Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-14, 10:14
Medlem
Hej! Har hört någonstans att det kommer en remake på spelen till ps3 i bättre grafik. Är det nån som vet mer och kan konfirmera detta?
Citera
2011-02-14, 10:17
Medlem
askers avatar
Jepp, här är en sida där det finns ganska mycket info:
http://lmgtfy.com/?q=ico+shadow+of+the+colossus+ps3
Citera
2011-02-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Jepp, här är en sida där det finns ganska mycket info:
http://lmgtfy.com/?q=ico+shadow+of+the+colossus+ps3

Tack!
Citera
2011-04-26, 21:22
Medlem
2dopes avatar
Någon som har ett release date på skiten? >_>
Citera
2011-09-27, 19:30
Medlem
DrSpankels avatar
Dags att bumpa denna tråd nu eftersom spelet släpps imorgon.

Två fantastiska spel för bara 350+400kr.
Ni som endast spelat ett av spelen eller inget av dem borde ge det en chans.

Videorecension från Gametrailers

Troffélista för ICO
Troffélista för Shadow of the Colossus
Citera
2011-09-27, 22:27
Medlem
Jag har bara hört gott om de här två spelen. Har tyvärr aldrig spelat något av dom, och olyckligtvis har jag bara ett Xbox360. Funderade alltid förut på att köpa båda till mitt PS2, kanske tar man och letar upp någon affär som säljer båda orginalen Hade jag haft ett Playstation3 hade det varit ett givet köp.
Citera
2011-09-28, 09:00
Medlem
Kesslers avatar
Minns än idag när jag köpte och spelade Ico för första gången. Köpte det bara för det var snyggt fodral (pappersfodral) Sen ungefär i mitten av spelet fastnade jag (jag var ung och korkad) och sålde sen mitt PS2. Har tänkt på det här spelet i flera år, känslan i spelet är helt otrolig. Blev lyrisk när jag hörde att det skulle komma till PS3, för hade aldrig lust att köpa ett PS2 bara för ett spel. Idag ca 9år senare klarade jag det. Nästan så man blir tårögd. Körde piratversion men ska kanske köpa det senare för att stödja utvecklarna.

Har du inte spelat Ico och sitter hemma och kör ditt gamla vanliga FPS så ska du köpa den här utgåvan. Ico är ett spel man kommer minnas och tänka på resten av livet. SoTC har jag aldrig spelat så ser fram emot det nu.
Citera
2011-09-28, 12:22
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Minns än idag när jag köpte och spelade Ico för första gången. Köpte det bara för det var snyggt fodral (pappersfodral) Sen ungefär i mitten av spelet fastnade jag (jag var ung och korkad) och sålde sen mitt PS2. Har tänkt på det här spelet i flera år, känslan i spelet är helt otrolig. Blev lyrisk när jag hörde att det skulle komma till PS3, för hade aldrig lust att köpa ett PS2 bara för ett spel. Idag ca 9år senare klarade jag det. Nästan så man blir tårögd. Körde piratversion men ska kanske köpa det senare för att stödja utvecklarna.

Har du inte spelat Ico och sitter hemma och kör ditt gamla vanliga FPS så ska du köpa den här utgåvan. Ico är ett spel man kommer minnas och tänka på resten av livet. SoTC har jag aldrig spelat så ser fram emot det nu.
Återkom gärna med lite intryck från SotC sedan. Vore kul att höra vad du tycker om det idag, som inte spelade det när det fanns ute till PS2.
Men gillade du ICO bör du nästan känna dig som hemma i SotC.
Citera
2011-09-28, 13:15
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Återkom gärna med lite intryck från SotC sedan. Vore kul att höra vad du tycker om det idag, som inte spelade det när det fanns ute till PS2.
Men gillade du ICO bör du nästan känna dig som hemma i SotC.
Det ska jag göra! Gamla spel har ju förmågan att kännas dåliga flera år senare för man vant sig vid förbättrade spel. Hur kul hade man inte med GTA3 för några år sen och hur kul är det att spela idag? Dock tyckte jag Ico höll, visst kontrollen är sådär och egentligen är det ju inget spel med massa saker att göra och pusslen är ju inte superroliga men det är ju mystiken och känslan som gör att det blir oförglömligt. En trophy är att man ska klara spelet under två timmar, det låter rätt svårt.

Hatar bossar i spel där man ska leta efter sätt att döda bossen och får börja om och om igen så på förhand låter inte SotC som något för mig, men misstänker att det även där är känslan och mystiken som gör det bra. Startar äventyret imorgon tror jag.
Citera
2011-09-29, 00:34
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Det ska jag göra! Gamla spel har ju förmågan att kännas dåliga flera år senare för man vant sig vid förbättrade spel. Hur kul hade man inte med GTA3 för några år sen och hur kul är det att spela idag? Dock tyckte jag Ico höll, visst kontrollen är sådär och egentligen är det ju inget spel med massa saker att göra och pusslen är ju inte superroliga men det är ju mystiken och känslan som gör att det blir oförglömligt. En trophy är att man ska klara spelet under två timmar, det låter rätt svårt.

Hatar bossar i spel där man ska leta efter sätt att döda bossen och får börja om och om igen så på förhand låter inte SotC som något för mig, men misstänker att det även där är känslan och mystiken som gör det bra. Startar äventyret imorgon tror jag.

Mjo, det går nästan otäckt fort ibland och spel har som sagt en tendens till att åldras mer än man vill medge.

Nu har jag hunnit mig genom halva ICO och är 5 kolosser in i SotC. Oerhört härligt återseende. Båda spelen flyter på utan några som helst problem och allt ser krispigt ut trots att texturerna är lite bleka emellanåt. Däremot är det en hel del pop-in i SotC, vilket kan kännas lite underligt men det stör egentligen inte.

Kontrollerna känns aningen klumpiga men man kommer in i det ganska fort... däremot sitter hästkontrollerna från Red Dead kvar i bakhuvudet så jag gör fel ganska ofta i SotC.
Citera
2011-09-29, 10:11
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
DrSpankel, är det värt pengarna för att återuppleva samma äventyr en gång till? Jag menar inte att det inte lockar, för det gör det på alla vis, men det är fortfarande pengar i sjön ifall det visar sig vara ultimat samma upplevelse och att HD+bättre framerate inte ger tillräcklig effekt.

Så är det fortfarande värt det enligt dig?
Citera
2011-09-29, 11:57
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
DrSpankel, är det värt pengarna för att återuppleva samma äventyr en gång till? Jag menar inte att det inte lockar, för det gör det på alla vis, men det är fortfarande pengar i sjön ifall det visar sig vara ultimat samma upplevelse och att HD+bättre framerate inte ger tillräcklig effekt.

Så är det fortfarande värt det enligt dig?

TROPHIES!

Jag tyckte God of war collection var värt trots att jag redan ägde spelen till ps2.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in