Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-28, 05:58
Medlem
Mangograperapes avatar
Visst, det finns till dagen definitivt mer relevanta händelser i politiken (som nu senast när Åkesson failar om och om igen..), men varför försvann denna internationellt skandalösa händelse och person utan att man faktiskt ältar lite i det? Det märks att man ansträngt sig till det yttersta för att sopa en så genant händelse under mattan men att den svenska folksjälen inte verkar bry sig mer är ju närmast efterblivet. Jag, som inte unnar mig att ens se ner på sosseriet i Sverige, känner forfarande hur patetiskt efterspelet var och hur fort man tillät sig glömma bort detta.
I vissa fall, som detta, blir jag i det närmaste opatriotisk.
Citera
2011-01-28, 06:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mangograperape
Visst, det finns till dagen definitivt mer relevanta händelser i politiken (som nu senast när Åkesson failar om och om igen..), men varför försvann denna internationellt skandalösa händelse och person utan att man faktiskt

Anna var varken folkkär, omtyckt eller kompetent och därmed inte kvalificerad för svenskarnas kärlek och sympati.

De närmast sörjande mottog hennes död med ett nonchalant "jaså" medan resten av befolkningen totalt struntade i det.

// N

.
Citera
2011-01-28, 13:12
Medlem
putte-mr-puttes avatar
man kan ju undra vad hon hade att göra på nk under arbetstid hon får väll handla efter jobbet som alla andra. hon får helt klart skylla sig själv
Citera
2011-01-28, 14:43
Medlem
Erk Swedes avatar
Anna Lindh var en väldigt mortbjudande politiker,åtminstone från början när hon var SSU ordförande.
Lismande falsk och inställsam ordbajsare..
Som Miljöminister var hon ännu värre,en massa skitsnack från en käft som startade utan att hjärna var på.
Däremot som utrikesminister verkade hon fungera,och var definitivt inte sämre än andra utrikesministrar vi haft(vad det nu säger)
Att hon blev mördad inne på ett varuhus i Sverige var ytterst tragiskt,speciellt för hennes anhöriga.
det hjälpte nog till att förkorta livet för hennes man också,som då lämnade efter sig föräldralösa barn..
För allmänheten är det också ett trauma när offentliga personer dödas.
Men hon blev ju trots allt dödad av en invandrare,vilket är en grym ironi för socialdemokraterna..
Citera
2011-01-28, 19:02
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Men hon blev ju trots allt dödad av en invandrare,vilket är en grym ironi för socialdemokraterna..
Hela mordet är ju fyllt av otroligt underhållande ironier. Att en arbetarklassens förkämpe på arbetstid sysslar med att shoppa på stans dyraste klädbutik tillsammans med Aftonbladets Eva Franchell (hade varit trevligt om hon också fick smaka kallt stål!), att sossarnas kommande statsministerkandidat blir nerhuggen av en psykiskt sjuk man som troligen suttit inspärrad om inte samma sossar skurit ner på psykvården.

Jodå, det hela var allt en liten solskenshistoria.

Roligast var ju dock när det efter hennes död avslöjades att det var hon som stod bakom utlämnandet av två asylsökande till amerikansk underrättelsetjänst med tortyr och ev död till följd. Hennes helgongloria (som alla får som mördas) föll inte på sned, den tappades rakt ner i golvet med en skräll!
Citera
2011-01-29, 17:59
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Jag håller med TS och anser att 10 september borde utses till en ny helgdag för att fira hjälten Mijailo Mijailovićs handlingskraftiga uppoffring för svensk politik. Han är det levande beviset på att vissa invandrare faktiskt bidrar till att förbättra samhället. Jag tycker att det var fel att sätta honom i fängelse, istället borde han ges en av dessa: länk.
Citera
2011-01-30, 14:25
Medlem
Jag hurrar inte för mord på politiker men jag tvivlar på att S skulle ha varit ett stort parti idag om Anna L skulle har varit deras ledare. S skulle i alla fall ha legat runt 30 procent.
Citera
2011-01-30, 19:30
Medlem
En medioker sosse-politiker dödas av en av dom invandrare hon har släpat hit. Är väl närmast att jämställa med självmord.
Klart det inte är nåt som PK vill hålla på att gräva i för mycket.
Citera
2011-01-30, 20:28
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Hela mordet är ju fyllt av otroligt underhållande ironier. Att en arbetarklassens förkämpe på arbetstid sysslar med att shoppa på stans dyraste klädbutik tillsammans med Aftonbladets Eva Franchell (hade varit trevligt om hon också fick smaka kallt stål!), att sossarnas kommande statsministerkandidat blir nerhuggen av en psykiskt sjuk man som troligen suttit inspärrad om inte samma sossar skurit ner på psykvården.

