Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-10-23, 13:22
Medlem
lumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Jävla trams! Ingen har någonsin uppfattat detta som ett hot på riktigt. Allt handlar såklart om att trycka till en drogliberal meningsmotståndare. Löjligt!

Dramaparodi om Frej Larsson i hovrätten.
https://www.youtube.com/watch?v=CO0Ht0KcolA

Det här låten blir väl nästa mål i rätten, snutjävlar.
https://www.youtube.com/watch?v=hNlS0R0xhIM
Senast redigerad av lums 2019-10-23 kl. 13:37.
Citera
2019-10-23, 17:43
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Han slapp undan billigt, men fick i alla fall ett välförtjänt straff. Hota en polis! Fy fan vilket äckel! Och sen lägga upp det offentligt liksom för att få beröm.
Som sagt, han slapp billigt undan. Lagstiftningen är alldeles för slapp
https://www.expressen.se/noje/frej-l...hot-mot-polis/
Gjorde han verkligen det?
Det går ju att tolka både som ett hot mot just polisen Annika Ljung men han kunde även ha syftat på sin guldfisk med samma namn.

Tycker domen är ganska så märklig då de inte kan bevisa att det var Frej som la upp bilden på guldfisken.
Sen angående själva låten så är även en det en tolkningsfråga och hela skiten är ju egentligen politisk satir.
Det märks framför allt att den satiren slog rätt just på grund av att han blev dömd.

Folk i allmänhet har svårt att få upprättelse av rättsväsendet och blir man rånad eller misshandlad grovt kan det ta månader innan polisen ens bekräftar anmälan.

När däremot en polis får mota något som kan betraktas som hot så blir det husrannsakan och hur mycket resurser som helst verkar finnas.
Första rättegången pågick i dagar och det diskuterades semantik under flera timmar och halva Södermalms poliskår var även på plats för att ge målsäganden sitt stöd.

Frej är en jävla pajas och verkar vara rätt jobbig som människa men i denna fråga är jag på hans sida.
Förutom miljonerna allting har kostat ger även polisväsendet honom marknadsföring till ett värde av någon miljon till.

Kunde böghatarprästen Åke Green få sitt ärende upptaget i HD och sedan friad kan det lika gärna hända i detta ärende.
Citera
2019-10-24, 13:41
Medlem
eliizars avatar
Jag undrar om han skulle backa Dan Park nu när han har fått smaka lagboken själv p.ga sin konst.
Citera
2019-10-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Jag undrar om han skulle backa Dan Park nu när han har fått smaka lagboken själv p.ga sin konst.

Självklart kommer han inte göra det. När Dan Park döms till fängelse för konst som inte är på något vis hotfull utan på sin höjd förnedrande för personerna som skildras så är det rätt och riktigt att rättsstaten markerar enligt Martin Aagård och andra modiga kulturskribenter.
Senast redigerad av Jfga 2019-10-24 kl. 20:27.
Citera
2019-10-25, 06:34
Medlem
En löjeväckande och skandalös dom
Detta är en kulturartikel som är en del av Aftonbladets opinionsjournalistik.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...-skandalos-dom

Citat:
Frej Larssons rap må låta som den kommer direkt från Lunds universitet men just idag finns ingen bättre representant för motståndet mot den moralistiska idioti som bara leder bort uppmärksamheten från verkliga problem med våld och droger.

För det är så klart lättare att bekämpa sångerna om dem än de verkliga problemen.
Citat:
För vilka är det Frej Larsson egentligen påstår ska skjutas i refrängen? Jo, bögar, blattar, knarkare, horor och folk som plankar på bussen… Den handlar om ”polisens attack på outsiders” säger han själv. Visst är det en antipolis-låt, men inget punkigt ACAB (All Cops are bastards)-utbrott. Faktum är att det bara är själva titeln som kan uppfattas som ett direkt hot. Hovrätten (som felaktigt hävdar att refrängen lyder ”hon” och inte ”du”) tvingas hänvisa till de instagraminlägg som föregick låtens publicering för att få ihop sitt resonemang.
Citera
2019-10-25, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Gjorde han verkligen det?
Det går ju att tolka både som ett hot mot just polisen Annika Ljung men han kunde även ha syftat på sin guldfisk med samma namn.

Jävla trams. Med ditt argument kan jag ringa dig och säga att jag ska döda dig och hela din familj och sedan säga ”Höhöhö men namnet på min guldfisk är ju ”Dig och din familj” höhöhöhö!”

Skönt att hipsterjäveln blev dömd.
Citera
2019-10-25, 12:36
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Jävla trams. Med ditt argument kan jag ringa dig och säga att jag ska döda dig och hela din familj och sedan säga ”Höhöhö men namnet på min guldfisk är ju ”Dig och din familj” höhöhöhö!”

Skönt att hipsterjäveln blev dömd.
Nu var det inte så det gick till utan hoten om att bli fileead riktades direkt mot guldfisken.
Så som jag förstod det var det inte heller den incidenten han blev dömd för utan låten han släppte efteråt(om man nu kan kalla det musik).

Det jag stör mig på är att när du ringer och hotar mig och min familj så kommer du inte bli dömd.
Du kan nog till och med lägga ett hästhuvud i min säng på natten och polisen hade inte lagt ned nämnvärt med resurser på det.
Men i detta jävla tramsmål så öses det på med resurser för att sätta dit en clown som sagt något som kanske kan tolkas som någon typ av hot.

Det är skillnad på fölk och fölk inom rättsväsendet och det är det som stör mig.
Citera
2019-11-08, 13:48
Medlem
Senaste nyheten är att han själv påstod att han skulle uppträda i Halmstad i helgen, men arrangören visste inget om någon bokning. (dom har Tobbe Trollkarl bokad - viss skillnad). Då lade Frej ut att spelningen var inställd pga att polisen hade stoppat den vilket verkar vara en ren lögn, med följden att diverse ytterligare polishat bubblar i kommentarerna.

Han verkar vara en fullblodsidiot och mytoman, eller så ljuger någon annan.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-11-08 kl. 13:52.
Citera
2019-11-08, 18:37
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
En löjeväckande och skandalös dom
Detta är en kulturartikel som är en del av Aftonbladets opinionsjournalistik.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...-skandalos-dom

Typiskt PK-hyckleri att försvara gangsterrappens rätt till yttrandefrihet och samtidigt kräva att vit makt musik ska åtalas och förbjudas.
Citera
2019-11-09, 18:13
Medlem
Jag känner till folk som träffat riksfjanten IRL.
Han har extremt dålig hygien och dålig andedräkt .Dessutom ganska lågbegåvad och otrevlig .
Citera
2019-11-09, 20:37
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Jag känner till folk som träffat riksfjanten IRL.
Han har extremt dålig hygien och dålig andedräkt .Dessutom ganska lågbegåvad och otrevlig .

inte helt oväntat
precis så som man har tänkt att han skulle vara
Citera
2019-11-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
inte helt oväntat
precis så som man har tänkt att han skulle vara
Verkligen en diva som tror han är bäst i världen .
Men även är han en extremt dålig rappare .Måste varit att han var ful och ett unikum ? Som var avgöra att han blev en down with the kids .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in