" som är vettig.

Vad har du skjutit?

Blir passen långtråkiga?

Bra gemenskap i jaktlaget?

Hur känns det att få in en fullträff?


// N

.
1.Rådjur,Dovhjort,Kronhjort,Älg,Räv och ett par svin.
2.Nä jag sitter aldrig på några långa pass,max 1timme eller så.Jag tycker det är roligare att smyga runt lite...
3.Jag jagare inte i ett jaktlag,förut gjorde jag och det var mycket bra gemenska.
4.Det känns bra,jag har aldrig skadeskjutit ett djur så vet bara dom bra träffarna.
Citera
2011-01-17, 18:04
  #9
Medlem
ioans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UmadYeaUmad
Det är inte just att döda djuret utan utmaningen om man säger så.
om så är fallet, finns det inte andra utmaningar man kan ta sig an? typ matte problem, bygga ett hus, tatuera in ett stort hakkors på ryggen och gå naken genom rosengård. ja utmaningar bör du kunna finna på andra håll liksom. så medge att du gillar att döda lite, vilket är helt jävla sjukt.
Citera
2011-01-17, 18:10
  #10
Medlem
UmadYeaUmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Jag är lite nyfiken på hur ofta du siktar på den delen av kroppen, dvs bröstkorgen (antar jag), som ni lärde er under utbildningen för att få jaktlicens?

Min andra frågar lyder om du och de andra jägare du känner ibland sikar på andra kroppsdelar exempelvis huvudet för att det ska spruta mer blod? Lite mer som på film så att säga. Samt att ni inte behöver leta i magen efter kulan innan ni äter upp köttet.
Jag siktar alltid precis bakom bogen,dvs lunga hjärta lunga. man ser aldrig nått blod spruta då rekylen gör det omöjligt att se genom kikaren.
Citera
2011-01-17, 18:11
  #11
Avstängd
Hur dumma är jägare?

Om man går efter foton jag sett på jaktlag verkar intelligensen stå i höjd med skonumret.
Citera
2011-01-17, 18:12
  #12
Medlem
UmadYeaUmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ioan
om så är fallet, finns det inte andra utmaningar man kan ta sig an? typ matte problem, bygga ett hus, tatuera in ett stort hakkors på ryggen och gå naken genom rosengård. ja utmaningar bör du kunna finna på andra håll liksom. så medge att du gillar att döda lite, vilket är helt jävla sjukt.
Gillar och gillar... jag tänker inte så mycket på "dödandet".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback