Citat:
Ursprungligen postat av Jano
Det r just den teorin om att han skulle ha blivit frgiftad som jag har vldigt svrt att tro p nr samma artikel sen hvdar att det tog hela 3 r fr giftet att dda honom. Nu r jag ingen gift expert, men jag har vldigt svrt att tro att det finns ett gift som tar hela 3 r p sig att dda en enda 60 rig gubbe.
Efter att ha lst igenom de serisare svaren i den hr trden och skt lite p det hela s verkar det mest troligt att Muhammed just bara blev svrt sjuk helt pltsligt och dog av det.
Citat:
Ursprungligen postat av Estonia
Har han funnits p riktigt allts? Trodde hade var som Jesus typ.
Estonia - Hvdar du att Jesus aldrig existerade? Jag som r 100% ateist tror till och med att ngon typ av Jesus skall ha existerat, dremot inte i nrheten av hur han skildras i testamentena.
Jano - Jag har faktiskt ingen aning, jag bara lnkade frsta bsta teori p hur Muhammed skulle ha dtt. ven jag har ytterst svrt att tro att han blev frgiftad, men det r en teori. Dock tycker jag att det r konstigt att det inte finns dokumenterat isfall, som beskriver hans sjukdom ver en lngre tid. Att han blev frgiftad kan jag tnka mig bara r en modern fabricerad "judas" historia eller liknande.
Jag r otroligt dligt insatt, och faktiskt inte srskilt intresserad av att hur Muhammed skall ha dtt. Dremot skulle det var intressant om ngon kom med en teori det finns lite substans i :-)