Citat:
Ursprungligen postat av SmeagolXXX
Så vad är det du frågar om...om du nu redan har räknat in allt?
Lite allmänt vad man bör tänka på, finns det "dolda" avgifter som man kanske inte räknar med när man för första gången importerar?
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har du tänkt på moms, sociala avgifter och skatt?
Det jag räknar är exkl moms, sociala avgifter finns väl inte på gods, skatter är fortfarande en fråga jag är undrande över. Tillkommer några speciella skatter när man importerar utanför EU?
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Jag tycker ändå att en hel container borde generera en större vinst än just 120 papp? Får man fråga vad för godis det handlar om? SÅ kan vi säkerligen hjälpa dig att räkna ut hur lätt det är att sälja vidare. Handlar det om nått skit man skulle hitta på ÖB eller är de mer kvalités godis?
![Whink](https://static.flashback.org/img/smilies2/wink.gif)
Jag kan till viss del hålla med dig där. Det handlar om 12 st objekt som kan säljas ganska lätt på svenska marknaden. Jag har inte kollat upp ordentligt med man kan kanske gå upp något i pris för att få lite bättre marginaler. Men jag räknar hellre lite i underkant till en början.
Som sagt 12 objekt. Alltså ger jag ca 27-28k per objekt och lägger sen på ca 10k per objekt.
Iden kom då jag hade ett likadant objekt som jag la ut på blocket för 37k exkl moms och fick direkt svar av ca 15 st köpare. Inte intressenter utan köpare. Så marknad finns absolut.
Citat:
Ursprungligen postat av fragvis2010
Tycker precis som Privatperson att vinster per investerad krona verkar bli alldeles för liten. Tänkt på reklmationer och trasiga/felaktiga produkter. Vinsten försvinner väldigt lätt där, kanske skall ta ett högre pris?
Håller till del med även dig. Kan som sagt kanske lägga på nån tusenlapp, har som sagt en del kvar innan allt är i hamn. Va mest intresserad av lite tips och råd gällande just importen. Har kollat pris på att få containern fraktad till sverige samt vidare hem till mig. Men är mer fundersam på om det finns andra avgifter eller kostnader som jag kanske missat?