Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-08-22, 01:16
Bannlyst
förr namngav fb våldtäktsmän, varför gör ingen det nu för tiden? juridiska skäl?
Citera
2004-08-22, 03:27
Medlem
Frågan är väl vari allmänintresset ligger!?

Att "Sture Andersson" förgripit sig på "Sonja Furkvist" en höstkväll förra året känns inte så intressant skulle jag säga. För övrigt så rör de fall som tas upp i massmedia oftast ouppklarade våldtäkter, och det skulle vara lite halvilla om man började hänga ut personer som inte var fällda för något brott.
Citera
2004-08-22, 09:54
Bannlyst
ja det är sant, men mina tankar var mer åt de som blir dömda. många klarar sig undan med låga straff så jag tycker inte det är mer än rätt att hänga ut kräken ...
Citera
2004-08-22, 10:05
Bannlyst
Det begås så enormt många våldtäkter i Sverige så oftast är det bara runt uppmärksammade fall som intresset ligger.
Citera
2004-08-22, 22:26
Medlem
Pellenezs avatar
Medier & Journalistik? Näpp!

Censur och yttrandefrihet: Jäpp!

*tråd transporterad*
Citera
2004-08-22, 22:55
Medlem
DreamWeavers avatar
Mmm..kommer ihåg när man kunde slå upp dömda pedofiler t.ex...kikade in där och det visade sig att mitt x's syster med familj bodde granne med en utav dessa män..
Var där på fika eft.nån vecka..och när ena dottern (8 år) som var ute med sin kompis,och skulle ha varit hemma en 10-15min tidigare än hon var,och det började att skymma..vad tror ni man tänkte på då!?
Man var redo att slå in dörrhelvetet till den där jäveln..men som tur var så visade det sig att hon bara fått punka på sin cykel..och hade fått leda hem den 2 gårdar ifrån..*phew*
Citera
2004-08-22, 23:39
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamWeaver
Mmm..kommer ihåg när man kunde slå upp dömda pedofiler t.ex...kikade in där och det visade sig att mitt x's syster med familj bodde granne med en utav dessa män..
Var där på fika eft.nån vecka..och när ena dottern (8 år) som var ute med sin kompis,och skulle ha varit hemma en 10-15min tidigare än hon var,och det började att skymma..vad tror ni man tänkte på då!?
Man var redo att slå in dörrhelvetet till den där jäveln..men som tur var så visade det sig att hon bara fått punka på sin cykel..och hade fått leda hem den 2 gårdar ifrån..*phew*

En sådan lista är det minsta man kan begära att samhället ska stå till tjänst med. Allmänheten bör varnas ifall en dömd pedofil flyttar in i närområdet. Jag skiter fullständigt i huruvida han får skit för det.
Citera
2004-08-23, 01:22
Medlem
Angående våldtäktsmän så finns det väl faktiskt folk som oskyldigt blir dömda för sådana brott så det kanske är olyckligt om någon sådan enstaka person blir ännu mer "straffad" utöver de rättsliga påföljderna. Annars har jag inte mycket til övers för kräken.
Citera
2004-08-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paran0id

Att "Sture Andersson" förgripit sig på "Sonja Furkvist" en höstkväll förra året känns inte så intressant skulle jag säga. För övrigt så rör de fall som tas upp i massmedia oftast ouppklarade våldtäkter, och det skulle vara lite halvilla om man började hänga ut personer som inte var fällda för något brott.
Hur kan du veta att det var jag
Dessutom ville hon inte ha något förspel
Citera
2004-08-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sture Andersson
Hur kan du veta att det var jag
Dessutom ville hon inte ha något förspel

Att du registrerade dig OCH väntade tre dagar med det där skämtet!
Wow! Starkt jobbat, hoppas du njuter ordentligt av dessa minuter nu...
Citera
2004-08-26, 13:37
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paran0id

Du skrev lite fel där Paranoid. Istället för "Sture Andersson" ska det stått "Ali Hassan Muhammed", så hade inlägget känts mer verklighetsförankrat....
Citera
2004-08-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Wow! Starkt jobbat, hoppas du njuter ordentligt av dessa minuter nu...
Ja Sture, hoppas du njuter nu. :mad:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in