Ja det gick omkring en massa renar här, de var vana vid folk tydligen, så jag band fast två runt trädet här ute. De har mat så de klarar sig, men vad ska jag göra med de? Ena är nästan helvit, den är finast.
Har du sett renar i området förr? Dom är knappast vilda och dessutom vad skulle du göra med dom? Släpp dom
Har sett en gång förut, de ska inte vara här. Släppa de vet jag inte, de är dyrgripar detta, ser att torkat renkött kostar 300-400 kr kg. Bör väga 60 kg/st dessa.
Ta reda på så att ingen äger dem först annars så kan det nog bli dyrt för dig...
Försök sälja till en renskötare annars, om det nu är vilda och du vill beröva dem dess frihet för lite pengar
Ja det gick omkring en massa renar här, de var vana vid folk tydligen, så jag band fast två runt trädet här ute. De har mat så de klarar sig, men vad ska jag göra med de? Ena är nästan helvit, den är finast.
Haha fan va najs! De är ju bara till o slakta dom, den vita pälsen är nog rätt schysst betalt för!
Lycka till!
Har sett en gång förut, de ska inte vara här. Släppa de vet jag inte, de är dyrgripar detta, ser att torkat renkött kostar 300-400 kr kg. Bör väga 60 kg/st dessa.
Släpp dem illa kvickt. Samerna är riktigt petiga med sina renar. Banverket måste ju t o m betala renägare ifall en av deras renar blir påkörd av ett tåg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!