Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-08, 13:14
Medlem
zombiedolls avatar
Hej, skriver för min mamma. Vi har verkligen ingen aning om vad vi ska göra.

Jag kan börja med att berätta att jag bor tillsammans med min mamma, lillebror och hennes pojkvän.

Min mammas pojkvän har varit drogmissbrukare och missbrukar fortfarande. Vet dock inte hur ofta men jag har hittat flera antal droger hemma i en låda där han förvarar tobak.
Han har adhd och kan bli väldigt upprörd och arg över småsaker. Han missuppfattar väldigt mycket också. Och enda litet fel och man får en fet utskällning.

Han och mamma var tillsammans första gången när dom var runt 16/18 år. Men dom gjorde slut eftersom att han brukade misshandla henne. Nu igen efter typ 20 år har dem träffats igen och han är jätte gulligull och skulle aaaldrig kunna slå min mamma. Sa han då. Nu har dem varit ihop i cirka ett år och hans utbrott blir bara värre och värre. Igår när jag var på min praktik fick jag ett samtal ifrån min lillebrors pappa om att "vad jag än gjorde verkligen inte skulle åka hem". Jag undrade såklart och fick avsluta min praktik eftersom något hade hänt.

När jag senare kom hem så berättade mamma att dom hade bråkat och han hade mordhotat henne och hon sa även att han blivit helt svart i ögonen. Hon berättade även att han är kababel till att mörda och att hans förra flickvän fick åka till kvinnojouren för att han misshandlade henne på brutalt.

Nu bor vi för tillfället hemma hos min lillebrors pappa. Men vi vågar verkligen inte åka hem. Vi har ringt polisen men dom sa att dom kan inte lägga ut resurser på att skicka en bil till oss. Så nu vågar vi inte åka hem.

Min fråga är vad jag kan göra i en sådan här situation. Åker vi hem kommer nog både jag och mamma bli misshandlade till döds. Vi kan ju även inte stanna hemma hos min lillebrors pappa hela livet. Alla våra saker ligger ju hemma. Mammas pojkvän har även fått en allvarlig arbetsskada som har gjort att han inte kan jobba längre. Det betyder att han är hemma konstant.

Vad ska vi göra?
Citera
2011-02-08, 13:23
Medlem
Osthuss avatar
Besöksförbud? Ni kan väl stanna hos din lillebrors pappa till förbudet är utfärdat.
Senast redigerad av Osthus 2011-02-08 kl. 13:25.
Citera
2011-02-08, 13:24
Medlem
kissflickans avatar
ring kvinnojouren?
Citera
Medlem
Mycket enkelt!

Du bör lämna din familj, avbryta all kontakt med dem och skaffa dig ett eget fritt liv.

Det låter kanske hårt, men det är det enda rätta att göra.
Om du stannar kvar kommer du understödja deras destruktiva beteende, och
själv dras med i det. Ditt liv kommer bli ett helvete.
Citera
Bannlyst
Oj, la verkligen inte polisen ut resurser på en sån sak? fick ni berätta hur det hela låg till?
Kan du inte typ.. hitta en stockjävel och slå in skallen på honom?
Har dessvärre inga bättre tips, hoppas det löser sig iallafall, låter riktigt jobbigt.
Citera
2011-02-08, 13:28
Medlem
zombiedolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av positivisten
Mycket enkelt!

Du bör lämna din familj, avbryta all kontakt med dem och skaffa dig ett eget fritt liv.

Det låter kanske hårt, men det är det enda rätta att göra.
Om du stannar kvar kommer du understödja deras destruktiva beteende, och
själv dras med i det. Ditt liv kommer bli ett helvete.

Hade gärna gjort det. Men har inte ens gått ur gymnasiet ännu. Så blir väldigt svårt att försörja sig själv.
Citera
2011-02-08, 13:28
Medlem
DoomSowers avatar
Fy fan vad dåligt gjort av polisen! Kräv att de ska skicka en bil för att ta in det här kräket?
Citera
2011-02-08, 13:29
Medlem
zombiedolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreaer
Oj, la verkligen inte polisen ut resurser på en sån sak? fick ni berätta hur det hela låg till?
Kan du inte typ.. hitta en stockjävel och slå in skallen på honom?
Har dessvärre inga bättre tips, hoppas det löser sig iallafall, låter riktigt jobbigt.

Det var ju mamma som ringde! Så hon kan ha varit väldigt vimsig. Vet inte riktigt vad hon berättat men det var vd hon sa att dom hade sagt "/
Tack! Det får vi hoppas "/
Citera
2011-02-08, 13:30
Medlem
zombiedolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoomSower
Fy fan vad dåligt gjort av polisen! Kräv att de ska skicka en bil för att ta in det här kräket?

Kan man verkligen begära det då?
Citera
2011-02-08, 13:31
Medlem
zombiedolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Besöksförbud? Ni kan väl stanna hos din lillebrors pappa till förbudet är utfärdat.

Har alla mina kläder där, alla mina väskor och skolböcker, mobilladdare, you name it.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombiedoll
Kan man verkligen begära det då?
Det är klart! ring själv nästa gång och förklara såsom du gjorde här, det här låter ju bara sjukt
Citera
Medlem
DummaPuppans avatar
Detta skulle jag gjort:

1. Köpa en liten vattenpistol som ser ut som en vanlig revolver/pistol.
2. Köra hem och stanna ungefär 25 meter utanför dörren.
3. Gå och plinga på dörren och sedan gömma mig i buskarna.
4. Därefter siktar jag pistolen mot honom och säger att han skall gå bakåt.
*Jag är nu inne i vardagsrummet med honom*
5. Ringa polisen och säga att de ska komma och hämta honom.

Men det är ditt beslut
Senast redigerad av DummaPuppan 2011-02-08 kl. 13:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in