Det som gör det ännu festligare är att hennes make var arkitekten bakom nedmonteringen av psykvården
Citera
2011-02-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare

Roligast var ju dock när det efter hennes död avslöjades att det var hon som stod bakom utlämnandet av två asylsökande till amerikansk underrättelsetjänst med tortyr och ev död till följd. Hennes helgongloria (som alla får som mördas) föll inte på sned, den tappades rakt ner i golvet med en skräll!

Ja att man är en arbetarklassens förkämpe betyder ju såklart att man inte får ha fina kläder. Det förstår ju vem som helst. Är man vänster får man bara köpa second hand på tradera. Mycket logiskt.

F.ö. har det visat sig att USA hotade med handelssanktioner mot hela europa såvida vi inte överlämnade egyptierna. Hot som var ganska svåra att stå emot för en enda liten utrikesminister i Sverige.

För övrigt tycker jag det är ganska obehagligt att folk här inne hyllar ett mord på en erkänd politiker. Vad går vi mot, någon slags medeltida samhälle där mord ersätter val?
Citera
2011-02-14, 07:20
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweetan
Ja att man är en arbetarklassens förkämpe betyder ju såklart att man inte får ha fina kläder. Det förstår ju vem som helst. Är man vänster får man bara köpa second hand på tradera. Mycket logiskt.
Är man arbetarklassens förkämpe så utger man sig för att vara en del av den grupp som inte har det särskilt gott ställt, dvs den del som inte handlar lyxkonsumtionsvaror på Sveriges dyraste butik. Fina kläder kan man ju dessutom ha utan att en handväska kostar 50 000 och en kjol 20 000. Som alla sossepampar så levde knappast Anna Lindh som hon lärde. En rolig detalj var ju att Eva Franchell i en krönika efter mordet försökte släta över det där besöket litegranna med att skriva "hon ville titta runt lite". På samma sätt försökte Eva Franchell urskulda Anna Lindhs ansvar för överlämnandet av egyptierna till amerikansk underrättelsetjänst - Franchell menade att Bodström och Persson var också delaktiga.
Citat:
F.ö. har det visat sig att USA hotade med handelssanktioner mot hela europa såvida vi inte överlämnade egyptierna. Hot som var ganska svåra att stå emot för en enda liten utrikesminister i Sverige.
I call bullshit. Det rinner bajs ur munnen på dig.
Citat:
För övrigt tycker jag det är ganska obehagligt att folk här inne hyllar ett mord på en erkänd politiker. Vad går vi mot, någon slags medeltida samhälle där mord ersätter val?
En "erkänd" politiker? Erkänd för vaddå? Att vara politiker? Är mord på icke-erkända politiker inte lika allvarliga eller vad menar du? För egen del så brydde jag mig inte ett dugg om att Lindh blev mördad. Jag såg det inte som en förlust. Vi har Mihailovic att tacka för mycket, utan honom hade troligen Anna Lindh varit statsministerkandidat istället för Måna Muslim och då hade det troligen gått mycket bättre för sossarna i valet. För egen del hoppas jag att Mihalovic släpps så snart som möjligt. Han har suttit tillräckligt länge. Och ja, vi går sakta mot ett medeltida samhälle där media är arenan för skådespel och våldet och hänsynslösheten som alltmer präglar samhället är ett resultat av särskilt socialdemokraternas förda invandringspolitik. Och värre ska det bli!
Citera
2011-02-26, 07:26
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Anna var varken folkkär, omtyckt eller kompetent och därmed inte kvalificerad för svenskarnas kärlek och sympati.

De närmast sörjande mottog hennes död med ett nonchalant "jaså" medan resten av befolkningen totalt struntade i det.

// N

.
'

Vi som inte var spädbarn då det skedde märkte av viss bestörtning och att befolkningen brydde sig ganska mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in