Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2011-12-18, 10:06
Medlem
osiriz88s avatar
Precis som väntat så ser det nu ut som att förbudet blev stoppat. Även om förbudet inte hade blivit stoppat så förstår jag inte hur dom skulle lyckas med en sådant förbud, d.v.s räkna ut vilka ettor och nollor som är trafik via Skype / Viber.

När ska teleoperatörerna inse att deras tid av vansinniga överpriser är förbi?
Citera
2011-12-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Precis som väntat så ser det nu ut som att förbudet blev stoppat. Även om förbudet inte hade blivit stoppat så förstår jag inte hur dom skulle lyckas med en sådant förbud, d.v.s räkna ut vilka ettor och nollor som är trafik via Skype / Viber.

Det är inga problem och spärra viber/skype etc, bara och blockera deras server parker. Dock blir det som sagt lite svårare och låsa ute folk om dom använder någon form för VPN
Citera
2011-12-18, 11:26
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Om masterna tas bort, vad skall du då koppla upp dig mot? Internet är inget naturfenomen som flyter runt i etern, det kräver accesspunkter, precis som mobiltelefoni.
Bara att höja allas löner, höja socialbidraget osv så har alla råd till mobiltelefoni.
Citera
2011-12-30, 03:15
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88

Jag hittar inget om detta. På vilket sett blev förbudet stoppat?
Citera
2012-01-01, 23:16
Medlem
A_Chisakis avatar
Det känns som att de borde acceptera den nya teknologin och helt och hållet gå över till fastna månadskostnader istället för att ta betalt per minut i samtal etc, dvs erbjuda ett bättre alternativ istället för att blockera tjänster som Skype och Viber. Vill också påpeka att vissa av oss använder t ex Skype för utlandssamtal och det är ju inte rätt om vi drabbas bara för att de vill hindra folk från att ringa inrikessamtal gratis.
Citera
2012-01-08, 23:43
Medlem
Så om jag förstått detta rätt så gäller detta även iMessage, eller? För det är ju samma sak om jag inte har fel?
Citera
2012-01-10, 02:43
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A_Chisaki
Det känns som att de borde acceptera den nya teknologin och helt och hållet gå över till fastna månadskostnader istället för att ta betalt per minut i samtal etc, dvs erbjuda ett bättre alternativ istället för att blockera tjänster som Skype och Viber. Vill också påpeka att vissa av oss använder t ex Skype för utlandssamtal och det är ju inte rätt om vi drabbas bara för att de vill hindra folk från att ringa inrikessamtal gratis.
Skulle ju vara helt åt helvete för oss som bara betalar 100 kronor per år för ett kontantkort för att kunna bli nådda. Själv ringer jag bara mobilsamtal i nödsituationer. Har för övrigt fast Telia telefon o våra stationära datorer uppkopplade via Telia ADSL.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in