2011-02-13, 18:14
Medlem
Har spelat cs och dod sen de frsta gngen lanserades. Kpte en Macbook 13" med Intel processor i somras. Allts den senare utgvan av den modellen. Med utkat minne och lite annat tjaffs.

Har frskt att spela med Crossover men lg p ca 40/50fps. Gav upp idn, men sen sa ngon till mej att det fungerar bttre med Boot Camp n med Crossover.

ppnade Boot Camp och var tvungen att skerhetskopiera allt p datorn innan jag kunde anvnda Boot Camp. Men nr jag ppnar Time Machine s finns det inga hrddiskar att vlja p att skerhetskopiera. Det str typ "Vlj hrddisk", men fltet r tomt. Trycker d p Time Capsule men inser att jag inte vill ha med Air Port att gra och bara ger upp.

Varfr funkar det inte? Borde ju st "Macintosh HD".

Tror ni frresten att det gr bttre med Boot Camp n det gick med Crossover? Och nej, vill inte spela cs:source eller dod:source, de suger
Citera
2011-02-13, 18:32
Medlem
Snjs avatar
Om du inte har kopplat din Time Capsule med sladd till datorn, och inte vill ha med AirPort att gra, s r det ganska omjligt fr dig att skerhetskopiera till den.

Och ja, det borde fungera bttre att spela genom Bootcamp.
Citera
2011-02-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Om du inte har kopplat din Time Capsule med sladd till datorn, och inte vill ha med AirPort att gra, s r det ganska omjligt fr dig att skerhetskopiera till den.

Och ja, det borde fungera bttre att spela genom Bootcamp.

Okej d missuppfattade jag sjlva processen. Trodde den skapade en ny partition dit allt skerhetskopierades till. My bad.

Okej det ska funka bttre allts, vrt att prova.
Citera
2011-02-13, 19:33
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callistar
Har spelat cs och dod sen de frsta gngen lanserades. Kpte en Macbook 13" med Intel processor i somras. Allts den senare utgvan av den modellen. Med utkat minne och lite annat tjaffs.

Har frskt att spela med Crossover men lg p ca 40/50fps. Gav upp idn, men sen sa ngon till mej att det fungerar bttre med Boot Camp n med Crossover.

ppnade Boot Camp och var tvungen att skerhetskopiera allt p datorn innan jag kunde anvnda Boot Camp. Men nr jag ppnar Time Machine s finns det inga hrddiskar att vlja p att skerhetskopiera. Det str typ "Vlj hrddisk", men fltet r tomt. Trycker d p Time Capsule men inser att jag inte vill ha med Air Port att gra och bara ger upp.

Varfr funkar det inte? Borde ju st "Macintosh HD".

Tror ni frresten att det gr bttre med Boot Camp n det gick med Crossover? Och nej, vill inte spela cs:source eller dod:source, de suger
tycker du 40fps laggar?
Citera
2011-02-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
tycker du 40fps laggar?

r man van att spela med 100fps konstant och med minst 100 hertz p skrmen.. s ja, 40fps r lagg imo!
Citera
2011-02-13, 21:05
Medlem
Minimaskots avatar
Det r skillnad p spel och spel, FPS r ju FPS, men i CS + dod r det 100 fps som gller. 40 fps i CS r enormt hackigt.
Citera
2011-02-14, 11:47
Medlem
bootcamp kommer vara vldigt vldigt mycket bttre.

D laddar du upp Windows frn brjan, ingen fulstart/emulering.
Citera
2011-02-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimaskot
Det r skillnad p spel och spel, FPS r ju FPS, men i CS + dod r det 100 fps som gller. 40 fps i CS r enormt hackigt.

lite off topic men nd.

I DoD s behver man max 80fps.
Citera
2011-02-22, 21:52
Medlem
Minimaskots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
lite off topic men nd.

I DoD s behver man max 80fps.

Sg det i efterhand.

Fr att komma TILL topic d.

S... jag minns fan inte vad jag gjorde nr jag installerade Boot Camp. Gjorde det direkt nr macbooken var ny... s skerhetskopieringen kanske gick fr fort fr att hinnas se

Jag lirar spel ver Boot Camp, och det mrkts inte att man sitter p en mac, fpsen och allt r p topp.
Citera
2011-02-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimaskot
Sg det i efterhand.

Fr att komma TILL topic d.

S... jag minns fan inte vad jag gjorde nr jag installerade Boot Camp. Gjorde det direkt nr macbooken var ny... s skerhetskopieringen kanske gick fr fort fr att hinnas se

Jag lirar spel ver Boot Camp, och det mrkts inte att man sitter p en mac, fpsen och allt r p topp.

Anledningen till att du inte "hann se" skerhetskopieringen var fr att det inte gjordes nn
Bootcamp tar upp den "bakre delen" av hrddisken, och har den inte fyllts upp innan s r det utrymmet redan ledigt. Har hrddisken dremot varit i anvndning en stund har det frmodligen hamnat en hel del skrp dr som av ngon anledning inte gr att flytta. Det r Drfr den vill gra en skerhetskopia utifall att man mste blsa om hela datorn. (Better safe than sorry, right?)
Citera
2011-02-24, 19:24
Medlem
GzGurrzs avatar
Det gr mycket bttre med bootcamp ! Det vet jag genom egen erfarenhet
Citera
2011-03-01, 16:53
Medlem
Tack fr allas svar.
Noob p mac som man r s antar jag att det r bst att egentligen formatera hela skiten och brja om p nytt och redan d fixa med bootcamp. Har ingen extern hrddisk att koppla in dr jag kan skerhetskopiera allt till. Fr det var s man skulle gra om jag frstod det rtt?
Nu vet jag hur det knns fr gamlingar och utsttas fr en dator man inte frstr sig p.

Och ja, 80fps rcker i DoD. Men av ngon anledning mrker jag av om en dator endast klarar av 80 och kr p det, n att den klarar 100 och kr 80. Knns som att det flyter bttre. Sist lg jag p 60fps d min LCD skrm bara klarade 60 hertz. Och nr jag hade hgre fps n vad hertzen p skrmen lg, s kndes det som att skrmen laggade, typ av tearing fast nd inte. S krde p max fps 60. Antingen r det bara en placebo-effekt, eller s stmde det. Datorer kan liknas vid raketforskning ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in