• 1
  • 2
2011-01-20, 16:53
Medlem
Janos avatar
Har under en tid undrat ver hur Muhammad dog. Om han dog en martyr dd likt Jesus eller om han helt enkelt bara blev mrdad eller ngot. Tnker inte plocka up och lsa ur Koranen bara fr att ta reda p den detaljen och jag har gjort skningar p ntet men bara hittat ganska luddiga svar som t. ex att han skulle tit en frgiftad mltid och dtt mnga r senare pga detta.

S Fb:are hur dog Muhammed?
Citera
2011-01-20, 16:58
Medlem
Sorkus avatar
Ngon genade genom rondellen

Citera
2011-01-20, 17:07
Medlem
despots avatar
Han dog allts av ngon sjukdom?
Citera
2011-01-20, 17:19
Medlem
Bjorndts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadvilldufan
han kvvdes p sin brorsas penis

Vem kvvde honom, och varfr befann han sig p sin brors penis?

Hr hvdas det att Muhammad dog av frtring av gift:
http://www.answering-islam.org/Silas/mo-death.htm
Citera
2011-01-20, 17:20
Medlem
Custom_mades avatar
Han blev sjuk och dog enligt wikipedia iaf:

"Strax efter den andra vallfrden insjuknade han och dog den 8 juni 632."

Hoppas han led innerligt den pedofilen!
Citera
2011-01-20, 17:21
Bannlyst
Har hrt att Muhammeds 6-riga fru ddade profeten nr han lg och sov.

Men jag vet inte om det stmmer.
Citera
2011-01-20, 17:25
Medlem
Golachabs avatar
OT och trams borttaget. Fler sdana kommer ge tillsgelser!

/Mod
Citera
2011-01-20, 17:28
Medlem
Golachabs avatar
Exakt vad Profeten dog av vet man inte. Som vissa skrivit sgs han blivit frgiftad (av judar). Han dog iaf i Aishas kn efter att pltsligt insjuknat. Innan insjuknandet gav han sitt avskedstal som om han visste att dden nalkades. Just avskedstalet r en bra sammanfattning av vad islam innebr och str fr.
Citera
2011-01-21, 12:27
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndt
Vem kvvde honom, och varfr befann han sig p sin brors penis?

Hr hvdas det att Muhammad dog av frtring av gift:
http://www.answering-islam.org/Silas/mo-death.htm
Det r just den teorin om att han skulle ha blivit frgiftad som jag har vldigt svrt att tro p nr samma artikel sen hvdar att det tog hela 3 r fr giftet att dda honom. Nu r jag ingen gift expert, men jag har vldigt svrt att tro att det finns ett gift som tar hela 3 r p sig att dda en enda 60 rig gubbe.

Efter att ha lst igenom de serisare svaren i den hr trden och skt lite p det hela s verkar det mest troligt att Muhammed just bara blev svrt sjuk helt pltsligt och dog av det.
Citera
2011-01-21, 15:05
Bannlyst
"Gud har gjort er till brder, s var ej oeniga. En arab r inte bttre n en icke-arab, ej heller r en icke-arab bttre n en arab; ej heller r en vit bttre n en svart eller en svart bttre n en vit."

Mycket bra sagt
Citera
2011-01-21, 19:02
Medlem
Estonias avatar
Har han funnits p riktigt allts? Trodde hade var som Jesus typ.
Citera
2011-01-21, 23:29
Medlem
Bjorndts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jano
Det r just den teorin om att han skulle ha blivit frgiftad som jag har vldigt svrt att tro p nr samma artikel sen hvdar att det tog hela 3 r fr giftet att dda honom. Nu r jag ingen gift expert, men jag har vldigt svrt att tro att det finns ett gift som tar hela 3 r p sig att dda en enda 60 rig gubbe.

Efter att ha lst igenom de serisare svaren i den hr trden och skt lite p det hela s verkar det mest troligt att Muhammed just bara blev svrt sjuk helt pltsligt och dog av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Estonia
Har han funnits p riktigt allts? Trodde hade var som Jesus typ.

Estonia - Hvdar du att Jesus aldrig existerade? Jag som r 100% ateist tror till och med att ngon typ av Jesus skall ha existerat, dremot inte i nrheten av hur han skildras i testamentena.

Jano - Jag har faktiskt ingen aning, jag bara lnkade frsta bsta teori p hur Muhammed skulle ha dtt. ven jag har ytterst svrt att tro att han blev frgiftad, men det r en teori. Dock tycker jag att det r konstigt att det inte finns dokumenterat isfall, som beskriver hans sjukdom ver en lngre tid. Att han blev frgiftad kan jag tnka mig bara r en modern fabricerad "judas" historia eller liknande.

Jag r otroligt dligt insatt, och faktiskt inte srskilt intresserad av att hur Muhammed skall ha dtt. Dremot skulle det var intressant om ngon kom med en teori det finns lite substans i :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in