Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 21:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Har orsakerna undanröjts?

F. ö. kan man ju undra - utan att vara alltför kritisk - hur modereringen egentligen sköts i Mode & Livsstil.

En snabb genomgång av trådarna på förstasidan (femtio st.) visar att ca hälften är felplacerade, vilket gör ju att man lite försiktigt undrar vad forumets fyra moderatorer har för sig. På min tid var vi två under vissa perioder och det gick alldeles utmärkt.

Det är intressant att notera hur öppenhjärtliga en del f.d. moderatorer blir när dom väl lagt moderatorsmössan åt sidan.

Pörr är inte ensam heller.

Citera
2011-03-31, 21:42
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel
Har nyligen sagt upp mig som moderator, precis lagom till införandet av det nya underforumet visade det sig visst. Dock härligt att se att det gjordes slag i saken!

Åtminstone de trådar som Pörr tog upp i trådens första inlägg bör väl flyttas över. Och en ny Posta bilder på era kläder-tråd inriktad på klassisk stil kanske bör startas. Ska bli roligt att följa utvecklingen av detta.

Med fyllda lungor, ett Gert Fylkingskt ANTLIGEN! Dock trakigt att du har sagt upp dig som moderator, Heinkel - hoppas dock fa se fler vanliga inlagg fran dig nu nar du ar tillbaka.

Jag haller absolut med om att Porrs lista skyndsamt bor flyttas over. For att accelerera det nya underforumet har jag skapat en ny trad vid namn "Posta bilder på era klassiska kläder". Min forhoppning ar att mods lyfter over relevanta inlagg fran den stora "Posta bilder pa era klader"-traden. Jag forstar att det kommer att innebara en del arbete for er men tror att flera medlemmar (inklusive undertecknad) kan hjalpa till genom att RP:a inlagg som battre passar dar an i mastodonttraden med 20 000+ spretiga inlagg.
Senast redigerad av tantalus 2011-03-31 kl. 22:17.
Citera
2011-03-31, 21:58
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Med fyllda lungor, ett Gert Fylkingskt ANTLIGEN! Dock trakigt att du har sagt upp dig som moderator, Heinkel - hoppas dock fa se fler vanliga inlagg fran dig nu nar du ar tillbaka.

Jag haller absolut med om att Porrs lista skyndsamt bor flyttas over. For att accelerera det nya underforumet har jag skapat en ny trad vid namn "Posta bilder på era klassiska kläder". Min forhoppning ar att mods lyfter over relevanta inlagg fran den stora "Posta bilder pa era klader"-traden? Jag forstar att det kommer att innebara en del arbete for er men tror att flera medlemmar (inklusive undertecknad) kan hjalpa till genom att RP:a inlagg som battre passar dar an i mastodonttraden med 20 000+ spretiga inlagg.
Bra initiativ där! Du hann före mig med några sekunder, jag var på väg att starta en tråd med exakt samma titel. RP:a låter bra förutsatt att moderatorerna också ger sitt samtycke.

Som det ser ut nu kommer jag ha mindre tid över för Flashback ett bra tag framöver, vilket också är anledningen till att jag avslutade min korta karriär som mod. Ska dock försöka hinna med att titta in då och då - nu blev ju dessutom M&L helt plötsligt så mycket mer intressant.
Citera
2011-03-31, 23:44
Medlem
csts avatar
Tackar ödmjukast för de 100+ RP jag har fått att jobba med nu. Ni har tur att jag inte måste upp tidigt, nu blir det jobba av.

Flytta inlägg har jag ingen lust att göra då det kommer att bli oerhört konstigt i de nya trådarna. Däremot får ni gärna RPa inlägg som kan brytas ut och vara till grund för NYA trådar.

Lättast är att ni i er RP motiverar varför ni valt att RPa inlägget, det är inte alltid helt lätt att förstå hur ni tänker.

Nu ser vi tillsammans till att detta blir ett riktigt bra underforum och tack för den hjälpen jag redan fått!
Citera
2011-03-31, 23:50
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tackar ödmjukast för de 100+ RP jag har fått att jobba med nu. Ni har tur att jag inte måste upp tidigt, nu blir det jobba av.

