2006-05-02, 19:06
Medlem
Pamlors avatar
Har varit i närheten av en person som hade vinterkräcksjukan, så nu är man lite orolig, Min fråga är som Följer:

Kan jag via några supar vodka skydda mig från att få sjukan?
Citera
2006-05-02, 19:45
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Har varit i närheten av en person som hade vinterkräcksjukan, så nu är man lite orolig, Min fråga är som Följer:

Hehe, du kan ju testa!

Annars så får du rida ut det helt enkelt, den brukar ju gå över på ett dygn. Kolla upp inkubationstiden och var beredd!
Citera
2006-05-02, 19:48
Medlem
Gatitas avatar
Handhygien är det viktigaste!!
Att ta en sup trodde jag gvar gammalt och förlegat.
Citera
2006-05-02, 20:45
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatita
Handhygien är det viktigaste!!
Att ta en sup trodde jag gvar gammalt och förlegat.
nej nej.... ta en sup är det bästa mot kräksjuka..... tar man riktigt många blir det enklare sen när kräksjukan slår till ändå....
Citera
2006-05-02, 20:56
Medlem
Sprit är det enda som hjälper. Mycket. Jävligt mycket.
Citera
2006-05-02, 21:16
Medlem
Pamlors avatar
Jag vill bli övertygad av någon lustig anledning, tänker börja med rödvin sedan få vi se hur det blir med spriten ...
Citera
2006-05-03, 12:50
Medlem
blajs avatar
Om du är full drar du ned immunförsvaret, så det skulle jag inte rekommendera. Däremot antar jag att det är försent nu.
Citera
2006-05-03, 12:57
Bannlyst
Citat:

.
Hur gick det för vår käre Pamlor..??..förmodligen ligger han hemma både sjuk och bakis i dag.
Det enda som biter på vinterkräksjukan är:

// N
Citera
2006-05-03, 13:11
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:

Vi har haft vinterkräksjukan här hemma tre ggr i vinter (min yngsta har precis börjat på dagis). Nu är min son magsjuk igen så förmodlingen så blir detta nog fjärde gången för oss.

Det viktigaste när man har vinterkräksjuka är hygien. Man ska tvätta lakan, kläder, toalettstolen och naturligtvis händerna.

Alkohol hjälper inte. Kan dessutom inte tänka mig nått värre än att vara bakfull och ha vinterkräksjuka samtidigt.
Citera
2006-05-03, 16:35
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
.
Hur gick det för vår käre Pamlor..??..förmodligen ligger han hemma både sjuk och bakis i dag.
Det enda som biter på vinterkräksjukan är:

// N

Tja svagt bakis, jag har inte fått det ännu, men magen kör lite så jag tog nyss en liten klunk rödvin vilket hjälpte .

Felet här är att det handlar om virus och inte bakterier, så jag tror inte whisky hjälper men rödvin skall vara bakterie dödande. Dessutom om man skall kunna skydda sig mha av whisky så måste det vara större mängder det hjälper inte med en grogg.
Citera
2006-05-03, 22:38
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Tja svagt bakis, jag har inte fått det ännu, men magen kör lite så jag tog nyss en liten klunk rödvin vilket hjälpte .

Felet här är att det handlar om virus och inte bakterier, så jag tror inte whisky hjälper men rödvin skall vara bakterie dödande. Dessutom om man skall kunna skydda sig mha av whisky så måste det vara större mängder det hjälper inte med en grogg.

Alltså, om du ska välja nåt som ska döda bakterierna lär du välja den med högsta alkoholhalten, dvs whiskey framför rödvin. Iofs spelar det ingen roll för du kan inte hindra vinterkräksjukan från att slå ut, vill den slå dig så gör den det, oavsett spritsort
Citera
2006-05-04, 16:18
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Alltså, om du ska välja nåt som ska döda bakterierna lär du välja den med högsta alkoholhalten, dvs whiskey framför rödvin. Iofs spelar det ingen roll för du kan inte hindra vinterkräksjukan från att slå ut, vill den slå dig så gör den det, oavsett spritsort

Tja säg det men rödvin ska vara bra för magen, sedan beror väl vinterkräck sjukan på virus och då vet jag inte om alkohol hjälper i huvudtaget ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in