Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-08-16, 23:30
Medlem
ericfjortondes avatar
Det finns inget konstnrligt vrde i vanlig graffitimlning. Det r bara rastlsa och frustrade ungdomars stt att f utlopp fr ngot.
Citera
2004-08-16, 23:50
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
Det finns inget konstnrligt vrde i vanlig graffitimlning. Det r bara rastlsa och frustrade ungdomars stt att f utlopp fr ngot.

Frklara vad du menar med "vanlig".
Citera
2004-08-16, 23:58
Medlem
ericfjortondes avatar
Med "vanlig" menar jag kladdet man ser p husvggar, staket, tgvagnar etc...
Citera
2004-08-17, 00:51
Medlem
oskarps avatar
Ok.. tack fr att du upplyste oss om ngot vi aldrig ngonsin hrt tidigare, men du fr ju fr fan ta och fatta att det r skillnad mellan Graffiti och klotter. Klotter, det var nog det antagligen syftade p. Graffiti, r en konst. Gillar bda lika mycket s fr mig spelar det ingen roll..
Citera
2004-08-17, 01:00
Medlem
snapcases avatar
Det var en ovanligt inskrnkt sikt mste jag sga. Jag vill pst att det finns ett stort konstnrligt vrde i vl utfrd grafitti p rtt plats. Tags har jag inget till vers fr men en bra mlning i en tunnel kan lyfta min dag och gra mig p bra humr. Konsten har alltid funnit nya vgar och det verkar som om grafittit och streetart r det mest spnnande just nu.
Intressant nog s diskuterar kulturrdet har i vsters om man ska restaurera en av Puppets mlningar nere i hamnen som tyvrr har frfallit rtt mycket.
Citera
2004-08-17, 01:08
Medlem
Tills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Intressant nog s diskuterar kulturrdet har i vsters om man ska restaurera en av Puppets mlningar nere i hamnen som tyvrr har frfallit rtt mycket.

Fan, det r en konstnr det
Citera
2004-08-17, 01:12
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Till
Fan, det r en konstnr det
Puppet? Ingen tvekan. Det r ingen slump att han fotfarande rknas som en av de bsta och en av det stora pionjrerna.
Citera
2004-08-17, 01:59
Bannlyst
Citat:
Det var en ovanligt inskrnkt sikt mste jag sga.
Och det r bara brjan, folk MSTE kunna skilja p menlsa tags och riktigt snygga mlningar p rtt plats
Citera
2004-08-17, 02:11
Medlem
Tills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Och det r bara brjan, folk MSTE kunna skilja p menlsa tags och riktigt snygga mlningar p rtt plats

Eller hur. Ska det va s jvla svrt..
Citera
2004-08-17, 02:13
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
S sant. Tags har inget syfte mer n att frstra men en bra mlning, rtt placerad ,r ett konstverk och br behandlas drefter. Dom som skriker att all grafitti r vandalism verkar tydligen ha hittat svaret p den gamla diskussinen om vad konst egentligen r. Om dom nu har hittat svaret s vill jag grna veta. Tillsvidare kommer jag fortstta att uppskatta de graffare som vet vad dom gr.
Och nej, jag r ingen 14 rig graffare sjlv. Jag r en 31-rig bibliotekarie och jag vill ha frg p min betong.
Citera
2004-08-17, 09:17
Medlem
Croatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde

Det finns ju en stor problematik nr det gller graffiti och klotter... och det r ju att det inte bara finns de tv kategorierna (svart eller vitt). Det finns ju ven en vldigt stor grzon mellan de tv dr jag anser att majoriteten av "mlningar" hamnar. Allmnheten kommer aldrig att g med p en sdan enkel kategorisering som att allt vackert/frsknande r graffiti och allt fult/frstrande r klotter...

Faktum r att den gruppen som gr tillrckligt serisa verk r s frsvinnande liten att de knappt syns i det offentliga rummet och d frsvinner ju sjlva syftet med graffiti, nmligen att det skall frskna...

Det r ju detta allmnheten tar stllning till och det r frmodligen drfr den vanliga kommentaren angende graffiti r att det helt enkelt r vandalisering. Den vervgande majoriteten av den graffitin som finns ute fr allmnn beskdning r frjvligt ful och fungerar enbart som frstrelse...
Citera
2004-08-17, 09:42
Bannlyst
Citat:

Han har man ju malat med...!...

Aven, Disey, Slice, Kazter, Erse, Marble, Kenzo, Bogie, Bonuz, Weird, Circle, Cancer, Spy, Mash, Track...OSV...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in