Flytta inlägg har jag ingen lust att göra då det kommer att bli oerhört konstigt i de nya trådarna. Däremot får ni gärna RPa inlägg som kan brytas ut och vara till grund för NYA trådar.

Lättast är att ni i er RP motiverar varför ni valt att RPa inlägget, det är inte alltid helt lätt att förstå hur ni tänker.

Nu ser vi tillsammans till att detta blir ett riktigt bra underforum och tack för den hjälpen jag redan fått!

Jag haller pa att jobba igenom de ca. 3000 senaste inlaggen i Posta bilder pa era klader-traden som bor flyttas till Posta bilder pa era klassiska klader-traden (som ju ar en ny trad), inklusive de svarsinlagg som hor till sa att kontinuiteten bibehalls. Sag till om du inte tycker att det ar en bra ide sa kan vi spara jobb och frustration bagge tva

Edit: tack pa forhand for det extrajobb som jag ar medveten om att ni mods i M&L far lagga ned! Lat oss definitivt se till att det ar vart besvaret!
Senast redigerad av tantalus 2011-03-31 kl. 23:53.
Citera
2011-04-01, 00:09
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag haller pa att jobba igenom de ca. 3000 senaste inlaggen i Posta bilder pa era klader-traden som bor flyttas till Posta bilder pa era klassiska klader-traden (som ju ar en ny trad), inklusive de svarsinlagg som hor till sa att kontinuiteten bibehalls. Sag till om du inte tycker att det ar en bra ide sa kan vi spara jobb och frustration bagge tva

Edit: tack pa forhand for det extrajobb som jag ar medveten om att ni mods i M&L far lagga ned! Lat oss definitivt se till att det ar vart besvaret!
Som sagt, enskilda inlägg kommer inte att flyttas. Särskilt speciella inlägg kan däremot brytas ut till nya trådar. Vi vill inte skapa hål i befintliga trådar.
Citera
2011-04-01, 09:08
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Som sagt, enskilda inlägg kommer inte att flyttas. Särskilt speciella inlägg kan däremot brytas ut till nya trådar. Vi vill inte skapa hål i befintliga trådar.

Jag forstar. Ar det tillatet att posta om bilder fran den stora Posta bilder pa era klader-traden i den nya Posta bilder pa era klassiska klader-diton eller skulle det raknas som korspostning? Syftet ar ju att snabbt bygga upp kritisk massa i den nya traden.

Bra jobbat med alla tradflyttar, forresten!
Citera
2011-04-01, 12:33
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag forstar. Ar det tillatet att posta om bilder fran den stora Posta bilder pa era klader-traden i den nya Posta bilder pa era klassiska klader-diton eller skulle det raknas som korspostning? Syftet ar ju att snabbt bygga upp kritisk massa i den nya traden.

Bra jobbat med alla tradflyttar, forresten!
Så länge du postar dina egna bilder kan jag ha överseende med det.
Citera
2011-04-01, 14:47
Medlem
Cruachans avatar
Tycker nog ändå att det är ett rätt intressant underforum. Vad gäller posta bilder på era kläder-trådarna så tror jag dock att de båda kommer bli rätt inaktiva. Ska även bli intressant att se vad som räknas som klassisk stil och inte i den nya posta bilder-tråden. Lite tråkigt är det dock att några av de främsta användarna kanske helt flyttar över dit.
Citera
2011-04-12, 19:53
Medlem
Pörrs avatar
Nu har forumet varit igång ett tag och jag måste säga att det har funkat långt över förväntan. Förvisso är det kanske inte så många aktiva trådar jämfört med huvudforumet, men aktiviteten och diskussionerna är mycket givande.
Citera
2011-04-12, 19:55
Medlem
Det funkar skapligt, men det är lite dålig aktivitet tycker jag. Många nya förmågor, men håller inte det gamla gardet ganska tyst?
Citera
2011-04-12, 20:28
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCGB
Det funkar skapligt, men det är lite dålig aktivitet tycker jag. Många nya förmågor, men håller inte det gamla gardet ganska tyst?

Jag tror det går i vågor och intresset kan ju inte vara enormt hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in