Citat:
Ursprungligen postat av tweetan
Ja att man är en arbetarklassens förkämpe betyder ju såklart att man inte får ha fina kläder. Det förstår ju vem som helst. Är man vänster får man bara köpa second hand på tradera. Mycket logiskt.
Är man arbetarklassens förkämpe så utger man sig för att vara en del av den grupp som inte har det särskilt gott ställt, dvs den del som inte handlar lyxkonsumtionsvaror på Sveriges dyraste butik. Fina kläder kan man ju dessutom ha utan att en handväska kostar 50 000 och en kjol 20 000. Som alla sossepampar så levde knappast Anna Lindh som hon lärde. En rolig detalj var ju att Eva Franchell i en krönika efter mordet försökte släta över det där besöket litegranna med att skriva "hon ville titta runt lite". På samma sätt försökte Eva Franchell urskulda Anna Lindhs ansvar för överlämnandet av egyptierna till amerikansk underrättelsetjänst - Franchell menade att Bodström och Persson var också delaktiga.
Citat:
F.ö. har det visat sig att USA hotade med handelssanktioner mot hela europa såvida vi inte överlämnade egyptierna. Hot som var ganska svåra att stå emot för en enda liten utrikesminister i Sverige.
I call bullshit. Det rinner bajs ur munnen på dig.
Citat:
För övrigt tycker jag det är ganska obehagligt att folk här inne hyllar ett mord på en erkänd politiker. Vad går vi mot, någon slags medeltida samhälle där mord ersätter val?
En "erkänd" politiker? Erkänd för vaddå? Att vara politiker? Är mord på icke-erkända politiker inte lika allvarliga eller vad menar du? För egen del så brydde jag mig inte ett dugg om att Lindh blev mördad. Jag såg det inte som en förlust. Vi har Mihailovic att tacka för mycket, utan honom hade troligen Anna Lindh varit statsministerkandidat istället för Måna Muslim och då hade det troligen gått mycket bättre för sossarna i valet.
För egen del hoppas jag att Mihalovic släpps så snart som möjligt. Han har suttit tillräckligt länge. Och ja, vi går sakta mot ett medeltida samhälle där media är arenan för skådespel och våldet och hänsynslösheten som alltmer präglar samhället är ett resultat av särskilt socialdemokraternas förda invandringspolitik. Och värre ska det bli!