Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
ha ha ha.

Johannes Axner
@johannesaxner Johannes Axner
Going to the Gothenburg Garden Society, then Sushi Yama, then hang out with Sonja Schwarzenberger, then maybe the botanical garden. Join us!

Och denna:
Johannes Axner
Thank god we know the IRA sure aren't beaten yet! Thank god we know the IRA will shoot the bastards dead!
16 Mar via mobile web Favorite Retweet Reply

mer Gotland:
I survived Visby Pirater Fest Part 2! Yay!
14 Mar via web Favorite Retweet Reply

??
Johannes Axner
Got the letter calling me to the interview. Interesting, scary and fun. I might just become a soldier yet.
15 Feb via web Favorite Retweet Reply

Johannes Axner
Got a visit from Johanna Koljonen and Martina Green last night. Counting in Anna Frost, I got to spend time with three women I love! <3
5 Feb via web Favorite Retweet Reply

#nejtack!...
kan sitta flera timmar framför min spegel, min bild borde finnas på varenda sedel!
4 Feb via web Favorite Retweet Reply

Lek inte med elden...
I kampen mot förtrycket kommer man långt med propaganda och civil olydnad, men det räcker tyvärr inte. Det krävs också militant kamp.
14 Dec 09 via web Favorite Retweet Reply

Låttext?..
Johannes Axner
Så jag åkte fram och åter på kåken några år. Där tror dom man ska mjukna men hatet gör en hård.
9 Dec 09 via web Favorite Retweet Reply

lek inte med elden 2
Johannes Axner
Jingle bells, jingle bells, jingle all the way, oh what fun it is to join the provisional IRA!
7 Dec 09 via web Favorite Retweet Reply

WTF?
Johannes Axner
"Operation: Sex Change" is over. I've changed my name back and will get no more trouble. Sadly, transgendered persons lack that luxury.
20 Nov 09 via web Favorite Retweet Reply

Johannes Axner
RT @juliaskott: Leta på Facebook efter grupperna "Geek Women Unite" och "I support Geek Women", beroende på hur det känns... Woot!
10 Nov 09 via web Favorite Retweet Reply

Ooops, dags att #Prataomdet?
Drunk and sat with a cute girl in my lap in the hot tub. Almost an awesome night.
13 Sep 09 via mobile web Favorite Retweet Reply

Hahaha, killen tror att han kan få den här tråden att tro att IRA är inblandat i #prataomdet genom att twittra en massa trams.

Det enda som kommer att hända är att han nu står på en lista hos SÄPO och troligen stannar en svart bil med två muppar i valross-mustager och illasittande kostymer utanför hans hem i morgon och går runt och antecknar sånt som kan vara bra att veta om man måste skicka dit nationella insatsstyrkan i framtiden.
Senast redigerad av f-boy 2011-01-28 kl. 17:27.
Citera
2011-01-28, 17:29
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Hahaha, killen tror att han kan få den här tråden att tro att IRA är inblandat i #prataomdet genom att twittra en massa trams.

Fast de är dock ganska gamla inlägg...

Hans facebook sida "gillas" av 14 pers (varför man nu skapar en idol-sida om sig själv), där Koljonen är en av personerna.
Citera
2011-01-28, 17:30
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
På nåt sätt kommer de vifta bort det där också. Vi är ju "män" och "foliehattar" allihopa i den här tråden. Kan ju absolut inte ha några poänger alls.

Jag skulle uppskatta en söklänk i denna tråd som visar ett enda "dom" eller felanvänt "dem" för när jag söker efter dom/dem får jag bara detta resultat: Flashback Forum: meddelande Tyvärr - inga träffar. Måste göra nåt fel, folk kan väl inte ljuga sådär bara....

... och hur som helst är det inte ett tecken på tolerans och intellektuell nyfikenhet om man konsekvent avfärdar debattörer på grund av ett (förvisso vanligt förekommande) grammatiskt fel. Twittereliten lider själva att det lika vanliga problemet att inte veta hur man använder punkt, kommatecken och semikolon.
Citera
2011-01-28, 17:35
Medlem
espressinos avatar
Lisbeth Salander är ett flashbacktroll!

