Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
Hahaha, är det ändå inte lite roligt att du nu i princip argumenterar mot er själva?
För det är ju exakt detta både jag och Johannes säger. Det mesta i #prataomdet är inte i närheten av Assange-fallet för #prataomdet handlar inte om Assange, utan om sex och gråzoner däri. Det är verkligen inte så svårt.
Det som binder samman berättelserna i #prataomdet är en osäkerhet kring gränser, både ens egna och andras. Att våga lyfta såna ämnen och ta diskussionen. Inte Assange, inte Ardin, inte rättsfallet.
Det beror ju, som jag redan visat, på att du bedrar dig själv och andra, och plockar halva meningar:
https://www.flashback.org/sp28651225
Återigen, Johanna Koljonen:
"Det slog mig, twittrade jag, att det finns ett strukturellt problem i vår
våldtäktslagstiftning. Den förlitar sig på att parterna ska kommunicera om sina gränser. Det är en viktig princip. Men vi förmår det inte alltid, inte ens med partner vi känner och älskar. Man kan vara hur kåt som helst och samtidigt för blyg, tacksam, skamsen, imponerad, rädd eller kär för att säga vad man faktiskt vill. Och om vi inte kan berätta för varandra om våra gränser, då gör vi våld på oss själva. Vi kanske till och med tillåter, som jag gjorde då,
övergrepp i lagens mening att ske."
Det blir bara mer och mer komiskt att se hur ni förnekar detta med desperata sofisterier och att hugga av meningar.
Eller varför inte blanda lite, först härskarteknik två och därefter lite nonsens:
Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
Men snälla lilla människa. Det strukturella problemet härhör från köns- och makstrukturerna.