Citat:
Ursprungligen postat av lottaw
Som jag förstår det blir det alltså ditt nystartade holdingbolag som kommer ta ett banklån på 6-7 milj kr resterande 3-4 milj kr kommer den tidigare ägaren få i en revers mot holdingbolaget?
Jag kommer inte att starta något bolag, utan jag kommer ta över AB direkt.
Det kommer gå till på följande sätt. 80% direkt till ägare. 20% under 2-5 års tid. Beroende på vad vi bestämmer. När han, ägaren har fått 80% så skrivs hela bolaget över på mig och med detta har jag fria händer att börja jobba.
Citat:
Men hur skall man då bokföra denna kostnaden då du redan köpt bolaget av den tidigare ägaren?
Citat:
Har du fått detta förklarat av en revisor får du gärna dela med dig av den informationen.
Om två veckor ska jag ha möte med ett bolag, investmentbolag. Vi ska då gå igenom allting och jag ska presentera mitt material. Att jag är nervös? Det är bara förnamnet. Tänkte att ni ska få följa med på min resa igenom det här och ska uppdatera tråden när jag blir tilldelad ny information i ärendet.
Jag har bara gjort sånt här en gång tidigare och då handlade det om att jag ville låna 30.000 till att köpa ett bolag, men det är en annan historia som inte har med den här tråden att göra.
Hur lägger jag upp min presentation när jag ska på möte? Hur börjar jag? Vad ska jag berätta? Vad ska jag inte berätta? Det handlar om en webbplats och det som gör att jag biter på naglarna och har ont i magen är att dagens personer som sitter i investmentbolag inte har en aning om webben idag utan dom har bara kolla på tjänster och produkter som man säljer i en butik eller på internet, eller tillverkar något.