Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Det ska jag göra! Gamla spel har ju förmågan att kännas dåliga flera år senare för man vant sig vid förbättrade spel. Hur kul hade man inte med GTA3 för några år sen och hur kul är det att spela idag? Dock tyckte jag Ico höll, visst kontrollen är sådär och egentligen är det ju inget spel med massa saker att göra och pusslen är ju inte superroliga men det är ju mystiken och känslan som gör att det blir oförglömligt. En trophy är att man ska klara spelet under två timmar, det låter rätt svårt.
Hatar bossar i spel där man ska leta efter sätt att döda bossen och får börja om och om igen så på förhand låter inte SotC som något för mig, men misstänker att det även där är känslan och mystiken som gör det bra. Startar äventyret imorgon tror jag.
Mjo, det går nästan otäckt fort ibland och spel har som sagt en tendens till att åldras mer än man vill medge.
Nu har jag hunnit mig genom halva ICO och är 5 kolosser in i SotC. Oerhört härligt återseende. Båda spelen flyter på utan några som helst problem och allt ser krispigt ut trots att texturerna är lite bleka emellanåt. Däremot är det en hel del pop-in i SotC, vilket kan kännas lite underligt men det stör egentligen inte.
Kontrollerna känns aningen klumpiga men man kommer in i det ganska fort... däremot sitter hästkontrollerna från Red Dead kvar i bakhuvudet så jag gör fel ganska ofta i SotC.