Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-08-17, 13:04
Medlem
Dr.Jekylls avatar
edberg:

Ngra roliga historier kanske?
Citera
2004-08-17, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
edberg:

Ngra roliga historier kanske?

Det finns en hel del, bland annat Sodertalje Syd med Bogie en tidig morgon. Da ett antal tag fick sina sidor lackert dekorerade...

HOF (Alvsjo / Stuvsta), med Kazter, Kenzo, Erse, Marble, Bonuz jag har aldrig sett nagon hoppa och dra 'outlines' sa bra som Kazter...

Sorry ar alldeles for bakis for att skriva berattelser, aterkommer nar orken ar tillbaks...
Citera
2004-08-18, 23:29
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Han har man ju malat med...!...

Aven, Disey, Slice, Kazter, Erse, Marble, Kenzo, Bogie, Bonuz, Weird, Circle, Cancer, Spy, Mash, Track...OSV...

Om du nu verkligen har mlat med Puppet och Circle p riktigt s r det ju fan respekt.
Citera
2004-08-19, 04:25
Medlem
t.montanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
Det finns inget konstnrligt vrde i vanlig graffitimlning. Det r bara rastlsa och frustrade ungdomars stt att f utlopp fr ngot.

phett.
Citera
2004-08-19, 16:24
Medlem
Ericfjortonde.

Sjlv mlar jag graffiti regelbundet och jag vill inte att det jag gr ska kallas fr konst, mitt ml r upprra sna som dig. Knns sknt att man lyckas ibland iaf.

Det sknaste r att du lgger ner tid p att gnlla ver det samt att du fr betala fr saneringen genom skatt och busskortspriser.

Jag myser ver din ofrmga att gra ett skit emot mig.
Citera
2004-08-20, 02:43
Medlem
Tills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markisen
Sjlv mlar jag graffiti regelbundet.

Har en frga till er som mlar.
Varfr mlar ni p SJ vagnar? Mlningen sitter kvar max en resa, sen saneras vagnen/vagnarna. Enstaka tags sitter kvar lite lngre, men en fet mlning ker p direkten. Snygga mlningar r vrda ett bttre de Liva upp den gr betongen istllet. D kan man stanna upp och kolla, det hinner man inte gra p ett tg som ker i 200. (Du kanske inte r duktig nog, vad vet jag )
Citera
2004-08-20, 03:52
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Till
Har en frga till er som mlar.
Varfr mlar ni p SJ vagnar? Mlningen sitter kvar max en resa, sen saneras vagnen/vagnarna. Enstaka tags sitter kvar lite lngre, men en fet mlning ker p direkten. Snygga mlningar r vrda ett bttre de Liva upp den gr betongen istllet. D kan man stanna upp och kolla, det hinner man inte gra p ett tg som ker i 200. (Du kanske inte r duktig nog, vad vet jag )

Skapa ny trd men den frgan s slipper du g offtopic...
Citera
2004-08-20, 07:01
Medlem
t.montanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technical
Skapa ny trd men den frgan s slipper du g offtopic...

r det mycket att diskutera egentligen? En idiotisk trd, om du frgar mig.
Typ i stil med: "Nu ska jag f s mnga mlare som mjligt arga fr de klottrade p pappas BMW."

Det r inte ens lnt att diskutera
Citera
2004-08-20, 08:24
Medlem
scratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markisen
Sjlv mlar jag graffiti regelbundet och jag vill inte att det jag gr ska kallas fr konst, mitt ml r upprra sna som dig. Knns sknt att man lyckas ibland iaf.

Det sknaste r att du lgger ner tid p att gnlla ver det samt att du fr betala fr saneringen genom skatt och busskortspriser.

Jag myser ver din ofrmga att gra ett skit emot mig.

Satt precis och tnkte i de banorna, fast frn andra hllet. Jag ogillar grafitti. Det r fult, det r skadegrelse och sklen till att folk hller p med det r fr att de vill visa upp vilka coola gangsters de r = urfnigt. Och nnu fnigare r att det har blivit politiskt korrekt att tycka om graffiti, fast graffarna sjlva inte vill vara accepterade. Vlmenande kommunalmnniskor tycker det r "s trevligt med ungdomarnas kreativitet" och fixar "tilltna" platser att kladda ner. Men hur kul r det, hela pongen r vl att det ska vara frbjudet.

N upprtthll konflikten och bekmpa graffitin, det tycker nog bde jag och graffarna r roligast.
Citera
2004-08-23, 13:57
Medlem
Telias avatar
[quote=Croaton]
Faktum r att den gruppen som gr tillrckligt serisa verk r s frsvinnande liten att de knappt syns i det offentliga rummet och d frsvinner ju sjlva syftet med graffiti, nmligen att det skall frskna...
QUOTE]

det de flesta vill uppn med graffiti r vl att synas
en del frsknar en del frstr
en del tnker inte s mycket och bara gr det de knner fr

en jvligt individuell grej som allt annat
bara fr att vi har varsin sprayburk i handen behver inte betyda att vi har samma ml
Citera
2004-08-23, 21:01
Medlem
Croatons avatar
[quote=Telia]
Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
Faktum r att den gruppen som gr tillrckligt serisa verk r s frsvinnande liten att de knappt syns i det offentliga rummet och d frsvinner ju sjlva syftet med graffiti, nmligen att det skall frskna...
QUOTE]

det de flesta vill uppn med graffiti r vl att synas
en del frsknar en del frstr
en del tnker inte s mycket och bara gr det de knner fr

en jvligt individuell grej som allt annat
bara fr att vi har varsin sprayburk i handen behver inte betyda att vi har samma ml

Nu handlade ju dock trden om graffiti skulle ses som en konstform eller inte och det var det jag gav min syn p.

Tidigare i trden hade andra gjort klart att det var viktigt att srskilja p seris graffitit och tags eller klotter och min sikt r att de alla faller in i samma kategori om man ser det ur samhllets perspektiv.

Mste ven hlla med Scratchy om att det hade varit totalt frdande fr en subkultur som graffiti att bli socialt accepterad... ungefr som att snllt och uppmuntrande klappa en stenkastande vnsterradikal p huvudet mitt under ett upplopp... total frvirring helt enkelt...
Citera
2004-08-23, 22:34
Bannlyst
Men jag tror man gr grafittin en missgrning genom att frska dra in den i finrummet och kalla den fr "konst" och drmed utstta den fr samma typ av bedmning som "konst".
Grafitti r kultur. Jag tycker inte man behver frsvara den genom att kalla den fr "konst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in