Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-13, 21:11
Medlem
Tillinghasts avatar
Den stora frgan r varfr mnniskor leker de hr lekarna verhuvudtaget. Fast det enkla svaret r naturligtvis att man vill ha ngot slags bevis p att det vernaturliga existerar, och att man tycker det r roligt och spnnande.

Nstan varenda gng jag skriver om sna hr saker s hnvisar jag till Robert Bruce, och det tnker jag gra den hr gngen ocks. Han r nog en av de mest kunniga personerna om den hr typen av problem, och han har ven skrivit en bok om det.

S hr har ni kre Bruce nr han pratar om just Quija-brdor:

Citat:
Probably half the Neg problems I have encountered over the years resulted from some type of occult dabbling. The Quija board is the most common spirit communication device used today. Many children get hold of these, or make their own, and play games involving open spirit invocation with no controls or protections whatsoever.

Many who dabble at spirit communication, such as with a Quija board, give permission to any and all available spirits to communicate with them. No matter how this is worded when spoken aloud, in essence this is an occult invocation. By and large, no protection or precautions are taken because most people think this unnecessary. Many people naively believe spirit contact is not dangerous, so they do nothing to ensure their safety.

When chided about the unsafe nature of these practices, more than one person has said to me that they do not care what comes through, as long as something comes along to entertain them. Most people are under the naive impression that if a bad spirit comes through they can just tell it to go away and it will. Neg influence and possession are widely disbelieved in, so no risks are believed to be involved. But getting rid of a bad spirit that may come into you during a Quija session is no easy task, and most definitely it is not easy for a novice.

Citat:
A golden rule for avoiding Neg problems is this: never dabble with any kind of spirit communication, be it a game or otherwise, and never stay in a house where this is being done. Also, avoid anyone who does this on a regular basis. It can be dangerous to associate with such persons as their Neg exposure levels are likely to be higher than average.
Senast redigerad av Tillinghast 2011-02-13 kl. 21:40.
Citera
2024-01-10, 19:17
Medlem
Ouija boards e i kontakt med demoner osv jag skulle personligen inte spela det eftersom det e farligt...
Citera
2024-01-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiamZuckkerberg
Ouija boards e i kontakt med demoner osv jag skulle personligen inte spela det eftersom det e farligt...

Ditt frsta inlgg p Flashback gr mig lite oroad fr dig, fr svrt att veta om du verkligen r s naiv att du tror att en kommersiell leksak skulle ha ngra andra mrkliga frmgor n att mjligen kunna dubbla som skrbrda, eller om du bara frsker driva med oss lite ironiskt
Citera
2024-01-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HFantasy
Nn som vet hur man fr anden att sluta "tramsa"? Skriver konstiga saker och bara jvlas och jag blir s trtt p det.

Jag har haft ett ouija bord nu i flera mnader hemma som bara sttt, har ven kallat in alla demoner, djvulen ven min ett gammalt X som dog.

Men har vntat p att f svar sen innan jul, ingenting hnder.

Tror du skall sluta tramsa och tro att ngon finns dr borta, eftersom det inte gr det.
Bara du sjlv som svarar p dina egna frgor.

Om du nu frmodan tala sanning, s vill jag att du lgger upp ett klipp p ditt ouija nr markren flyttar sig av sig sjlv.
Citera
2024-11-14, 22:35
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Hur bra fungerar det om anden man vill kontakta r dyslektisk?
Citera
2024-11-15, 11:18
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hur bra fungerar det om anden man vill kontakta r dyslektisk?

Vanligtvis kommunicerar med ord som att ringa i telefon, annars ska man vervga yrkesvalet.
Citera
2024-11-15, 12:12
Medlem
En del, som har anvnt sdana p skoj, har ftt stora problem med invation av andar, ven onda, som ser att det r ppet dr.
PROFFS VARNAR fr att anvnda sdant utan att veta hur man stnger.
Citera
2024-11-15, 12:50
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
En del, som har anvnt sdana p skoj, har ftt stora problem med invation av andar, ven onda, som ser att det r ppet dr.
PROFFS VARNAR fr att anvnda sdant utan att veta hur man stnger.

Kan du rra p odjuren?
Varenda gng berr demon s attackerar den mig och det gr riktigt ont fr en liten stund.
Citera
2024-11-15, 17:00
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillinghast
Den stora frgan r varfr mnniskor leker de hr lekarna verhuvudtaget. Fast det enkla svaret r naturligtvis att man vill ha ngot slags bevis p att det vernaturliga existerar, och att man tycker det r roligt och spnnande.

Nstan varenda gng jag skriver om sna hr saker s hnvisar jag till Robert Bruce, och det tnker jag gra den hr gngen ocks. Han r nog en av de mest kunniga personerna om den hr typen av problem, och han har ven skrivit en bok om det.

S hr har ni kre Bruce nr han pratar om just Quija-brdor:

Ehm... Har du lst Bruce's bok "Psychic self defense" (eller whatever den heter)? D borde det ha framgtt rtt tydligt att han inte r 100% frisk den stackarn.

Det kommer inte komma ngra andar, demoner eller skit ur din jvla kartongbit. Du sitter och sjlvstimulerar precis som ett psykfall som sitter och vaggar fram och tillbaks och det som hnder r ungefr ingenting som inte du har gjort sjlv. Psykfallet fr tminstone motion!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in