EQvarford Fredagsfundering, hur skulle Lisbeth Salander ha förhållit sig till Flashbacktrollen som inte vill #prataomdet?

saxat från dagen kvitter,#prataomdet
Senast redigerad av espressino 2011-01-28 kl. 17:37.
Citera
2011-01-28, 17:37
Medlem
Kattafankens avatar
Jag hade ju helt glömt att MS skrev om #prataomdet - med bonusen Assanges namn lätthittat redan i URLen, och naturligtvis nämner man Tigers #mooreandme kampanj i samma artikel.

http://msmagazine.com/blog/blog/2010...e-and-assange/
Citera
2011-01-28, 17:53
Medlem
MoLoKs avatar
Koljonen, J Axner, någon annan twittrande #prataomdet-tjej som heter nåt med Lajv,

De har gemensam hobby.
Citera
2011-01-28, 18:09
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Koljonen, J Axner, någon annan twittrande #prataomdet-tjej som heter nåt med Lajv,

De har gemensam hobby.

Lajvsonja=Sonja Schwarzenberger

Levande rollspel - Wikipedia
Levande rollspel eller lajv (från engelska live, live role-playing, även LARP av Live Action Role-Playing) är en teaterliknande hobbyverksamhet som har ...
Utövande - Organisation - Historik - Terminologi

sv.wikipedia.org/wiki/Levande_rollspel

För dom som inte gillar verkligheten!
Senast redigerad av espressino 2011-01-28 kl. 18:31.
Citera
2011-01-28, 18:13
Medlem
espressinos avatar
Den mediala begåvningsreserven har slagit till igen!

jocxy @ardin_eett_svin Hej! Alltså, twitter som har varit helt öppna har inte "hittats". Kanske 300 journalister följde mig före #prataomdet …
about 18 hours ago via web

300 journalister som följer, är människan dum eller bara naiv.
Med 300 kolleger i släptåg ska jag bevisa att jorden är platt.
Citera
2011-01-28, 18:20
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
"På nåt sätt kommer de vifta bort det där också. Vi är ju "män" och "foliehattar" allihopa i den här tråden. Kan ju absolut inte ha några poänger alls.

Jag skulle uppskatta en söklänk i denna tråd som visar ett enda "dom" eller felanvänt "dem" för när jag söker efter dom/dem får jag bara detta resultat: Flashback Forum: meddelande Tyvärr - inga träffar. Måste göra nåt fel, folk kan väl inte ljuga sådär bara...."

citat krokofil
"... och hur som helst är det inte ett tecken på tolerans och intellektuell nyfikenhet om man konsekvent avfärdar debattörer på grund av ett (förvisso vanligt förekommande) grammatiskt fel. Twittereliten lider själva att det lika vanliga problemet att inte veta hur man använder punkt, kommatecken och semikolon."

Det är ett klassiskt sätt att förminska och marginalisera motståndaren.
Istället för att med argument bemöta. Trösta er med att det också ett sätt att indirekt erkänna att argumenten svider och rappen sitter där de ska.
Senast redigerad av espressino 2011-01-28 kl. 18:35.
Citera
2011-01-28, 18:28
Medlem
logitas avatar
Alla dessa twittercitat från #prataomdet fick mig att tänka på följande (från Hamlet):

Upp flyga orden men tanken stilla står ...
Citera
2011-01-28, 18:34
Medlem
Åter till verkligheten (inte twitter). Jag får inget mer ut av min källa än att namnen på kvinnorna (AA och SW) bakom polisanmälan om våldtäkt diskuterades på Prime i ett MYCKET tidigt skede -med det avser jag innan det kom ut på andra håll. Jag vågar inte pressa källan mer, det är helt uppenbart att man har all personal på firman under lupp.

Skulle dock verkligen vilja veta vad med som döljer sig på det företagets servrar!!!!!
Citera
2011-01-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Fast de är dock ganska gamla inlägg...

Hans facebook sida "gillas" av 14 pers (varför man nu skapar en idol-sida om sig själv), där Koljonen är en av personerna.

Ooops, kollade inte datumen. Jaja, killen ska väl ha lite kred för att han fattade redan i december att flashback skulle gräva i #prataomdet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in